StoryEditor
Producenci
14.12.2021 00:00

Wiadomości Kosmetyczne zmieniają się wraz z trendami. W 2022 będą jeszcze bardziej online!

Zgodnie ze światowymi trendami w biznesie medialnym, Wiadomości Kosmetyczne przechodzą wyłącznie na działania online. Będziemy nadal z Państwem, jeszcze bliżej i jeszcze szybciej, z naszą codzienną porcją wiadomości ze świata beauty, z podcastami i webinarami. Wystarczy wziąć do ręki smartfon, odpalić komputer i zacząć dzień od wiadomościkosmetyczne.pl

Od kilku lat jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej. Nowe, cyfrowe narzędzia w istotny sposób zmieniły tempo naszego życia oraz sposób komunikacji, wpłynęły na to, gdzie i jak zdobywamy wiedzę. Zdecydowanie otworzyły nas na świat i ułatwiły dostęp do wiadomości. Pozwoliły łączyć się w grupy osobom o podobnych zainteresowaniach i wymieniać się doświadczeniami, dzielić problemami i sukcesami.

Technologiczna rewolucja wpłynęła na wszystkie aspekty naszego życia. Prywatne i biznesowe. W biznesie to e-sklepy, aplikacje zakupowe i lojalnościowe, platformy zakupowe B2B, automatyzacja procesów produkcyjnych, logistycznych, sprzedażowych, marketing i komunikacja z konsumentami. To także sztuczna inteligencja wykorzystywana we wszystkich tych obszarach (najprostszy przykład – chatboty wspierające biura obsługi klientów) oraz rozszerzona rzeczywistość – możliwość wirtualnego przymierzania i testowania produktów, włącznie z kosmetykami do makijażu i zapachami.

To, co jeszcze kilka lat temu wydawało nam się śpiewem przyszłości, mglistymi wizjami futurystów, dziś staje się normą. A pandemia wszystkie procesy związane z cyfryzacją życia dramatycznie przyspieszyła. Wystarczy spojrzeć na dane, które pokazują jak szybko rozwija się kanał e-commerce. W ciągu ostatnich trzech lat liczba sklepów internetowych w Polsce rośnie o 25 proc. rok do roku. W połowie września 2021 r. w KRS zarejestrowanych było w sumie 51 tys. sklepów internetowych – o ponad 6,3 tys. (14 proc.) więcej niż na koniec roku 2020. Wydawało się, że w biznesie kosmetycznym zakupy przez internet będą niszą. Dane potentatów w e-commerce temu przeczą. Notino – e-sklep specjalizujący się w perfumach i kosmetykach znanych marek – podał właśnie, że w tegoroczny Black Friday, w szczytowych godzinach zamówień, sprzedawał 11 produktów na sekundę.

Odchodzimy od przestarzałych form komunikacji z klientem włączając się w nurt on-line’owych trendów – zapowiada Paweł Woch, dyrektor zarządzający siecią Drogerie Laboo w naszym artykule w listopadowo-grudniowym wydaniu Wiadomości Kosmetycznych na temat handlu w 2022 r. i wyzwań stojących przed franczyzowymi sieciami skupiającymi niezależne sklepy. Dokładne to samo dzieje się we wszystkich polskich sieciach i u największych dystrybutorów, którzy inwestują w aplikacje sprzedażowe, platformy B2B do zakupów online, dostarczają narzędzia wspierające detalistów w otwieraniu e-sklepów, aktywizują się na profilach w mediach społecznościowych.

My również idziemy tą drogą. „​Wiadomości Kosmetyczne”​ od początku swojego istnienia miały stronę internetową oraz e-wydania, które pozwalały czytać online naszą gazetę. Teraz to portal stał się głównym medium pozwalającym na błyskawiczne reagowanie na to, co dzieje się na rynku. Podcasty i webinary w dobie pandemii zastąpiły konferencje stacjonarne i z pewnością zostaną z nami na stałe. Widzimy, jak szybko przybywa odbiorców takich formatów, podobnie jak czytelników naszego newslettera, którzy chcą otrzymać porcję newsów i informacji o nowościach kosmetycznych bezpośrednio na swoją pocztę e-mail. Warto się zapisać tutaj: newsletter . Dzięki temu, jako prenumeratorzy, otrzymacie Państwo także możliwość bezpłatnego pobrania archiwalnych e-wydań Wiadomości Kosmetycznych na swój komputer.

Dostęp do archiwum e-wydań:  do przeglądania  i do pobrania

Dziękujemy wszystkim, którzy przez 15 lat wspierali nas w rozwoju i w dystrybucji drukowanych „Wiadomości Kosmetycznych” oraz byli naszymi wiernymi Czytelnikami. Nie żegnamy się, ale zmieniamy, bo taki jest wymóg naszych czasów. Przechodzimy wyłącznie na działania online. Będziemy nadal z Państwem z naszą codzienną porcją wiadomości z biznesu beauty. Wystarczy wziąć do ręki smartfon, odpalić komputer i zacząć dzień od wiadomościkosmetyczne.pl

Będziemy w stałym kontakcie dzięki naszym kanałom w mediach społecznościowych – zapraszamy na nasze profile na FB, YouTube, LinkedIn i Instagramie. Będziemy się widywać podczas webinarów, a także stacjonarnych konferencji, jak tylko pozwolą na to okoliczności. 

Niezmiennie będziemy platformą łączącą handel, dystrybucję, producentów i usługi. Będziemy pisać o trendach i nowościach, dostarczać danych i analiz. Czekamy na wiadomości, komentarze, wskazówki i pytania od Państwa. Tutaj znajdziecie Państwo wszystkie kontakty do nas: Redakcja  

Chcemy być na bieżąco i chcemy być pomocni. Pozostajemy w kontakcie!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 12:33
Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau
Weleda ma, według Anne Sudrow, powiązania z obozem w Dachau.SchmiAlf, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

Naturalne kosmetyki Weleda, dostępne dziś powszechnie w niemieckich drogeriach, mają według „Der Spiegel” niechlubną historię związaną z okresem nazizmu. Z badań historyczki Anne Sudrow, przeprowadzonych na zlecenie Miejsca Pamięci Dachau, wynika, że firma miała bliskie powiązania z SS, w tym z obozem koncentracyjnym Dachau pod Monachium. Weleda dostarczała m.in. krem, który – jak twierdzi tygodnik – mógł być wykorzystywany w eksperymentach medycznych na więźniach obozu.

Według ustaleń Sudrow, Weleda w czasach III Rzeszy pozyskiwała zioła lecznicze z gospodarstwa prowadzonego przez SS w Dachau. Tamtejsza „plantacja”, prowadzona zgodnie z metodami rolnictwa biodynamicznego, opierała się na pracy przymusowej więźniów. Z kolei należąca do SS placówka badawcza ds. żywienia i wyżywienia (DVA) prowadziła doświadczenia rolnicze w oparciu o metody Demeter. Powiązania między środowiskiem antropozoficznym, rolnictwem biodynamicznym a strukturami SS były w tym czasie – jak podkreślają badania – bardzo ścisłe.

„Spiegel” podaje, że lekarz SS Sigmund Rascher, antropozof i absolwent szkoły Waldorf, prowadził w Dachau eksperymenty z hipotermią, w których testował m.in. środki przeciwmrozowe. W wyniku jego badań życie straciło wielu więźniów. Weleda miała wówczas dostarczać krem przeciw odmrożeniom, który mógł być używany w tych doświadczeniach. Sudrow wskazuje także na powiązania personalne – były kierownik ogrodu roślin leczniczych firmy, Frank Lippert, od 1941 r. pracował dla SS, wykorzystując pracę przymusową więźniów, a jednocześnie pozostawał w kontakcie z dawnym pracodawcą.

Firma Weleda w swojej historii wspomina o dostawach kremu dla SS, ale nie potwierdza, by został on użyty do eksperymentów na ludziach. „Spiegel” zwraca uwagę, że według oficjalnych stanowisk działalność Lipperta w Dachau nie miała związku z jego wcześniejszą pracą w spółce. Jednak nowe ustalenia Sudrow rzucają światło na skomplikowaną i niejednoznaczną rolę antropozofów i firm związanych z rolnictwem biodynamicznym w okresie nazizmu, podważając dotychczasowy obraz środowiska wyłącznie jako ofiar reżimu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.09.2025 09:31
IFF inwestuje 10 milionów euro w rozbudowę LMR Naturals w Grasse
IFF to globalny gracz w sektorze produkcji aromatów.IFF

Amerykańska firma IFF, specjalizująca się w produkcji aromatów i kompozycji zapachowych, ogłosiła zakończenie rozbudowy swojego zakładu LMR Naturals w Grasse we Francji. Inwestycja o wartości 10 milionów euro zwiększyła powierzchnię kompleksu o 75 proc., do 4 687 mkw. Rozszerzenie ma umożliwić opracowywanie nowej generacji naturalnych składników, które – jak podkreśla spółka – będą kształtować przyszłość segmentu luksusowych perfum.

Nowa infrastruktura obejmuje zaawansowaną halę pilotażową, której zadaniem jest przyspieszenie rozwoju składników naturalnych. Uzupełnieniem kompleksu jest pole eksperymentalne zlokalizowane w pobliżu zakładu, zapewniające bezpośredni dostęp do materiałów roślinnych. Pozwoli to nie tylko na głębsze badania nad potencjałem botanicznym, ale także na szybsze wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w produkcji surowców dla branży perfumeryjnej i spożywczej.

W wyniku rozbudowy pod jednym dachem pracować będzie ponad 30 ekspertów z obszaru badań i rozwoju. Według zarządu IFF ma to istotnie zwiększyć zdolność spółki do odpowiadania na rosnący popyt na składniki naturalne o potwierdzonym pochodzeniu, wysokiej jakości i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma planuje w nowej strukturze wprowadzać od czterech do sześciu nowych produktów rocznie.

LMR Naturals zostało założone w 1983 roku przez Monique Remy i od 2000 roku należy do IFF. Obecnie dostarcza składniki do perfum, kosmetyków, a także do produktów do pielęgnacji domu i tkanin oraz do aromatów spożywczych. Rozbudowa zakładu w Grasse – uznawanego za światową stolicę perfum – ma umocnić pozycję IFF jako jednego z liderów innowacji w dziedzinie składników naturalnych i wspierać globalny rozwój rynku perfumeryjnego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 06:54