StoryEditor
Rynek i trendy
28.01.2022 00:00

Ceny kosmetyków premium wzrosły w Wielkiej Brytanii o 7 proc. Rośnie sprzedaż kosmetyków ze średniej półki

Średnie ceny sprzedaży prestiżowych produktów do pielęgnacji skóry w Wielkiej Brytanii wzrosły o 7 proc. w okresie od 21 października do 21 grudnia w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Wiele segmentów rynku kosmetycznego i higieny osobistej zostało dotkniętych wyższymi cenami detalicznymi, a produkty premium do pielęgnacji skóry odnotowały znaczny wzrost średniej ceny sprzedaży – wynika z najnowszych danych NPD Group.

Emma Fishwick, account manager, NPD UK Beauty tłumaczy, że podwyżki cen, które zaobserwowano na prestiżowym rynku produktów do pielęgnacji skóry, wynikają z wielu czynników. Koszty wysyłki, opakowań i surowców rosną i marki nie mają innego wyboru, jak tylko podnieść ceny swoich produktów.

Średnia cena sprzedaży produktów premium do pielęgnacji skóry w okresie od 21 października do grudnia wzrosła z 34,80 GBP do 37,38 GBP. W okresie od 21 października do 21 grudnia odnotowała też spadek popytu (-4 proc.), a to przyczyniło się do 10 proc. spadku wartości sprzedaży na całym rynku.

Podsegmenty pielęgnacji prestige odnotowały największy wzrost cen: maseczki do twarzy (+11 proc.), kremy do ciała (+11 proc.) i produkty pod oczy (+8 proc.). Podstawowe produkty do pielęgnacji skóry, takie jak kremy do twarzy, odnotowały skromniejszy wzrost średniej ceny sprzedaży, czyli o 3 proc. w okresie od października do 21 grudnia w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.

Marki średniej klasy są zazwyczaj wyceniane o około 60 proc. taniej niż marki prestige, co ma wpływ na równowagę rynku, gdy konsumenci zmieniają swoje nawyki związane z wydatkami. Marki średniej klasy zwiększyły swój udział w rynku produktów do pielęgnacji skóry z 17 proc. w IV kw. 2018 do 25 proc. w IV kw. 2021.

Podczas gdy konsumenci odczuwają presję, wraz ze wzrostem kosztów życia, prestiżowe marki kosmetyczne mają szansę na zaostrzenie komunikacji marketingowej, aby podkreślić liczne zalety produktów. Na przykład makijaż z korzyściami pielęgnacyjnymi, pielęgnacja skóry z SPF i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, które łagodzą wysypkę po goleniu i jednocześnie chronią skórę. Prestige beauty słynie z najnowocześniejszych badań naukowych i jest to kolejny sposób, w jaki marki mogą naprawdę wyróżnić swoją ofertę – podkreśla Emma Fishwick, account manager, NPD UK Beauty.

Przeczytaj również: Ceny kosmetyków w górę nawet o 30 proc. I to nie koniec. Trwa korekta cenników u producentów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.10.2025 14:20
Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków koreańskich. Kiedy będą dostępne w Polsce?
W skład linii Isana K-beauty wchodzi osiem produktówwww.rossmann.de

Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się z bardzo dobrym odbiorem niemieckich konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna. Kiedy trafią na półki drogerii w Polsce?

Linia kosmetyków Isana Korean Skincare, opracowana i produkowana w Korei, jest dostępna od października w strefie Isana Trend Tower w sklepach Rossmann w Niemczech, a także w sklepie internetowym rossmann.de. Linia cieszy się bardzo dużą popularnością od dnia premiery – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Nowa linia przenosi moc koreańskiej pielęgnacji skóry bezpośrednio do Rossmanna: delikatne, a zarazem skuteczne formuły o lekkich, idealnie zbalansowanych konsystencjach, świetnych do aplikacji. Aplikacja odbywa się zgodnie z jasno określoną procedurą, składającą się z czterech ponumerowanych kroków – oczyszczanie, przygotowanie, pielęgnacja i wykończenie – i jest uzupełniana odpowiednimi produktami specjalistycznymi, które można stosować w zależności od potrzeb skóry” – wyjaśnia Rossmann.

Kluczowym składnikiem aktywnym jest CICA (Centella Asiatica, czyli wąkrotka azjatycka), znana ze swoich właściwości kojących, regenerujących i ochronnych. Linia jest przeznaczona w szczególności do skóry wrażliwej lub zestresowanej,  koncentrując się na zrównoważonym zdrowiu skóry, a nie na krótkoterminowych efektach.

image

CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą

W skład linii wchodzi osiem produktów, obejmujących całe spektrum nowoczesnej pielęgnacji skóry – od produktów oczyszczających i kojących toników po wzmacniające serum i kremy nawilżające. Produkty są przy tym – jak zwykle w przypadku marki Isana – przystępne cenowo.

Nowa linia spotkała się już z pozytywnym odbiorem klientów w Niemczech, dlatego planowane jest włączenie tych produktów do oferty drogerii – zapowiada Rossmann. Na razie są one dostępne dla klientów w Polsce jedynie u sprzedawców internetowych i w handlu równoległym. Czy i kiedy trafią do regularnej sprzedaży w drogeriach Rossmann w naszym kraju?

image

Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Seria koreańska z Isany będzie dostępna również w naszym Rossmannie – uspokaja Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa sieci Rossmann. Jak potwierdza, kosmetyki te do regularnej oferty trafią na początku listopada bieżącego roku. – Klienci mogą się spodziewać między innymi płatków pod oczy i płatków tonizujących – dodaje Agata Nowakowska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 06:27