StoryEditor
Rynek i trendy
12.07.2024 15:43

Globalny rynek produktów do higieny jamy ustnej przechodzi „skinifikację”

Rynek produktów do higieny jamy ustnej komplikuje się w postępie geometrycznym. / Pixelshot
„Skinifikacja”, czyli zmiana oblicza danej kategorii produktowej na podobną segmentowi pielęgnacji cery, dotknęła higienę jamy ustnej. Rynek produktów do higieny jamy ustnej osiągnie wartość 24,2 miliarda dolarów w 2024 roku i będzie rosnąć do 2034 roku w tempie 4,2 proc. rocznie, osiągając łącznie 36,4 miliarda dolarów, a to wszystko dzięki postępującej komplikacji tej kategorii.

Wzrost rynku produktów do higieny jamy ustnej napędzany jest przez rosnące zastosowanie wykałaczek dentystycznych, skrobaczek do języka i płukanek z fluorem, co przyczynia się do poprawy zdrowia jamy ustnej konsumentów. Jednakże znaczenie tej kategorii produktów jest znacznie bardziej holistyczne. Jak zauważa Michelle Chavez, wiceprezeska ds. innowacji w Accupac/Cobalt Labs:

Krajobraz opieki nad jamą ustną przechodzi znaczną transformację, stając się integralną częścią rutyn dbania o dobrostan konsumentów. Zdrowie jamy ustnej ma ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia, gdyż jama ustna jest dosłownie bramą do organizmu. Badania wykazały wyraźne związki między zdrowiem jamy ustnej a zdrowiem serca, metabolizmem i nawet zdrowiem mózgu, podkreślając, że opieka nad jamą ustną to coś więcej niż tylko higiena

Do 2034 roku Ameryka Północna będzie miała 27 proc. udziału w globalnym rynku produktów do higieny jamy ustnej, z czego Stany Zjednoczone będą stanowiły 84,1 proc. tego udziału. W Azji Wschodniej sektor ten będzie rósł w tempie 5,4 proc. rocznie, z dominacją Chin, które ostatecznie będą miały 57 proc. udziału w regionalnym rynku. Korea Południowa prognozowana jest na wolniejszy wzrost wynoszący 4,2 proc., podczas gdy rynek japoński będzie kształtowany przez starzejącą się populację, która będzie wymagała geriatrycznych rozwiązań dentystycznych.

Kategoria produktów do higieny jamy ustnej zaczyna coraz bardziej upodabniać się do kategorii pielęgnacji cery, wprowadzając innowacyjne składniki, zaawansowane formuły i nowe typy produktów dostosowane do konkretnych problemów zdrowotnych. Chavez dodaje, że ormaty i tekstury będą miały bardziej prozdrowotne pozycjonowanie, a będziemy obserwować coraz większy wpływ pielęgnacji skóry na składniki, estetykę oraz zróżnicowane rutyny na dzień i noc.

Peptydy stają się coraz bardziej popularne w produktach do higieny jamy ustnej. Jak wskazuje artykuł z 2023 roku opublikowany w czasopiśmie Bioengineering, “badania in vitro i in vivo sugerują, że peptydy mogą mieć korzystne efekty w leczeniu wczesnych zmian próchnicowych, wspieraniu przylegania komórek, zwiększaniu siły przylegania implantów dentystycznych oraz w inżynierii tkankowej jako promotory zdrowia przyzębia i środki przeciwdrobnoustrojowe.” Probiotyki również stanowią kluczowy obszar innowacji. Prewencja biofilmu jest istotna, jak podkreślono w przeglądowym artykule z 2024 roku w czasopiśmie Biofilms and Microbiomes: “Próchnica zębów jest powszechnie mediowana przez biofilm. Kluczową właściwością probiotyków jest zdolność do hamowania lub eliminowania wzrostu biofilmów i patogennych mikroorganizmów w jamie ustnej.”

Czytaj także: Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK grzywną 3,5 miliona złotych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 15:36
Mleczne perfumy podbijają TikToka. Nowy zapachowy trend rośnie w siłę
Od lewej: Cry Baby Perfume Milk Melanie Martinez, Condensed Milk Demeter Fragrance, Coastal Bliss Victoria‘s Secret, The First Yanina Yakusheva.Wiadomości Kosmetyczne

Analizy wskazują, że rozmowa o perfumach w mediach społecznościowych jest w dużej mierze napędzana przez marki, które aktywnie promują swoje produkty i budują narrację wokół zapachowych trendów. Równocześnie użytkownicy coraz chętniej szukają konkretnych informacji, co potwierdza przewaga Google w przypadku mlecznych perfum. Przenikanie się mediów społecznościowych z wyszukiwarkami pokazuje, jak silnie estetyka, zapach i internetowa narracja łączą się w świecie współczesnych konsumentów.

Zainteresowanie tzw. mlecznymi perfumami notuje obecnie gwałtowny wzrost. Jak wskazują analizy, w porównaniu z ubiegłym rokiem trend ten urósł aż o 113,4 proc. w ujęciu ogólnym, obejmując zarówno wyszukiwarki internetowe, jak i media społecznościowe. Na platformach typu Google liczba wyszukiwań wzrosła o 96,3 proc., a na TikToku aż o 320,3 proc.. Według danych, aż 85 proc. udziału w popularności tego zjawiska przypada na wyszukiwarkę Google, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują informacji o mlecznych zapachach, zamiast trafiać na nie przypadkiem w mediach społecznościowych. Średnio miesięcznie fraza „milk perfume” generuje 9,5 tys. wyszukiwań w Google oraz 167,8 tys. tygodniowych wyświetleń na TikToku.

Eksperci wskazują, że trend ten wpisuje się w szerszy nurt popularności tzw. zapachów gourmand, czyli inspirowanych deserami, słodyczami i kremowymi nutami. W tej kategorii ogólna popularność wzrosła o 172,4 proc. r/r. Wyszukiwania w Google zwiększyły się o 85,9 proc., a na TikToku obserwujemy wzrost aż o 179,1 proc.. W tym przypadku to TikTok wiedzie prym – odpowiada za 95,1 proc. popularności w tej przestrzeni. Hasło związane z tym trendem jest wyszukiwane w Google średnio 4,9 tys. razy miesięcznie, natomiast na TikToku osiąga imponujące 17,6 mln tygodniowych wyświetleń.

Choć zapachów nie da się poczuć przez ekran, TikTok stał się jednym z głównych ośrodków dyskusji na temat perfum. Hashtag #perfumetok przyciąga 3,3 mln wyświetleń tygodniowo, tworząc wokół zapachów aktywną społeczność. Wśród najczęściej pojawiających się nut zapachowych prym wiedzie #vanilla (2,8 mln wyświetleń tygodniowo), a tuż za nią plasują się mleczne skojarzenia, takie jak #heavycream (814,8 tys.), #strawberry (542,8 tys.) i #coconut (200,3 tys.). Szczególną rolę w popularyzacji nuty „heavy cream” odegrała marka Phlur.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 13:45
Wypadanie włosów jako strach blady konsumentów: „bromeopatia” rusza na odsiecz mężczyznom
Wypadanie włosów to alarmująco częsty problem.Towfiqu barbhuiya

Według firmy badawczej Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji osiągnął wartość 61,3 miliarda dolarów, a w 2024 roku ma wzrosnąć o kolejne 6,4 proc. Rośnie popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, co potwierdzają dane największych detalistów – Amazon, uznany przez NielsenIQ za najpopularniejszą platformę beauty w USA, odnotowuje coraz więcej klientów kupujących produkty z segmentu męskiego grooming. Wzrost ten dotyczy zwłaszcza obszaru zdrowia skóry głowy i problemu wypadania włosów.

W kwietniu 2025 roku dane Google Trends wskazały wypadanie włosów jako najczęściej wyszukiwany problem kosmetyczny na świecie. Badania brytyjskiej sieci Superdrug ujawniły, że aż 58 proc. mężczyzn i 51 proc. kobiet doświadcza utraty włosów, a największe nasilenie tego zjawiska dotyczy osób w wieku 25–34 lata – aż 61 proc. tej grupy zgłasza objawy przerzedzenia lub nadmiernego wypadania włosów. Według ekspertów główne przyczyny takiego stanu rzeczy to stres, nieprawidłowa dieta i szkodliwe nawyki urodowe, często podsycane przez media społecznościowe.

Nowym źródłem porad stał się TikTok – aż 1 na 3 Brytyjczyków korzysta z tej platformy, by szukać informacji na temat pielęgnacji włosów. W grupie wiekowej 16–34 lata połowa użytkowników deklaruje, że TikTok jest ich głównym źródłem wiedzy o pielęgnacji. Eksperci ostrzegają jednak przed popularnymi trendami – aż 60 proc. z nich może być potencjalnie szkodliwych. Przykładem jest „hair cycling”, czyli rotacyjne stosowanie różnych produktów z przerwami – trend, który uzyskał ponad 22 miliony wyświetleń i został wypróbowany przez osiem milionów Brytyjczyków. Zdaniem ekspertów, niestety, brak jest dowodów na skuteczność tej metody, a częsta zmiana kosmetyków może prowadzić do podrażnień i uszkodzenia mieszków włosowych. Olivia Houghton z The Future Laboratory określiła taki stan rzeczy w rozmowie z Cosmetics Design Europe jako bromeopatię (gra słów — bro, brachu, i homeopatia).

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn wypadania włosów znajdują się nie tylko genetyka i stres, ale także nadmierne spożycie napojów energetycznych oraz zanieczyszczenie środowiska. Choć rynek innowacji koncentrował się dotąd głównie na nutraceutykach, coraz większą popularność zdobywają także produkty do stosowania miejscowego. Dynamiczny rozwój tego segmentu sugeruje, że pielęgnacja skóry głowy i przeciwdziałanie łysieniu mogą stać się jednym z kluczowych filarów wzrostu branży męskiego grooming w najbliższych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:42