StoryEditor
Rynek i trendy
14.07.2022 00:00

Jaka przyszłość czeka branżę beauty? [MINTEL]

Pandemia zmieniła styl życia konsumentów, a znaczenie etycznych postaw wobec środowiska i społeczeństwa, a także rosnąca rola wirtualnej rzeczywistości mają ogromny wpływ na przyszłość branży kosmetycznej – wynika z danych firmy Mintel, zajmującej się globalną analizą rynku.

W ciągu najbliższych dwóch lat etyczne postawy i zrównoważony rozwój będą miały duży wpływ na wybory konsumentów. Badania firmy Mintel Global Consumer dotyczące konsumenta holistycznego pokazują, że 60 proc. Singapurczyków jest gotowych bojkotować firmy, które zachowują się nieetycznie, a 73 proc. twierdzi, że starają się działać w sposób nieszkodliwy dla środowiska.

Konsumenci wywierają coraz większy nacisk i oczekują, że firmy zajmą stanowisko w kwestiach społecznych, takich jak zmiany klimatyczne. Według nich nie powinny poprzestać na deklaracjach, ale wykonywać konkretne działania – powiedział KinShen Chan, starszy analityk ds. urody i higieny osobistej w firmie Mintel.

Rośnie również pragnienie autentycznego piękna. Konsumenci nadal sprzeciwiają się „starym” zasadom piękna i temu, co tak naprawdę oznacza „bycie pięknym”, przy czym 57 proc. Singapurczyków twierdzi, że umiejętność wyrażania swojej indywidualności jest dla nich najwyższym priorytetem.

Konsumenci chcą autentyczności bez perfekcji. Marki nie mogą już traktować różnorodności i integracji jako chwytu marketingowego, muszą naprawdę zrozumieć bolączki konsumenckie oraz odzwierciedlić to w procesie projektowania produktu – zauważył ekspert Mintel.

Rozwój metaversu

Wraz z rozwojem trendów cyfrowych marki muszą rozważyć wirtualne podejście do swoich produktów i usług. Marki zaczynają eksperymentować z metawersem, aby tworzyć nowe doświadczenia cyfrowe i dalej angażować się w kontakt z konsumentem. 

80 proc. singapurskich konsumentów ceni doświadczenia bardziej niż dobra materialne. Marki mogą wykorzystywać wirtualną przestrzeń, do tworzenia unikalnych produktów, które istnieją w dwóch rzeczywistościach. Pierwsza fala tego zjawiska to import produktów ze świata rzeczywistego do przestrzeni wirtualnych.

Tokeny NFT umożliwiają konsumentom kupowanie produktów, niezależnie od tego, czy chodzi o cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, czy wirtualne towar. Rynek wciąż się rozwija, co oznacza, że ważne jest, aby marki były skłonne do eksperymentowania i testowania nowych strategii cyfrowych.

Przeczytaj również: Technologia w branży beauty wejdzie na inny poziom. Konsumenci sprawdzą, czy kosmetyki naprawdę działają [RAPORT MINTEL]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.05.2024 16:40
Rada Reklamy wprowadza nowe zasady etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy ma na celu bycie kuźnią standardów dla etycznych działań marketingowych.Shutterstock
Rada Reklamy, działająca jako niezależna organizacja non-profit od ponad 18 lat, wprowadziła w maju 2024 roku pierwszą w Polsce kompleksową samoregulację dotyczącą etycznej reklamy suplementów diety. Rozwój branży suplementów diety i związane z tym wyzwania sprawiły, że potrzeba takiej inicjatywy stała się bardziej paląca niż kiedykolwiek wcześniej.

W odpowiedzi na wzrost liczby skarg konsumenckich dotyczących potencjalnych naruszeń etycznych, Rada zdecydowała się na stworzenie specjalnej Grupy Roboczej, której zadaniem było opracowanie nowych przepisów. Celem wprowadzonych zmian jest przede wszystkim ochrona zdrowia i bezpieczeństwo konsumentów. Nowe zasady nakładają na reklamodawców obowiązek zapewnienia, że reklamy suplementów diety są nie tylko prawdziwe i rzetelne, ale także nie wprowadzają w błąd co do korzyści zdrowotnych i nie sugerują, że mogą zastąpić zrównoważoną dietę.

W szczególności, podstawowymi celami samoregulacji w zakresie etycznej reklamy suplementów diety, zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, są przede wszystkim:

  • Zapewnienie wysokiej ochrony zdrowia konsumentów. Wiarygodne informacje w reklamach powinny umożliwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów oraz bezpieczne używanie suplementów diety, które nie są substytutem dla różnorodnej i zbilansowanej diety.
  • Utworzenie kompleksowego przewodnika definiującego zasady etycznej reklamy suplementów. Ta kompleksowa samoregulacja powinna wyznaczać klarowne standardy postępowania dla przedsiębiorców.
  • Wsparcie w usystematyzowaniu rynku i harmonizacji wolności biznesowej z przestrzeganiem zasad etycznych, co umożliwi konsumentom bardziej świadome, bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z suplementów.

Rada Reklamy, organizacja pozarządowa, od ponad 18 lat aktywnie działa na polskim rynku i odgrywa kluczową rolę w promowaniu odpowiedzialności w branży reklamowej. Posiada na swoim koncie szereg innowacyjnych projektów samoregulacyjnych, które przyniosły sukcesy na rynku. Pełen tekst zaleceń Kodeksu Etyki Reklamy jest dostępny na stronie Rady.

Czytaj także: Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy
Prezes L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie Valéry Gaucherand (przy mikrofonie): Kluczowe jest to, jak AI może być wykorzystana do wzbogacenia interakcji międzyludzkich i kształtowania przywództwamateriały prasowe L‘Oréal Polska
Transformacyjna rola AI w branży kosmetycznej wykracza poza zwykłe postępy technologiczne i stanie się motorem wzmacniającym naszą inteligencję emocjonalną. Technologia może przesunąć granice tego, co możliwe, zaspokajając nieskończoną różnorodność potrzeb i aspiracji każdej osoby. W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy – taki obraz przyszłości z AI rysują liderzy L’Oréal.

Sztuczna inteligencja i innowacje to tematy, które zdominowały tegoroczną  międzynarodową konferencję gospodarczo-technologiczną Impact CEE. Szereg tematów podjęli liderzy L’Oréal. Podkreślali wagę człowieka przy tworzeniu innowacji. Ich zdaniem, pomimo rosnącej roli sztucznej inteligencji (AI) w dziedzinie technologii, jej rola powinna wykraczać poza zwiększanie produktywności. Prezes L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie Valéry Gaucherand wskazał na znaczenie AI jako narzędzia, które może służyć do wzmacniania ludzkiej inteligencji emocjonalnej. Według niego transformacyjna rola AI w branży kosmetycznej wykracza poza zwykłe postępy technologiczne. Kluczowe jest to, jak technologia ta może być wykorzystana do wzbogacenia interakcji międzyludzkich i kształtowania przywództwa.

– Kiedy patrzę na liderów i na to, w jaki sposób korzystają z AI, jestem przekonany, że AI będzie wspierał EI – powiedział Valéry Gaucherand podczas dyskusji „Przewaga sztucznej inteligencji: Zwiększanie produktywności” z udziałem Chrisa Bailey’ego, Piotra Marca oraz Katarzyny Dorsey. Dla mnie bowiem rola sztucznej inteligencji będzie daleko bardziej wychodzić poza ramy zwiększania produktywności. Stanie się motorem, który będzie wzmacniał naszą inteligencję emocjonalną i pomoże nam być bardziej „ludzkimi”, empatycznymi liderami – stwierdził.

Wątek AI został poruszony również w trakcie okrągłego stołu „Nowe ścieżki innowacji: hiperpersonalizacja czy AI?” organizowanego przez L’Oréal we współpracy z Francusko-Polską Izbą Gospodarczą.  

– Hiperpersonalizacja zaciera granice pomiędzy konsumentem i marką, wpuszczając go do świata marki i umożliwiając mu współtworzenie. W L‘Oréal wierzymy, że technologia może przesunąć granice tego, co możliwe, zaspokajając nieskończoną różnorodność potrzeb i aspiracji każdej osoby. Dzięki technologii, oferujemy piękno dla każdego – mówił Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce, L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

– W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy, czy internet, z którym wszyscy się obecnie utożsamiamy - mówimy o nim tylko wtedy, gdy nie działa. Kluczowe dla firm jest docenienie możliwości AI i wdrażanie sztucznej inteligencji do naszych usług – stwierdził Dino Metaxas, CDMO w L’Oréal, podczas panelu "Sztuczna inteligencja - czy jesteśmy w stanie kontrolować cyfrową rzeczywistość na skrzyżowaniu nowych technologii?".

W strefie innowacji Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej L’Oréal pokazał jakie zastosowania znajduje technologia w praktyce. Wśród zaprezentowanych innowacji znalazła się po raz pierwszy pokazana w Polsce suszarka AirLight Pro, wykorzystująca połączenie technologii światła podczerwonego i precyzyjnego ruchu powietrza do pielęgnacji różnego rodzaju włosów.  

Kolejne urządzenie to YSL ScentSation, które sprawdza, jak reagujemy na różne zapachy. Działa na bazie fal mózgowych EEG, mierząc emocje i pokazuje, który zapach jest dla danej osoby idealny.  

W strefie innowacji pojawiły się także K-SCAN od Kérastase, przeznaczony do analizy włosów i skóry głowy na podstawie algorytmów AI, The Absolue Cryo-Sculptor marki Lancome -  usługa, która pomaga rzeźbić, podnosić i napinać powierzchnię skóry; Sustainable Water Saver,   czyli pierwsza głowica prysznicowa wykorzystująca opatentowaną technologię rozdrobnienia wody, pozwalająca zaoszczędzić do 69 proc. wody oraz Meta Profilertm  marki Giorgio Armani, które jest w stanie zmierzyć ponad 13 różnych klinicznych markerów skóry (takich jak zmarszczki, ciemne plamy i zaczerwienienia) z precyzją laboratorium klinicznego.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. maj 2024 08:29