StoryEditor
Rynek i trendy
31.01.2022 00:00

Klinika La Perla w służbie mody i urody

Sieć Klinik La Perla, chcąc na bieżąco odpowiadać na aktualne potrzeby klientów w całej Polsce, co roku wprowadza szereg nowości z zakresu medycyny estetycznej, chirurgii plastycznej oraz kosmetologii hi-tech. Misją Kliniki La Perla jest również edukacja i zadbanie o dobre samopoczucie pacjentów, a idzie za tym holistyczne i racjonalne podejście.

Mimo wielkiego wpływu mody i trendów na gust klientów, Klinika La Perla stosuje tylko bezpieczne i sprawdzone procedury zabiegowe. Dużą popularnością cieszą się ostatnio zabiegi upodabniające figurę do klepsydry à la Kardashian, która wylansowała modę na pełne piersi, wąską talię, wydatne pośladki i okrągłe, mocno zarysowane uda. Na tle mody z początku XXI wieku kobiety wydają się wręcz masywne.

Czy jednak wygląd kobiet z Południowej Ameryki może być osiągalny dla europejskich blondynek o bladej cerze, jasnych włosach, wąskich biodrach i drobnych piersiach? Trudno znaleźć w naszej części świata kobiety o wystających, dużych i zarysowanych pośladkach, nawet wyćwiczone ciała zachowują proporcje charakterystyczne dla mieszkanek naszej części globu i nie przypominają ognistych amerykanek z południa. Dlatego mieszkańcom Europy z pomocą przychodzi medycyna estetyczna i chirurgia plastyczna, która w szybki i prosty sposób pomaga zaokrąglić kształty, powiększyć pośladki, piersi i wysmuklić talię.

Najprostszym, a zarazem najszybszym sposobem jest liposukcja Body Jet. Pozwala ona usunąć niechciany tłuszcz z brzucha i boczków. Następnie ten sam tłuszcz odpowiednio przygotowany i wzbogacony o komórki macierzyste umieszczany jest za pomocą lipotransferu w piersiach i pośladkach, uzyskując pożądany efekt smukłej talii i kształt klepsydry. Zabieg ten wymaga jednak rekonwalescencji. Około 3 tygodni nosi się tzw. ubranko uciskowe, unika wysiłku fizycznego, a skutki operacji są odczuwalne około 7 dni. Liposukcja odbywa się w znieczuleniu miejscowym w obecności chirurga i anestezjologa.

Przeczytaj również: Miracle Snail by Klinika La Perla – nowa seria kosmeceutyków już w sprzedaży

Inaczej wygląda sytuacja, kiedy zamiast własnego tłuszczu wykorzystujemy kwas hialuronowy usieciowany w ampułkach po 10 ml produktu. Specjalnie przygotowane preparaty podaje się w celu powiększenia pośladków i poprawy kształtu nóg. Sam zabieg jest krótki oraz nie wymaga rekonwalescencji. Można go wykonać w asyście anestezjologa, ale nie ma takiej potrzeby. Pacjent kolejnego dnia powraca do normalnych czynności lub jedzie na wakacje i cieszy się pięknymi, nowymi i seksownymi kształtami. Zabieg powtarza się maksymalnie raz w roku, za każdym kolejnym razem podając maksymalnie połowę preparatu co poprzednio, w celu utrzymania tego samego efektu. Jeśli pacjentka ma takie życzenie, ilość preparatu można zwiększyć.

Co istotne, te dwie techniki można łączyć! Poprawianie kształtów własnym tłuszczem i kwasem hialuronowym – w przypadku pośladków. Należy jednak pamiętać, iż piersi powiększamy tylko metodą przeszczepu własnego tłuszczu, za pomocą implantów lub metodą hybrydową.

Czego nie robi się w Klinice La Perla? Nie proponuje się niesprawdzonych zabiegów, preparatów lub inwazyjnych metod, które bardzo często prowadzą do powikłań i innych długoterminowych problemów. Jednym z takich zabiegów jest powiększanie pośladków implantami, które pomimo wielu zapytań od klientów, zawsze są odradzane. Z tego samego powodu nie powiększa się piersi kwasem hialuronowym. Moda modą, trendy trendami, ale zdrowie i satysfakcja klientów zawsze jest najważniejsza.

Przeczytaj również: Beauty Box by Klinika la Perla, czyli kosmetyki inspirowane medycyną estetyczną debiutują w retailu

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2025 12:27
Polacy o Black Friday 2025: niemal połowa widzi realne korzyści z promocji
Promocje oferowane w ramach Black Friday są uważane za opłacalne przez 47,6 proc. dorosłych Polaków.Shutterstock

Z najnowszego raportu UCE RESEARCH i Shopfully „Polacy na kursie Black Friday. Edycja 2025” wynika, że 47,6 proc. dorosłych Polaków uważa promocje oferowane w ramach Black Friday za opłacalne. Odmienne zdanie wyraża 29 proc. badanych, natomiast 23,4 proc. nie potrafi jednoznacznie ocenić atrakcyjności tych ofert. Autorzy analizy podkreślają, że choć niemal połowa konsumentów dostrzega wymierne korzyści, poziom zaufania do handlu pozostaje ograniczony, m.in. z uwagi na utrzymujące się przekonanie o sztucznym zawyżaniu cen przed rozpoczęciem akcji rabatowych.

Według ekspertów UCE RESEARCH osoby pozytywnie oceniające Black Friday to głównie ci konsumenci, którzy sami doświadczyli faktycznych oszczędności. Dotyczy to zakupów sprzętu RTV i AGD, elektroniki, odzieży oraz kosmetyków, często w kanałach e-commerce, gdzie promocje bywają najbardziej znaczące. Z kolei sceptycy to najczęściej konsumenci rozczarowani wcześniejszymi doświadczeniami lub osoby niechętnie podchodzące do działań marketingowych jako takich.

Raport wskazuje również na wyraźne różnice demograficzne. Największą grupę osób uznających Black Friday za opłacalny stanowią konsumenci w wieku 35–44 lat oraz osoby osiągające dochody powyżej 9 tys. zł netto. W tej grupie dominują także mężczyźni oraz mieszkańcy miejscowości liczących 5–19 tys. mieszkańców. Wyniki sugerują, że to właśnie aktywne zawodowo osoby z wyższą siłą nabywczą najczęściej dostrzegają realne korzyści z sezonowych obniżek.

Z drugiej strony, 29 proc. Polaków uważa promocje za nieopłacalne, a opinia ta jest częściej wyrażana przez seniorów w wieku 65–74 lat oraz osoby z miesięcznymi dochodami w przedziale 5000–6999 zł netto. Wśród sceptyków przeważają również mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. ludności, a także osoby z wyższym wykształceniem. W ocenie analityków grupa ta może być bardziej świadoma wcześniejszych wahań cen i uważniej śledzić strategie promocyjne sprzedawców.

Zestawienie postaw pokazuje, że Black Friday pozostaje wydarzeniem budzącym duże zainteresowanie, ale również podzielone opinie. Mimo że niemal połowa Polaków dostrzega w nim realne możliwości oszczędności, wciąż istotna część społeczeństwa podchodzi do promocji ostrożnie. Badanie potwierdza, że postrzeganie opłacalności tej akcji zależy nie tylko od doświadczeń zakupowych, lecz także od wieku, dochodów i miejsca zamieszkania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.11.2025 11:53
Eksperci: moda i uroda kluczowymi kategoriami podczas Black Friday
Podczas Black Friday aż cztery z pięciu funtów zostanie wydane przez brytyjskich klientów onlineUnsplash.com/Harper Sunday

Jakie kategorie produktowe będą się cieszyły wśród konsumentów największą popularnością w nadchodzącym sezonie wyprzedażowym? Wiele prognoz wskazuje, że choć klienci zakładają w tym roku oszczędzanie, to kategorie takie jak moda oraz kosmetyki i beauty będą radziły sobie całkiem dobrze.

Analizy PwC wskazują, że konsumenci w Wielkiej Brytanii wydadzą z okazji Black Friday 6,4 mld funtów, co stanowi wzrost zaledwie o 1,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku (jest to wartość niższa od wskaźnika inflacji). Ta kwota jest również niższa od rekordowych 7,9 mld funtów, wydanych w 2019 roku – czyli przed pandemią. 

Zainteresowanie tegorocznym Czarnym Piątkiem spadło wśród konsumentów do 46 proc. (rok temu było to 53 proc.). Osoby korzystające z Black Friday wydadzą średnio 262 funty na osobę, co stanowi solidny wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2024. Co więcej, mężczyźni zwiększą swoje wydatki i wydadzą znacznie więcej, niż kobiety.

Sprzedawcy stacjonarni mogą nie być zadowoleni, ponieważ cztery z pięciu funtów zostanie wydane online, z dostawą do domu lub z odbiorem osobistym. Co ciekawe, młodsi klienci coraz chętniej szukają promocji w sklepach stacjonarnych.

PWC podało, że kategorie produktowe, budzące największe zainteresowanie klientów, to technologia (48 proc.), moda (38 proc.), świąteczne prezenty (28 proc.) oraz zdrowie i uroda (28 proc.).

W tym roku ponad dwie trzecie (68 proc.) kupujących deklaruje, że zrobi zakupy w Black Friday dla siebie, co wynika z faktu, że więcej mężczyzn (74 proc.) szuka okazji, by sprawić sobie przyjemność. Kobiety częściej kupują dla rodziny (65 proc.) niż dla siebie (62 proc.).

Przewiduje się, że mężczyźni przeznaczą na zakupy więcej pieniędzy, a wydatki na osobę mają wynieść 309 funtów, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Kobiety wydają na zakupy 216 funtów, co stanowi wzrost o 10 proc. Zakupy sprzętu elektronicznego (39 proc.) również plasują się na szczycie listy priorytetów kobiet, wyprzedzając modę oraz zdrowie i urodę (36 proc. w obu kategoriach), a następnie świąteczne prezenty (33 proc.).

Z kolei dane firmy Mintsoft, oparte m.in. na danych od firm e-commerce, również potwierdzają wzrosty sprzedaży w kategorii mody i urody.

Zdaniem firmy, internetowi sprzedawcy mody i kosmetyków odnotują silny wzrost podczas tegorocznego Black Friday. Prognozują też, że brytyjscy konsumenci wydadzą 10,3 mld funtów – prawie 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Dane Mintsoft wskazują, że liczba zamówień online może wzrosnąć o 18,6 proc., a zespoły realizujące zamówienia i kurierzy przygotowują się na miliony dostaw.

Firma podała również, że podczas okresu Black Friday w zeszłym roku Czarnego Piątku konsumenci złożyli ponad 2,5 mln zamówień online, co stanowi wzrost o 675 tys. w porównaniu z rokiem 2023. Cyber Monday okazał się dla sprzedawców najbardziej pracowitym dniem w ubiegłorocznym sezonie wyprzedażowym, kiedy to wysłano około 450 tys. zamówień.

Z danych Mintsoft wynika, że w tym roku 46 proc. Brytyjczyków będzie chciało kupić ubrania, a 30 proc. – kosmetyki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 05:01