StoryEditor
Rynek i trendy
31.01.2022 00:00

Klinika La Perla w służbie mody i urody

Sieć Klinik La Perla, chcąc na bieżąco odpowiadać na aktualne potrzeby klientów w całej Polsce, co roku wprowadza szereg nowości z zakresu medycyny estetycznej, chirurgii plastycznej oraz kosmetologii hi-tech. Misją Kliniki La Perla jest również edukacja i zadbanie o dobre samopoczucie pacjentów, a idzie za tym holistyczne i racjonalne podejście.

Mimo wielkiego wpływu mody i trendów na gust klientów, Klinika La Perla stosuje tylko bezpieczne i sprawdzone procedury zabiegowe. Dużą popularnością cieszą się ostatnio zabiegi upodabniające figurę do klepsydry à la Kardashian, która wylansowała modę na pełne piersi, wąską talię, wydatne pośladki i okrągłe, mocno zarysowane uda. Na tle mody z początku XXI wieku kobiety wydają się wręcz masywne.

Czy jednak wygląd kobiet z Południowej Ameryki może być osiągalny dla europejskich blondynek o bladej cerze, jasnych włosach, wąskich biodrach i drobnych piersiach? Trudno znaleźć w naszej części świata kobiety o wystających, dużych i zarysowanych pośladkach, nawet wyćwiczone ciała zachowują proporcje charakterystyczne dla mieszkanek naszej części globu i nie przypominają ognistych amerykanek z południa. Dlatego mieszkańcom Europy z pomocą przychodzi medycyna estetyczna i chirurgia plastyczna, która w szybki i prosty sposób pomaga zaokrąglić kształty, powiększyć pośladki, piersi i wysmuklić talię.

Najprostszym, a zarazem najszybszym sposobem jest liposukcja Body Jet. Pozwala ona usunąć niechciany tłuszcz z brzucha i boczków. Następnie ten sam tłuszcz odpowiednio przygotowany i wzbogacony o komórki macierzyste umieszczany jest za pomocą lipotransferu w piersiach i pośladkach, uzyskując pożądany efekt smukłej talii i kształt klepsydry. Zabieg ten wymaga jednak rekonwalescencji. Około 3 tygodni nosi się tzw. ubranko uciskowe, unika wysiłku fizycznego, a skutki operacji są odczuwalne około 7 dni. Liposukcja odbywa się w znieczuleniu miejscowym w obecności chirurga i anestezjologa.

Przeczytaj również: Miracle Snail by Klinika La Perla – nowa seria kosmeceutyków już w sprzedaży

Inaczej wygląda sytuacja, kiedy zamiast własnego tłuszczu wykorzystujemy kwas hialuronowy usieciowany w ampułkach po 10 ml produktu. Specjalnie przygotowane preparaty podaje się w celu powiększenia pośladków i poprawy kształtu nóg. Sam zabieg jest krótki oraz nie wymaga rekonwalescencji. Można go wykonać w asyście anestezjologa, ale nie ma takiej potrzeby. Pacjent kolejnego dnia powraca do normalnych czynności lub jedzie na wakacje i cieszy się pięknymi, nowymi i seksownymi kształtami. Zabieg powtarza się maksymalnie raz w roku, za każdym kolejnym razem podając maksymalnie połowę preparatu co poprzednio, w celu utrzymania tego samego efektu. Jeśli pacjentka ma takie życzenie, ilość preparatu można zwiększyć.

Co istotne, te dwie techniki można łączyć! Poprawianie kształtów własnym tłuszczem i kwasem hialuronowym – w przypadku pośladków. Należy jednak pamiętać, iż piersi powiększamy tylko metodą przeszczepu własnego tłuszczu, za pomocą implantów lub metodą hybrydową.

Czego nie robi się w Klinice La Perla? Nie proponuje się niesprawdzonych zabiegów, preparatów lub inwazyjnych metod, które bardzo często prowadzą do powikłań i innych długoterminowych problemów. Jednym z takich zabiegów jest powiększanie pośladków implantami, które pomimo wielu zapytań od klientów, zawsze są odradzane. Z tego samego powodu nie powiększa się piersi kwasem hialuronowym. Moda modą, trendy trendami, ale zdrowie i satysfakcja klientów zawsze jest najważniejsza.

Przeczytaj również: Beauty Box by Klinika la Perla, czyli kosmetyki inspirowane medycyną estetyczną debiutują w retailu

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:33
Zakupy online najważniejszym powodem korzystania z internetu – wyniki badania „Internet marzeń”
W tym, jak obecnie funkcjonują e-zakupy, nie widzimy wielu wad. Tylko 11 proc. internautów dostrzega tu pole do poprawy. Tak pozytywna ocena zakupów online jest w dużym kontraście z powodem zajmującym drugie miejsce — czyli z dostępem do aktualnych wiadomości — twierdzi Karol Chilimoniuk z World.Karolina Grabowska Kaboompics

Ponad połowa Polaków korzysta z internetu głównie po to, aby robić zakupy online – wynika z badania „Internet marzeń” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie World w dniach 8–14 października 2025 r. Dla 53 proc. respondentów e-zakupy są najważniejszym powodem korzystania z sieci. Kolejne miejsca zajmują dostęp do aktualnych wiadomości (47 proc.) oraz narzędzia ułatwiające organizację codziennych obowiązków (43 proc.). Badanie objęło 1020 dorosłych Polaków i zostało zrealizowane metodą CAWI.

Wyniki wskazują, że internet postrzegany jest przede wszystkim jako narzędzie praktyczne, a nie społecznościowe. Tylko 10 proc. badanych deklaruje chęć wyrażania siebie w sieci, przy czym odsetek ten jest wyższy wśród kobiet (10,4 proc.) niż mężczyzn (8,6 proc.). Jeszcze rzadziej internauci wskazują na potrzebę wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami – jedynie 13 proc. respondentów postrzega internet jako przestrzeń relacyjnego kontaktu.

E-zakupy oceniane są przez Polaków wyjątkowo pozytywnie. Jedynie 11 proc. internautów widzi w tym obszarze elementy wymagające pilnej poprawy. Dla porównania, aż 38 proc. dorosłych Polaków wskazuje na konieczność poprawy jakości i wiarygodności informacji w sieci. Do sieci zaglądamy, by zrobić zakupy i nasze doświadczenie jest tu z gruntu pozytywne. Zaglądamy też, by poczytać newsy, ale te oceniamy jako niskiej jakości i niewiarygodne, jak podsumowuje wyniki Karol Chilimoniuk z World.

Pozytywne oceny e-commerce dominują wśród respondentów – 66 proc. deklaruje, że zakupy online działają dobrze lub bardzo dobrze. Lepiej postrzegają je kobiety (69 proc.) niż mężczyźni (61 proc.), a także osoby starsze (70 proc. w grupie 60+ wobec 58 proc. w wieku 18–29 lat). Zidentyfikowane obszary wymagające poprawy dotyczą m.in. przeciwdziałania fałszywym informacjom, które wskazało 18 proc. badanych.

Rosnące zagrożenia dla wiarygodności e-commerce wiążą się przede wszystkim z manipulacją opiniami. Obecnie 98 proc. konsumentów czyta recenzje produktów przed zakupem, a 88 proc. ufa im na poziomie osobistych rekomendacji. Jednocześnie około 40 proc. polskich internautów zetknęło się z fałszywymi recenzjami. Do wyzwań należą również działania zautomatyzowanych systemów wykupujących bilety lub limitowane kolekcje. Rozwiązaniem tych problemów może być wdrażanie technologii proof-of-human, która umożliwia wystawianie opinii i dokonywanie zakupów tylko prawdziwym użytkownikom, jak wskazuje Chilimoniuk.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 23:32