
Według firmy GFK, w roku 2019 nabywcy aktywniej poszukiwali informacji o promocjach żywności, detergentów i kosmetyków oraz więcej z nich brało udział w programach lojalnościowych. Takie podejście do zakupów deklarowało w ub. roku 52 proc. ankietowanych, gdy rok wcześniej było to 48 proc.
Najczęściej stosowane reguły smart shoppingu w 2019 r. to dokładne sprawdzanie daty ważności (58 proc.), znajomość cen najczęściej kupowanych produktów (58 proc.) oraz sprawdzanie cen przy kasie (55 proc.).
Eksperci GFK sprawdzili także skąd nabywcy najczęściej dowiadują się o promocjach. 43 proc. kupujących dowiaduje się o nich z gazetek reklamowych, 32 proc. od sąsiadów i znajomych, 30 proc. z reklamy telewizyjnej, a 30 proc. od rodziny.
Według danych GFK, 24 proc. wydatków generowanych przez gospodarstwa domowe na FMCG stanowią zakupy dokonane w promocji. 25 proc. nabywców korzysta z aplikacji sieci spożywczych i drogerii. To o 12 p.p. więcej niż przed rokiem.