StoryEditor
Rynek i trendy
12.01.2024 10:05

Wielkość rynku perfum wzrośnie o prawie 20 miliardów dolarów w latach 2023–2028; Europa w awangardzie

Perfumy to nieodmienne twardo rosnący segment rynku. / alanharper via Morguefile
Analitycy Technavio szacują, że rynek perfum wzrośnie o 19,48 miliarda dolarów w latach 2023–2028, co oznacza wzrost CAGR na poziomie 5,84 proc. Rynek perfum jest rozdrobniony ze względu na obecność wielu firm o zasięgu globalnym i regionalnym, jednak największy udział w rynku będzie miał region Europy.

Według położenia geograficznego rynek dzieli się na Europę, Amerykę Północną, APAC, Bliski Wschód i Afrykę oraz Amerykę Południową. Największy udział w rynku będzie miała Europa. Region wniesie 29 proc. wkładu we wzrost rynku światowego. Europejski rynek perfum i zapachów wyróżnia się bogatym dziedzictwem kulturowym i tradycją perfumeryjną. Francja i Włochy, znane z luksusu i wyrafinowania, przodują w produkcji zapachów. Europejska baza konsumentów ceni autentyczność, zrównoważony rozwój i myślenie przyszłościowe, napędzając popyt na naturalne, przyjazne dla środowiska zapachy. Firmy podążające za tymi trendami i wartościami są w stanie wyróżnić się na konkurencyjnym europejskim rynku perfum, napędzając jego rozwój.

Czytaj także: Dupes — nowe-stare zagrożenie dla rynku perfumeryjnego

​Co koreluje z powyższymi danymi, szacuje się, że w latach 2022–2027 rynek składników zapachowych będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 4,8 proc. Przewiduje się, że wielkość rynku wzrośnie o 3 839,31 mln USD.

Największy udział w rynku będzie miał segment offline. Segment offline pozostaje kluczowy na światowym rynku perfum, oferując wciągające, zmysłowe doświadczenia, których brakuje w kanałach online. Sklepy stacjonarne, w tym sklepy specjalistyczne i luksusowe, zapewniają osobistą interakcję, możliwość wypróbowania kosmetyku na własnej skórze i porady kompetentnego personelu. Wychodząc naprzeciw konsumentom poszukującym ekskluzywności, ekskluzywne butiki oferują rzadkie zapachy, wzbogacając rozwój rynku perfum poprzez wyjątkowe spotkania zakupowe.

Czytaj także: Konsumenci zapachów en masse porzucają format na rzecz wartości

Oczekuje się, że rynek perfum i perfum odnotuje wzrost wynikający w dużej mierze z rosnącego wpływu mediów społecznościowych. Platformy zwiększają widoczność marki i zaangażowanie konsumentów, tworząc nienasycony popyt na różnorodne zapachy.

Pojawiający się trend na rynku perfum i perfum jest napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na naturalne i zrównoważone składniki. Ta zmiana zaspokaja preferencje entuzjastów perfum poszukujących zapachów niszowych lub designerskich zapachów wolnych od elementów syntetycznych. Wpływa na produkcję perfum, kładąc nacisk na wykorzystanie olejków zapachowych i specyficznej chemii zapachowej, aby stworzyć kuszące nuty zapachowe. Stężenie zapachu stale ewoluuje, odzwierciedlając zmieniające się gusta konsumentów i ciągłe trendy zapachowe.

Rynek stoi jednak przed poważnymi wyzwaniami ze względu na rygorystyczne przepisy i standardy zgodności regulujące wykorzystanie surowców. Stanowi to wyzwanie dla marek perfumeryjnych i przemysłu perfumeryjnego, wpływając na ekstrakcję zapachów i tworzenie naturalnych zapachów.

Czytaj także: Czym się różni woda toaletowa od wody perfumowanej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.04.2024 14:05
Rozpoczyna się sprzątanie po zawaleniu się mostu w Baltimore, a z nim pojawia się strach przed skażeniem środowiska... przez kosmetyki
Sławny wypadek statku, w wyniku którego zawalił się most Francis Scott Key Bridge może mieć wymierne konsekwencje dla środowiska naturalnego.NTSBgov, Public domain, via Wikimedia Commons
Władze sprzątają wrak pozostawiony po wtorkowym śmiertelnym zawaleniu się mostu Francis Scott Key Bridge w Baltimore i szukają również oznak potencjalnego skażenia środowiska. Służby ratownicze obecnie nie stwierdziły „żadnego bezpośredniego zagrożenia dla środowiska”. Jednak eksperci ds. ochrony środowiska nadal budzą obawy związane z zawartością ładunku na statku, w tym produktów kosmetycznych.

Ogromny kontenerowiec, który uderzył w most w drodze z portu w Baltimore, przewoził co najmniej 56 kontenerów z materiałami niebezpiecznymi, zawierającymi łącznie 764 tony substancji żrących, łatwopalnych i innych substancji zanieczyszczających – podała w czwartek Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). Urzędnicy twierdzą, że czternaście z tych kontenerów zostało zniszczonych podczas katastrofy, ale nie stwierdzili żadnych bezpośrednich powodów do niepokoju – przynajmniej na razie.

Jak dotąd wydaje się, że Baltimore mogło zapobiec wielu najgorszym scenariuszom, stwierdził w rozmowie z Guardianiem Gary Belan, starszy dyrektor krajowej organizacji zajmującej się ochroną przyrody American Rivers. Po pierwsze, 14 zniszczonych pojemników było pełnych głównie olejków eterycznych, mydeł i perfum. Mogą one być szkodliwe, ale w „wystarczająco małych” ilościach nie są jawnie szkodliwe. „Zwykle [po zbadaniu] w miejskich rzekach stwierdza się pewien poziom mydła lub perfum” – powiedział Belan, zauważając, że materiały te mogą przedostawać się do dróg wodnych przez przelewy ścieków lub spływ wód burzowych podczas ulewnych deszczy.

Dlaczego jest to problem?

Kosmetyki są niezbędne dla codziennej higieny i estetyki, ale mogą szkodzić środowisku wodnemu. Po użyciu, ich resztki często przedostają się do wód powierzchniowych przez kanalizację. Oleje, silikony i parafiny w składzie kosmetyków, jeśli trafią w ogromnej ilości do środowiska, tworzą tłustą warstwę na wodzie, blokując dostęp tlenu, niezbędnego dla życia wodnych organizmów. Brak tlenu zakłóca procesy biologiczne, co może prowadzić do śmierci ryb i innych stworzeń wodnych, jak również utrudnia fotosyntezę, kluczową dla roślin wodnych i fitoplanktonu. Ponadto, chemiczne składniki kosmetyków mogą działać jako dysruptory endokrynne, zakłócając funkcjonowanie układu hormonalnego zwierząt wodnych.

Czytaj także: Orientana wprowadza dział Outlet by zmniejszyć skalę sztucznego tworzenia odpadów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.04.2024 11:29
Karolina Szałas, PMR: E-commerce będzie rósł, ale mniej dynamicznie. Kosmetyki pozostają największą kategorią w internetowym rynku FMCG
Karolina Szałas, senior analyst, PMRfot. PMR
Rynek e-commerce w Polsce nadal rośnie, jednak dynamika wzrostu staje się mniejsza przez niesprzyjające czynniki gospodarcze. Jest to już także rynek dojrzały. W najbliższych latach najszybciej będzie rosła sprzedaż online biżuterii, produktów dla zwierząt oraz produktów OTC. Natomiast kosmetyki mają już 48 proc. udziału w sprzedaży internetowej rynku – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Karolina Szałas, senior analyst w firmie badawczej PMR.

Jaka będzie wartość rynku e-commerce w Polsce w najbliższych latach?

Jak wynika z najnowszych prognoz PMR, w 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczy 100 mld zł, wzrastając zarówno nominalnie i realnie względem 2023 roku. Do 2029 r. prognozujemy, ze wartość rynku zbliży się do 150 mld zł, odnotowując średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) na poziomie 7 proc. w latach 2025-2029.

To wzrost, ale mniej dynamiczny niż w minionych latach. Co na to wpływa?

W 2024 r. odbudowa popytu, wraz z obniżającą się, choć dalej pozostającą na podwyższonym poziomie, inflacją i nadal silnie rosnącymi nominalnie wynagrodzeniami, będzie kontynuowana, co wesprze wzrost polskiego PKB.

Silniejszy wzrost gospodarczy będzie natomiast ograniczany poprzez gorsze perspektywy dla inwestycji, związane m.in. z cyklem wyborczym oraz mniejszym niż w 2023 r. napływem środków unijnych, a także nadal ograniczonymi perspektywami dla eksportu w związku z sytuacją gospodarczą w strefie euro.

Czytaj także: PMR: Rynek kosmetyczny w Polsce będzie rósł średnio o 5 proc. rocznie

Należy pamiętać także, że rynek internetowy w Polsce jest rynkiem dojrzałym, a udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej ogółem jest już wysoki. Większość dużych firm działających w poszczególnych segmentach posiada już sklepy internetowe i nie pojawiają się gracze, którzy mogliby wpłynąć znacząco na dynamikę rynku.

Dodatkowo, po ustąpieniu ograniczeń pandemicznych, widoczny był powrót konsumentów do kanałów stacjonarnych, przykładowo w kategoriach takich jak odzież i obuwie czy artykuły spożywcze. Również konsumenci, którzy w okresie pandemii nie przeszli do tego kanału, raczej już tego nie zrobią. W efekcie powyższych czynników, prognozujemy, że rynek internetowy będzie rósł w kolejnych latach, jednak jego dynamika będzie hamować z roku na rok.

Jakie kategorie produktów mogą liczyć na dobry wzrost w sprzedaży online?

Kategoriami, które najszybciej będą rosły w najbliższych latach są biżuteria, produkty dla zwierząt  oraz produkty OTC. Wszystkie te kategorie osiągną dwucyfrowe średnioroczne tempo wzrostu w latach 2025-2029.

W naszej ocenie są to jedne z kategorii produktowych – z wyjątkiem produktów dla zwierząt – o najniższym stopniu penetracji sprzedaży internetowej, jak również pozostają jednymi z najmniejszych kategorii produktowych spośród omawianych w naszym najnowszym raporcie dotyczącym handlu internetowego w Polsce, co będzie stymulować wzrost wynikający ze stosunkowo niskiej bazy.

Jak zachowa się w tych warunkach kategoria kosmetyczna?

Sam internetowy rynek artykułów kosmetycznych w 2024 r. osiągnie wartość prawie 6 mld zł, z dwucyfrową dynamiką wzrostu r/r. Kosmetyki pozostają największą kategorią produktową w segmencie internetowego rynku FMCG, z udziałem na poziomie 48 proc.

A jego dynamika?

W ostatnich latach internetowy rynek artykułów kosmetycznych bardzo szybko rósł, odnotowując dwucyfrowe wzrosty, w latach 2020-2023 średniorocznie przekraczały one 18 proc. W kolejnych latach objętych prognozą  2025-2029 kanał ten będzie wciąż rósł w tempie zbliżonym do całego rynku internetowego, czyli średniorocznie o około 7 proc. 

Więcej informacji w raporcie: Handel internetowy w Polsce. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2023-2028

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2024 12:28