StoryEditor
Perfumerie
28.07.2025 10:21

Sieć Boots tworzy butiki tylko z perfumami – motywuje to dynamicznym wzrostem konkurencji

Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami / Boots mat.pras.

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna poinformowała o planach otwarcia w Londynie swojego pierwszego i “jedynego w swoim rodzaju” butiku Boots Fragrance, w którym sprzedawane będą wyłącznie perfumy. Sklep ma ruszyć już jesienią i stanowi potwierdzenie, że Boots stawia na dalszy rozwój. Otwarcie placówki w nowym koncepcie ma być odpowiedzią na rosnącą konkurencję na brytyjskim rynku kosmetycznym.

Butik Boots Fragrance, według zapowiedzi Boots, będzie miał powierzchnię ok. 200 mkw. Będzie mieścił ponad 400 starannie dobranych perfum z kategorii niszowej i luksusowej. Część z nich będą to zapachy dostępne na wyłączność w Wielkiej Brytanii, a ponadto 20 nowych marek w ofercie Boots.

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop otwiera perfumerie w nowym formacie – klienci chcą więcej niszy

Sieć stawia w nowym butiku na przestrzeń, oferującą sensoryczne doświadczenia zapachowe, umożliwiające odkrywanie i eksplorowanie zapachów – tak, aby klienci otrzymali nowe, angażujące doświadczenia zakupowe w inny niż dotychczas znany sposób.

Bardzo ważnym elementem tego konceptu ma stać się zespół doświadczonych specjalistów i doradców, mających za sobą zaawansowane szkolenia w zakresie profilowania i dobierania zapachów, udzielania spersonalizowanych konsultacji i porad. W butiku nie zabraknie też usługi concierge oraz luksusowego pakowania prezentów.

Wcześniej, w 2023 roku, Boots uruchomił (również w Londynie) sklep, sprzedający wyłącznie kosmetyki. Otwarcie butiku z ofertą perfumeryjną to odpowiedź brytyjskiego detalisty na transformacje w branży kosmetycznej. Boots w ramach tego trzymania ręki na pulsie dba też o ciągłe poszerzanie portfolio marek i udoskonala swoje sklepy tak, aby podnosić poziom wrażeń zakupowych klientów.

Otwarcie nowego konceptu Boots ma miejsce w czasie zaostrzającej się konkurencji w sektorze handlu detalicznego kosmetykami. Ekspansję w Wielkiej Brytanii kontynuuje francuska Sephora, a Space NK poszerza portfolio swoich sklepów i łączy siły z amerykańskim gigantem detalicznym Ulta Beauty. 

Zobacz więcej: Space NK przejęte przez Ulta Beauty. Czy globalny wyścig zbrojeń w branży beauty przyspiesza?

Butik Boots Fragrance to odważny krok naprzód w sposobie, w jaki dostarczamy naszym klientom zapachy. Jako ulubiony sprzedawca kosmetyków w kraju jesteśmy dumni, że tworzymy przestrzeń, która nie tylko prezentuje to, co najlepsze w luksusowych i niszowych perfumach, ale także czyni ją bardziej dostępną, zachęcającą i inspirującą dla wszystkich – komentuje Chelsey Saunders, dyrektor ds. zapachów w Boots.

Rynek perfum w Wielkiej Brytanii nieustannie rośnie, wg prognoz do 2029 roku jego wartość przekroczy 2 mld funtów. Sprzedaż perfum w Boots odnotowuje solidny wzrost, napędzany ciągłą ekspansją portfolio marek i trwającym programem modernizacji działów perfumeryjnych w całym kraju. Jednym z przykładów jest też koncern Unilever inwestuje 80 mln funtów w rozbudowę swoich możliwości w zakresie perfum w Wielkiej Brytanii. W ramach tego projektu powstaje m.in. nowoczesny zakład produkcyjny perfum. 

Zobacz więcej: Unilever buduje najnowocześniejszy zakład perfumeryjny w Wielkiej Brytanii

Jak podkreślają eksperci, brytyjski rynek perfum kwitnie, będąc dynamiczny, zróżnicowany i bardziej kreatywny niż kiedykolwiek wcześniej.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 22:19