StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.08.2019 00:00

Eurocash: Wszystkie własne sieci detaliczne odnotowały wzrosty sprzedaży

Z raportu finansowego Grupy Eurocash za pierwsze półrocze 2019 r. wynika, że wzrost sprzedaży odnotował cały segment detaliczny grupy, a także wszystkie sieci własne, w tym franczyzowa część sieci Delikatesy Centrum. Dobre wyniki wydają się potwierdzać skuteczność strategii konsolidacji i rozwoju detalu, realizowanej przez Eurocash.

Cały segment detaliczny Grupy Eurocash odnotował wzrost sprzedaży w wysokości 35,53 proc. rok do roku – z ok. 2,08 mld zł do ok. 2,83 mld zł.

Delikatesy Centrum Franczyza odnotowały wzrost o 4,90 proc., z ok. 997 mln zł do ok. 1,05 mld zł. Sprzedaż hurtowa realizowana przez Eurocash do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum w ujęciu LFL wyniosła 6,74 proc. w 2 kwartale 2019 r. oraz 2,69 proc. w 1 półroczu 2019 r.

Własne markety Delikatesy Centrum zwiększyły sprzedaż o 10,02 proc., z ok. 360 do ok. 395 mln zł. Wzrost sprzedaży detaliczna realizowanej przez sklepy Delikatesy Centrum w ujęciu LFL wyniósł 7,99 proc. w 2 kwartale 2019 r. oraz 3,35 proc. w 1 półroczu 2019 r r/r.

Liczba sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum wyniosła na koniec 2 kwartału 2019 r. 1 339 placówek.

Dzięki szybkiemu zwiększaniu liczby placówek sprzedaż w sieci Supermarkety Własne wzrosła aż o 76,67 proc., z ok. 877 mln zł do ok. 1,55 mld zł. Liczba Małych Supermarketów w 2 kwartale 2019 r. wyniosła 1560, wliczając 996 sklepów franczyzowych i 554 sklepy własne.

Sieć Eko, której integracja ze strukturami grupy została zakończona w ubiegłym roku, odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 3,92 proc., z ok. 397 do ok. 413 mln zł.

Sieć Mila, której intensywna integracja przebiegała w trakcie całego półrocza sprawozdawczego, wielokrotnie zwiększyła przychody w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. W pozycji Mila i Inne odnotowano 515,86-proc. Wzrost sprzedaży, z ok. 120 do ok. 230 mln zł.

W sieci Inmedio sprzedaż rosła o 9,24 proc., z ok. 211 do ok. 230 mln zł. Dynamika sprzedaży dla stałej liczby sklepów Inmedio w 2 kwartale 2019 r. wyniosła 7,84 proc. r/r oraz 5,22 proc. w 1 półroczu 2019 r/r. Liczba kiosków z prasą działających pod marką Inmedio na koniec 2 kwartału 2019 r. wyniosła 449 placówek.

W segmencie Projekty, obejmującym rozwijane przez Eurocash innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, ABC na kołach, Kontigo czy wcześniej Faktoria Win, Grupa raportuje 63,28-proc. wzrost sprzedaży, z 23,9 do 39 mln zł.

Konrad Kaszuba
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 01:27