StoryEditor
Producenci
17.11.2022 00:00

Marka Cameleo inspiruje do zmiany w kampanii Her Change

Delia Cosmetics zorganizowała spotkanie z marką Cameleo. Oprócz hasła #hairchange towarzyszącego marce od dawna i zachęcającego do zmian w obrębie fryzury, zaprezentowała też kampanię #HerChange. Zachęca w niej kobiety do bardziej globalnych zmian. Ambasadorką akcji jest Monika Lader.

Ambasadorką Cameleo oraz akcji #HerChange, w której marka zachęca do zmian, nie tylko w obrębie fryzury czy wyglądu jest Monika Leder. Kiedyś była skryta, zawstydzona i cicha. Dziś jest bohaterką swojego życia. Furtką do tej zmiany okazała się choroba, która doprowadziła do poważnych następstw. W ich wyniku przeszła operację usunięcia jelita grubego i dziś żyje ze stomią.

Marzyłam, by po operacji się nie obudzić – zdradziła podczas konferencji.

Jednak gdy okazało się, że choroba nie przeszkadza w byciu matką, jest natomiast zagrożeniem dla dalszego życia, zdecydowała się na zabieg i postanowiła, ze będzie on początkiem nowego życia. Tak też się stało. Dziś aktywnie działa i współtworzy Stowarzyszenie Łódzcy Zapaleńcy, organizuje spotkania i konferencje. Prowadzi też kanał @chill_lederka na Tik Toku (ma ponad 1 tys. obserwujących), na którym oswaja ludzi z zagadnieniem stomii.

Dzięki zmianie swojej życiowej postawy zaczęła też realizować swoje marzenia – występuje w filmach paradokumentalnych i reklamach, bierze udział w sesjach zdjęciowych, w tym okładkowej dla Wysokich Obcasów, w której prezentowała swoją markę bielizny stomijnej. Wierzy, że jej działalność może zmienić życie innych ludzi, którzy również borykają się z tą lub inną chorobą.

Historia jej zmiany zainspirowała markę Cameleo do kampanii #HerChange. W ramach tej akcji firma Delia Cosmetics każdego miesiąca – spośród dziewczyn, które nie boją się zmian – wybiera 30 testerek kosmetyków Cameleo Anti Damage. Walczą one o nagrodę główną, czyli włosową metamorfozę pod okiem stylistów i profesjonalną sesję zdjęciową.

Czytaj też: Delia Cosmetics rusza z nową kampanią Cameleo #herchange

Cameleo to marka produktów do pielęgnacji i koloryzacji włosów dla kobiet i mężczyzn. Należy do polskiej firmy Delia Cosmetics, która stworzyła ją z myślą o rynkach zagranicznych. Dziś jest oferowana w 60 krajach (poza Europą jest też w Singapurze, na Madagaskarze, a ostatnio także w Pakistanie). W sumie jej coroczna sprzedaż to 35 mln kosmetyków. 

– Świetne wyniki w eksporcie spowodowały że markę zaproponowaliśmy też polskim konsumentom. Cameleo nie jest ani marką premium, ani selektywną. Pozycjonujemy się jako średnia półka cenowa, bo tu jest najwięcej klientek. Chcemy dbać właśnie o tę liczną grupę kobiet , którym oferujemy jak najlepsze produkty, stworzone na ich kieszeń – powiedziała Renata Ciszewska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 17:52