StoryEditor
Producenci
06.06.2022 00:00

Sephora Wonderland – kosmetyczne targi premium i warsztaty z guru makijażu. Za chwilę rusza sprzedaż biletów

Sephora zmienia swoją formułę spotkań z konsumentkami i rusza ze sprzedażą biletów na Sephora Wonderland – targów kosmetycznych branży premium. Zaprezentuje się na nich aż 50 marek kosmetycznych. Będą strefy pielęgnacji, makijażu i zapachów, strefa prezentów oraz masterclass z warsztatami makijażu prowadzonymi przez najlepsze polskie i światowe makijażystki. Ceny biletów zaczynają się od 150 zł.

Sephora dotąd organizowała dla klientów bezpłatne warsztaty z ekspertami marek. Do 2020 roku odbyło się 10 edycji Sephora Beauty Lab – święta beauty, podczas którego można było poznać marki współpracujące z siecią perfumerii, zapoznać się z nowinkami, skorzystać z porad kosmetologów i makijażystów. Spotkania odbywały się w centrach handlowych w największych miastach w Polsce. Podczas pandemii organizacja eventu została zawieszona, prowadzone były natomiast warsztaty online.

W tym roku Sephora rusza z nową formułą swojego wydarzenia. To Sephora Wonderland, które określa, jako „najlepsze targi kosmetyczne branży beauty” oraz „wydarzenie, jakiego jeszcze nie było”. Event odbędzie się w dniach 24-26 czerwca 2022 r. w Arkadach Kubickiego w Warszawie. Wstęp jest płatny, a sprzedaż biletów rusza 19 maja na znanych platformach.

Na uczestników Sephora Wonderland czekają m.in.:

- Dostęp do blisko 50 inspirujących stref najgorętszych światowych marek z licznymi przedpremierami i nowościami produktowymi, usługami, atrakcjami i niespodziankami

- Warsztaty makijażowe i pielęgnacyjne oraz spotkania z ekspertami marek i wyjątkowymi gośćmi z branży beauty:

W cenie biletu Sephora Explorer (159 zł): masterclass prowadzony przez makijażystkę programu Związki z Modą w TVN Style Annę Galińską (@galianomakeup). Dodatkowo kosmetyczny prezent niespodzianka o wartości około 100 zł.

W cenie biletu Sephora Fun (299 zł) i Sephora Addict (399 zł): 3 x masterclass prowadzone przez ekspertki: znaną z realizacji w programach takich jak Dzień Dobry TVN i Taniec z Gwiazdami Klaudię Jóźwiak (@klaudia_jozwiak_makeup), uznaną ekspertkę pielęgnacji Alicję Śliwowską (@dr_scura) oraz pierwszego w Polsce senseliera, multidyscyplinarnego eksperta w dziedzinie zapachu Martę Siembab (@marta.senselier).  

Dodatkowo, w cenie biletu Sephora Addict: możliwość uczestnictwa w jednym wybranym  masterclass  guru sztuki makijażu: mistrzyni iluzji Mimi Choi (@mimles), pasjonatki sztuki wizualnej Dolli Okoriko (@dolli.glam), jednej z najbardziej inspirujących makijażystek świata fashion Patrycji Dobrzenieckiej (@patrycjadobrzenieckamakeup) czy gwiazdy polskiego instagrama świata makijażu Klaudii Owczarek (@klaudia.owczarek).  

W cenie biletów Sephora Fun i Sephora Addict: prezent - paczka pełna niespodzianek i nowości kosmetycznych o wartości około 700 zł.

Na uczestników czekają także instagramowe strefy, konkursy z nagrodami, ekscytujące gry, vouchery na zakupy o wartości 50 zł za odwiedzenie wszystkich stref. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 11:16
Beiersdorf: sprzedaż kosmetyków spada, Nivea nie spełniła oczekiwań

Notowana na indeksie DAX spółka Beiersdorf ponownie musiała obniżyć swoją prognozę sprzedaży. Pod presją znalazła się w szczególności najbardziej znana marka koncernu: Nivea, dla której firma ogłosiła już zmianę strategii. „Nivea nie spełniła oczekiwań” – przyznał Vincent Warnery, prezes Beiersdorf.

Produkty marki Nivea osiągnęły organiczny wzrost sprzedaży na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Trzeci kwartał pokazał dalsze osłabienie na rynku pielęgnacji ciała, szczególnie na rynkach wschodzących.

Dlatego obecnie spodziewamy się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku – ocenił Vincent Warnery, prezes Beiersdorf. Beiersdorf skorygował swoją prognozę dopiero w sierpniu, prognozując wzrost o 3-4 proc. procent dla dywizji. Oczekuje się, że marża operacyjna na sprzedaży wzrośnie o 0,2 proc. rok do roku do poziomu 13,6 proc.

Warnery przedstawił również dane, dotyczące swojej głównej marki, jaką jest Nivea. Beiersdorf skupia się obecnie na substancji czynnej Epicelline, która działa odmładzająco na komórki skóry. Warnery ocenia, że Epicelline jest „największą premierą nowego produktu w historii” Nivea. Globalna premiera rynkowa miała miejsce we wrześniu i potrwa do końca tego roku. Dzięki temu Nivea odnotowała we wrześniu organiczny wzrost sprzedaży o 7,8 proc.. To jednak nie wystarczy dla utrzymania pierwotnej prognozy sprzedaży dla Beiersdorf. 

Dlatego Beiersdorf zmienia swoją strategię dla Nivea: producent zamierza rozwijać przede wszystkim dział dezodorantów jako strategiczny filar wzrostu. Beiersdorf chce również uwzględnić rosnącą wrażliwość konsumentów na ceny.

Klienci znacząco zareagowali na podwyżki cen w tym roku –  przypomina Warnery. W nadchodzącym roku zamierza on unikać w miarę możliwości podwyżek cen, aby utrzymać dostępność cenową produktów Nivea, z których większość kosztuje od dwóch do czterech euro.

Marki dermatologiczne Beiersdorfa, takie jak Eucerin i Aquaphor, odnotowały bardzo dobre wyniki. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ich sprzedaż w regionie wzrosła o 12,3 proc. Dział produktów medycznych (m.in. marka Hansaplast), również radził sobie dobrze, odnotowując wzrost sprzedaży o 8,8 proc.

Sprzedaż szwajcarskiej marki luksusowej La Prairie, również należącej do Beiersdorfa, spadła o 7,2 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów. Vincent Warnery wykluczył przeniesienie produkcji La Prairie do USA w celu zminimalizowania kosztów celnych, ponieważ produkcja w Szwajcarii stanowi „istotę marki”. Beiersdorf produkuje już znaczną część swoich marek konsumenckich w USA lub Meksyku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 10:05
Procter & Gamble zamyka kwartał z 20-procentowym wzrostem zysków
Na zdj. siedziba Procter&Gamble fot. Shutterstock

Amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) rozpoczyna rok obrotowy z zyskiem netto o wysokości 4,093 mld euro. Są to wyniki za okres od lipca do września. Stanowi to wzrost o 20 proc. w porównaniu z zyskiem odnotowanym w analogicznym okresie roku ubiegłego. P&G, będący właścicielem takich marek jak Gillette czy Pantene, zmniejszyło o połowę zakładane w swojej prognozie negatywne wpływy ceł.

Sprzedaż netto P&G w ostatnim kwartale wyniosła 19,29 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku. Wzrost organiczny (bez uwzględnienia wpływu kursów walut oraz przejęć i zbyć) wyniósł 2 proc.

W okresie od lipca do września dział beauty P&G wygenerował sprzedaż w wysokości 3,57 mld euro, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku. W segmencie kosmetyków i akcesoriów do golenia (grooming) sprzedaż osiągnęła 1,566 mld euro, co stanowi wzrost o 5 proc.

Z kolei dział Health Care odnotował sprzedaż w wysokości 2,775 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc., a dział Home Care wzrósł o 1 proc. do 6,715 mld euro. Segment Baby, Feminine and Family Care odnotował sprzedaż w wysokości 4,456 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. rok do roku.

Te wyniki pozwalają nam utrzymać prognozowane zakresy dla wszystkich kluczowych wskaźników finansowych na rok obrotowy, w trudnym otoczeniu geopolitycznym i konsumenckim – skomentował Jon Moeller, prezes i dyrektor generalny P&G.

W całym bieżącym roku obrotowym koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży na poziomie 1-5 proc. 

Firma podtrzymuje również prognozę organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 3-9 proc.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 22:01