StoryEditor
Eksport
27.01.2023 00:00

LVMH osiągnęło rekordowe przychody w 2022 roku

Grupa Louis Vuitton Moët Hennessy kontynuuje swoją ekspansję, wdrażając strategię biznesową która przynosi doskonałe rezultaty. / Wikimedia Commons
Pomimo sytuacji geopolitycznej i gospodarczej, grupa Louis Vuitton Moët Hennessy odnotowała wzrost przychodów dla wszystkich grup biznesowych i wzrost udziału w rynku na całym świecie. Zbliżamy się do 2023 roku z ufnością, ale pozostajemy czujni ze względu na obecną niepewność, powiedział prezes i dyrektor generalny LVMH, Bernard Arnault.

Grupa dóbr luksusowych LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) odnotowała w 2022 r. przychody w wysokości 79,2 mld euro (86,3 mld dolarów) i zysk z działalności powtarzalnej w wysokości 21,1 mld euro (23 mld dolarów), w obu przypadkach wzrost o 23 proc. Wszystkie grupy biznesowe osiągnęły w ciągu roku znaczny organiczny wzrost przychodów, ponadto Europa, Stany Zjednoczone i Japonia gwałtownie wzrosły jako rynki zbytu, korzystając z dużego popytu ze strony lokalnych klientów i ożywienia podróży międzynarodowych. Azja była stabilna w ciągu roku ze względu na rozwój sytuacji zdrowotnej w Chinach. Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH, powiedział: Nasze wyniki w 2022 roku ilustrują wyjątkową atrakcyjność naszych Maisons (domów mody) i ich zdolność do tworzenia pożądania w ciągu roku dotkniętego wyzwaniami gospodarczymi i geopolitycznymi.

Grupa biznesowa Perfumes & Cosmetics odnotowała wzrost przychodów o 17 proc. w 2022 r. Zysk z operacji powtarzalnych nieznacznie spadł w wyniku bardzo selektywnej polityki dystrybucji, która miała na celu wzmocnienie pozycji w świecie prestiżu. Niezwykłym powodzeniem cieszył się Christian Dior, wzmacniając swoją przewagę. Sauvage potwierdziło swoją pozycję wiodących światowych perfum (uzyskawszy między innymi nagrodę w rankingu Fragrantica), podczas gdy kultowe damskie zapachy Miss Dior i J’adore, wzbogacone o najnowszą kreację Parfum d’Eau, nadal się rozwijały zgodnie z planami. Marki Dior Addict w makijażu i Prestige w pielęgnacji skóry również przyczyniły się do szybkiego rozwoju Maison. Guerlain podtrzymał swój wzrost, napędzany w szczególności przez żywiołowy marketing produktów do pielęgnacji skóry Abeille Royale, kolekcję Aqua Allegoria i perfumy L’Art et la Matière. Parfums Givenchy utrzymało ciągłego sukces sprzedażowy swoich zapachów. Fenty Beauty podwoiło natomiast swoje przychody dzięki rozbudowie sieci dystrybucji i sukcesom swoich premier kosmetycznych.

Liczymy na atrakcyjność naszych Maisons i sprawność naszych zespołów, aby jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję lidera na światowym rynku dóbr luksusowych i wesprzeć prestiż Francji na całym świecie – powiedział Arnault.

Czytaj także: LVMH ogłasza nowych decydentów w Louis Vuitton i Christian Dior

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:27