StoryEditor
Eksport
12.03.2020 00:00

Targi Cosmoprof Bologna 2020 znów przeniesione! Tym razem na wrzesień

53. edycja Cosmoprof Worldwide Bologna została przełożona na wrzesień i odbędzie się w Bolonii od 3 do 7 września 2020 r. - poinformowali  organizatorzy największych targów kosmetycznych, które są organizowane co roku we Włoszech. 

Tegoroczna edycja Cosmoprof Worldwide Bologna początkowo miała się odbyć w tym tygodniu, jednak w lutym została przełożona na czerwiec 2020 r. Wskutek pandemii nowego koronawirusa, który jest obecny już w ponad 100 krajach, a szczególnie dotkliwie doświadczył w Europie Włochy, czerwcowy termin również został anulowany. 
Wydarzenie przełożono na wrzesień: odbędzie się w Bolonii od 3 do 7 września 2020 r. Cosmopack i Cosmo Perfumery&Cosmetics od czwartku 3 września do niedzieli 6 września i Cosmo Hair Nail & Beauty Salon od piątku 4 września do poniedziałku 7 września. 

"Po wydaniu nadzwyczajnych dekretów ograniczających rozprzestrzenianie się nowego koronawirusa we Włoszech, a także najnowszych ograniczeń potwierdzonych przez inne kraje w Europie, Azji i na kontynencie amerykańskim w celu ograniczenia międzynarodowych podróży, Bologna Fiere Cosmoprof SpA, organizator imprezy, ogłosił dalsze odroczenie Cosmoprof Worldwide Bologna 2020" –  czytamy w komunikacie prasowym przesłanym przez organizatora.

– Od początku sytuacji kryzysowej związanej z wybuchem koronawirusa we Włoszech 23 lutego stale monitorujemy sytuację w celu znalezienia najlepszych rozwiązań wspierających przemysł kosmetyczny – mówi Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere. 

Ograniczenia wpływające na nasz kraj oraz ograniczenia w podróżach międzynarodowych ogłaszane przez inne narody nie stwarzają obecnie koniecznych warunków wstępnych do prowadzenia działalności biznesowej i nawiązywania kontaktów w ramach globalnej imprezy, takiej jak Cosmoprof. Decyzja o dalszym przełożeniu targów na wrzesień, została podjęta również na podstawie oczywistej ostrożności związanej ze stanem zagrożenia zdrowia i jest ona wynikiem odpowiedzialnego dialogu ze stowarzyszeniami i instytucjami, którego wspólnym celem jest stworzenie najlepszego scenariusza ponownego uruchomienia sektora – dodał. 

Cosmoprof to międzynarodowe wydarzenie, które co roku przyciąga do Bolonii ponad 265 000 operatorów ze 150 krajów. Rzeczywiste ograniczenia wpłyną na obecność we Włoszech nabywców, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych z głównych rynków w Europie, Azji i Ameryce przez kilka następnych miesięcy, tym samym wyczerpując siłę napędową naszego wydarzenia – mówi Enrico Zannini, dyrektor generalny Bologna Fiere Cosmoprof SpA.

Dziś bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy wezwani do odpowiedzialnego działania, ochrony inwestycji i działalności produkcyjnej naszych 3000 wystawców oraz wspierania sektora. We wrześniu będziemy współpracować z firmami kosmetycznymi i operatorami w celu ponownego uruchomienia i rozwoju branży na poziomie globalnym – dodał.

Organizator podkreślił, że wiadomość o kolejnej zmianie terminu Cosmoprof Worldwide Bologna w 2020 r. to nagła okoliczność związana z wybuchem COVID-19, która spowodowała konieczność ponownego przemyślenia daty wydarzenia. 
Po serii porównań i analiz potrzeb firm i operatorów, rozumiemy i zgadzamy się z decyzją podjętą przez naszego partnera BolognaFiere o przesunięciu terminu imprezy na wrzesień. Jak nigdy przedtem targi i przemysł kosmetyczny muszą działać wspólnie, aby umówić się na spotkanie, które takie jest nasze życzenie będzie stanowić jeden z kluczowych etapów powrotu do zdrowia sektora w fazie po koronawirusie – komentuje Renato Ancorotti, prezes Cosmetica Italia. 

Podkreślił, że sukcesem byłoby, gdyby firmy potwierdziły swoją obecność podczas tej nadzwyczajnej wrześniowej edycji najważniejszego wydarzenia na świecie dla branży kosmetycznej. – W najbliższych miesiącach BolognaFiere Cosmoprof poświęci swoją uwagę reorganizacji zaplanowanych działań biznesowych oraz inicjatywy mające na celu zagwarantowanie firmom i operatorom wysokiej jakości wydania Cosmoprof, w imię prestiżu, który marka zdobyła na całym świecie w ciągu ponad 50 lat – zaznaczył Renato Ancorotti.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
26.08.2025 13:36
Strefa Biznesu: Polska branża kosmetyczna rośnie w siłę – piąta w UE, dziewiąta na świecie
Polskie kosmetyki to hit eksportowy.Agata Grysiak

Polska branża kosmetyczna należy dziś do czołówki światowej – kraj zajmuje piąte miejsce w Unii Europejskiej i dziewiąte na świecie pod względem eksportu. W 2023 r. wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 25,4 mld zł, a średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) w latach 2014–2023 wyniosło 5,2 proc. Na znaczeniu zyskują zarówno rebranding i przejęcia, jak i dostosowanie do wymogów regulacyjnych UE, m.in. zakazu mikroplastików czy rozporządzenia o opakowaniach. Branża przechodzi także przyspieszoną digitalizację sprzedaży oraz doświadcza dynamicznego wzrostu segmentu dermokosmetyków.

Silną pozycję Polski budują rozpoznawalne marki, takie jak Bielenda, Ziaja, Inglot, Eveline czy dr Irena Eris. Ich przewagi konkurencyjne opierają się na innowacjach, skutecznym marketingu i ekspansji zagranicznej. Wartość eksportu polskich kosmetyków w 2023 r. osiągnęła 5,1 miliarda euro. Najważniejszymi kierunkami sprzedaży są Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Belgia, Francja, Ukraina, Holandia, Włochy i Hiszpania. Co istotne, coraz większą rolę w eksporcie odgrywają także średnie przedsiębiorstwa i firmy rodzinne, które wspólnie z dużymi graczami tworzą silny ekosystem.

Jak podkreśla Renata Ropska z Uniwersytetu SWPS w wypowiedzi dla portalu Strefa Biznesu, kondycja polskiego sektora kosmetycznego jest wyjątkowo stabilna. – Nasze kosmetyki mają się świetnie, i to nie tylko na polskim rynku – zaznacza ekspertka. Polskie produkty są obecne w całej Europie, a nawet dalej, niekiedy pod zmienionymi nazwami, ale zachowują wysoką jakość i konkurencyjność. Dzięki temu marki z Polski skutecznie rywalizują zarówno z globalnymi gigantami, jak i z lokalnymi producentami w poszczególnych krajach.

Sektor posiada kilka istotnych przewag na rynku międzynarodowym: skalę i elastyczność produkcji (ponad 1,3 tys. producentów), wysoką jakość badań i rozwoju oraz doświadczenie w dostosowywaniu się do rygorystycznych regulacji unijnych. Jeśli polskie firmy utrzymają tempo innowacji i sprawnie przejdą przez „lejek regulacyjny” UE, lata 2025–2030 mogą stać się okresem awansu konkurencyjnego nie tylko w Europie Środkowej, lecz także na rynkach Europy Zachodniej i poza kontynentem. Branża stoi więc przed szansą dalszej profesjonalizacji i ugruntowania pozycji w globalnym łańcuchu dostaw kosmetyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 03:41