StoryEditor
Producenci
26.10.2021 00:00

BioEcoLIFE - Bliżej natury – młoda marka, która robi zamieszanie na rynku kosmetyków naturalnych

BioEcoLIFE - Bliżej natury to marka naturalnych, wegańskich kosmetyków, opartych na certyfikowanych składnikach pochodzących z upraw bio. Warto ją poznać, bo robi się o niej coraz głośniej.

Od pewnego czasu na polskim rynku całkiem spore zamieszanie robi marka BioEcoLIFE - Bliżej Natury - marka kosmetyków naturalnych do pielęgnacji twarzy i ciała. Ponieważ do nas również dotarły słuchy o tej młodej marce, zapytaliśmy jej właścicielkę – Renatę Szykułę, o co tak naprawdę chodzi?

Uśmiecham się lekko ponieważ bardzo cieszy mnie zainteresowanie moją marką. Rzeczywiście sama zauważam, że coraz więcej osób dopytuje o nas na rynku. Jestem przekonana, że chodzi głównie o jakość kosmetyków BioEcoLIFE. Przeprowadzamy niezależne badania konsumenckie, które potwierdzają, że w 97% działanie naszych kosmetyków jest zgodne z deklaracją. Że kosmetyki są skuteczne i efektywnie wpływają na poprawienie kondycji skóry. Dla mnie ważne jest, aby składniki, których używamy do tworzenia kosmetyków pochodziły ze zrównoważonych upraw i były najwyższej jakości – mówi Renata Szykuła – właścicielka marki BioEcoLIFE Bliżej Natury.

Założenia marki opierają się na pięciu filarach, o które bardzo zabiegała i, których bardzo przestrzega właścicielka marki.

Po pierwsze – bezpieczeństwo – wszystkie kosmetyki BioEcoLIFE przechodzą serie badań, również na osobach ze skłonnościami do alergii. Wszystkie kosmetyki otrzymały pozytywną ocenę bezpieczeństwa.  Nie ma w nich kontrowersyjnych składników, takich jak: SLS, PEG, parabeny, pochodne ropy naftowej czy mikroplastiki.

Po drugie – jakość składników – wszystkie składniki to surowce najwyższej jakości, certyfikowane, pochodzące z upraw bio.

Po trzecie – troska o zwierzęta – zgodnie z obowiązującym prawem, ani składniki, ani kosmetyki BioEcoLIFE nie są testowane na zwierzętach. BioEcoLIFE włączyło się i popiera akcję społeczną „Brońmy zakazu testowania na zwierzętach”. Kosmetyki produkowane w BioEcoLIFE Bliżej Natury są wegańskie.

Po czwarte – marka BioEcoLIFE dba o środowisko naturalne – opakowania wykorzystywane przez markę są szklane i tekturowe. Nadają się do recyklingu lub ponownego użycia. Marka podejmuje wyzwanie edukacyjne i poleca korzystanie z paczkomatów, które są najbardziej ekologicznym rozwiązaniem jeśli chodzi o logistykę. Marka również poleca i podpowiada jak żyć bardziej ekologicznie.

Po piąte – produkcja kosmetyków – wszystkie kosmetyki produkowane są w Polsce. W zakresie produkcji kosmetyków BioEcoLIFE, marka współpracuje z firmą Mokosh Cosmetics, producentem naturalnych kosmetyków ekologicznych, które znane są nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami.

W ofercie marki możemy znaleźć kosmetyki do pielęgnacji ciała – balsamy i peelingi oraz twarzy – olejki do oczyszczania, kremy do pielęgnacji, peelingi do twarzy czy serum.

Oferta marki systematycznie się powiększa.

Obecnie pracujemy nad pięcioma nowymi kosmetykami, które są odpowiedzią na zapytania naszych klientek. Będą to kosmetyki skrojone na miarę i w punkt odpowiadające potrzebom pań dbających o siebie każdego dnia – zapowiada Renata Szykuła.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 14:06