StoryEditor
Perfumerie
12.10.2022 00:00

Dawne rosyjskie sklepy Sephora ponownie otwierają się jako Ile de Beauté

Sephora, część koncernu LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), sprzedała 100 proc. udziałów swojej spółki zależnej w Rosji lokalnemu dyrektorowi generalnemu, Jewgienijowi Drozdowowi, w lipcu bieżącego roku. Sklepy otwierają się ponownie pod szyldem Ile de Beauté.

Dawne sklepy Sephora w Rosji zostały ponownie otwarte jako Ile de Beauté. Zgodnie z ogłoszeniem zamieszczonym na stronie internetowej, na którą przekierowuje adres sephora.ru, klienci mogą spodziewać się wysokiego poziomu obsługi i szerokiej gamy światowych marek. Mówi się, że program lojalnościowy pozostał niezmieniony, a zakupów nadal można dokonywać za pomocą kart podarunkowych Sephora i/lub Ile de Beauté.

Zamieszczone na stronie oświadczenie brzmi: „W tym trudnym okresie patrzymy w przyszłość z optymizmem i z przyjemnością otwieramy drzwi sklepów Ile de Beauté, zapraszając do świata luksusowego piękna!” Ponowne otwarcie sklepów w tym kraju jest następstwem decyzji LVMH o sprzedaży 100 proc. udziałów rosyjskiej spółki zależnej Sephora lokalnemu dyrektorowi generalnemu na Rosję, ogłoszonej w lipcu 2022 roku.

Pisaliśmy o tym tutaj: Sephora opuszcza Rosję i sprzedaje swoje perfumerie

Potwierdzono wówczas, że działalność dawnej spółki zależnej będzie funkcjonować pod historyczną marką Ile de Beauté. Sephora po raz pierwszy zainwestowała w rosyjską sieć detaliczną Ile de Beauté w 2008 roku, kupując 45 proc. udziałów, i powiększając swoje portfolio udziałów w kolejnych latach. Według agencji Reuters, w 2018 roku w Rosji rozpoczęto rebranding sklepów lIe de Beauté, co zakończyło się w 2020 r. Teraz marka dokona odwrotnego procesu.

Według Rzeczpospolitej, Ile de Beauté będzie sprzedawać zachodnie kosmetyki z importu równoległego, na co zgodę wydała rosyjska Duma w ramach reakcji na sankcje ze strony Zachodu. Oznacza to, że perfumerie mogą  sprzedawać produkty dotychczas dostępne w Sephora bez zgody i licencji właścicieli zachodnich marek.

Przypomnijmy, że w związku z inwazją na Ukrainę, filie dziesiątek zachodnich sklepów i sieci w Rosji zamknięto na początku marca. Chociaż niektóre z nich od tego czasu całkowicie wyzbyły się lokali, stoisk i powierzchni handlowych, wiele sklepów w Moskwie po prostu przez kilka miesięcy pozostawało tymczasowo zamkniętych, a towar został usunięty z wystaw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 13:37