StoryEditor
E-commerce
23.08.2021 00:00

Douglas ogłasza konkurs dla producentów i marek. Nagrodą jest miejsce na półce

Beauty Futures - The Douglas Innovation Pitch to konkurs, w którym sieć perfumerii Douglas poszukuje innowacji w kategoriach: Beauty Brand, Beauty Technology i Green Retail.  Wydarzenie organizowane jest przez niemiecką centralę Douglasa.

Konkurs Douglasa na innowacje w dziedzinie urody i handlu detalicznego daje szansę zaprezentowania nam swojej marki kosmetycznej, innowacji w zakresie technologii kosmetycznych lub rozwiązania ekologicznego handlu detalicznego i kształtowania doświadczeń klientów. Zwycięzcy mają szansę na włączenie swojej marki do asortymentu Douglasa lub, po przejściu fazy testów, na współpracę – czytamy na stronie konkursu.

Zgłoszenia są przyjmowane do 26 września 2021 roku. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 12 listopada podczas wydarzenia w siedzibie firmy w Düsseldorfie w Niemczech. Finał będzie również filmowany i transmitowany w internecie.

APLIKUJ TUTAJ - DOUGLAS BEAUTY FUTURES

Douglas to wiodąca sieć perfumerii w Europie. Oferuje ponad 130 tys. produktów kosmetycznych i lifestylowych w sklepach internetowych i w ponad 2 tys. sklepów stacjonarnych. Ciągła ekspansja szybko rozwijającego się biznesu e-commerce Douglasa jest głównym celem programu  #FORWARDBEAUTYDigitalFirst.

Uważasz, że Twoja marka ma to, czego potrzeba, aby znaleźć się w asortymencie Douglasa? A może Twoja innowacja w zakresie technologii kosmetycznych może wpłynąć na przyszłe doświadczenia klientów? A może Twoje ekologiczne rozwiązanie dla handlu detalicznego poprawi zrównoważony rozwój naszego sklepu lub biznesu internetowego? Jeśli odpowiedziałeś TAK, to jest to konkurs dla Ciebie – czytamy na stronie wydarzenia.

Douglas bardzo intensywnie inwestuje w e-commerce. Na skutek pandemii i zmiany nawyków zakupowych konsumentów zarząd sieci podjął decyzję o zamknięciu ok. 500 stacjonarnych perfumerii w całej Europie z czego około 60 w Niemczech. Największy wysiłek został położony w dalszy rozwój sprzedaży internetowej.

Czytaj także: 

Tina Müller, CEO Douglas Group: stawiamy na e-commerce

Tina Müller, prezes Douglas: Odnotowaliśmy wzrost e-commerce o ponad 75 proc.

Działania te także widać na rynku polskim. Sklep internetowy Douglas Polska przekształcił się w marketplace. Od kilku miesięcy można w nim kupić kosmetyki bardzo dużej liczby różnych firm i marek z całej Europy i świata, oferta będzie nadal rozszerzana  o inne produkty z segmentu „beauty”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 09:31
Shein zaostrza kontrolę wewnętrzną po rekordowych karach w Europie
Platforma oferuje szeroką paletę kosmetyków i akcesoriów urodowych.Shein

Shein, globalny gigant e-commerce w branży fast fashion, zapowiedział wprowadzenie surowszych procedur kontroli wewnętrznych po serii wysokich kar za naruszenia przepisów dotyczących prywatności, nieuczciwych promocji i greenwashingu. W liście do inwestorów, do którego dotarła agencja Reuters, przewodniczący Donald Tang poinformował o utworzeniu „Business Integrity Group” – nowej jednostki nadzorującej zgodność działań firmy z przepisami.

Zespół ma połączyć działy zgodności, ładu korporacyjnego i relacji zewnętrznych, a jego celem będzie wzmocnienie dyscypliny organizacyjnej i zwiększenie przejrzystości. Rozszerzono także dział audytu wewnętrznego, by poprawić nadzór nad przestrzeganiem standardów etycznych i prawnych.

Jak przypomina Reuters, w ostatnim kwartale Shein został ukarany łącznie kwotą 191 mln euro. Francuski organ ochrony danych nałożył 150 mln euro kary za nielegalne zbieranie danych o użytkownikach poprzez pliki cookies, a tamtejszy urząd antymonopolowy dodał 40 mln euro za wprowadzające w błąd zniżki. Dodatkowo, włoski regulator środowiskowy ukarał spółkę 1 mln euro za tzw. greenwashing. Firma zapowiedziała odwołanie od największej z tych kar, jednak kolejne sankcje mogą zostać nałożone, jeśli unijne organy ochrony konsumentów uznają, że produkty Shein nie spełniają norm bezpieczeństwa UE.

Shein, założony w Chinach, z siedzibą w Singapurze, po nieudanych próbach wejścia na giełdę w Nowym Jorku i Londynie, stara się obecnie o debiut w Hongkongu. Tang ujawnił, że firma testuje nowe procedury zgodności w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku oraz prowadzi rekrutację specjalistów ds. audytu w Los Angeles. Reforma ma koncentrować się na obszarach największego ryzyka prawnego, takich jak prawa autorskie czy bezpieczeństwo produktów. W drugim kwartale 2025 r. Shein mierzył się z „poważnymi wyzwaniami”, w tym z rosnącymi cłami w USA i presją polityczną w Europie.

Zniesienie zwolnienia celnego dla tanich zamówień w USA zmusiło firmę do podniesienia cen, co ograniczyło sprzedaż. Według danych Coresight Research, przychody Shein w USA wzrosną w 2025 roku o 20,1 proc. do 17,2 mld dolarów, wobec 50 proc. wzrostu rok wcześniej. Jednocześnie przychody w Europie mają zwiększyć się o 30,7 proc. – do 17,9 mld dolarów, po raz pierwszy przewyższając wynik z rynku amerykańskiego. Francja, będąca centrum dochodzeń przeciwko Shein, znalazła się również w centrum raportu OECD z 29 września. Organizacja wskazała, że Shein nie przestrzega wytycznych dotyczących odpowiedzialnego biznesu, praw pracowniczych i przejrzystości, podkreślając, że „informacje o działalności grupy, jej finansach i strukturze są wyjątkowo skąpe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 17:54