Grupa InPost uruchomiła swój oddział w Jeleniej Górze. Obiekt ma blisko 6 tys. mkw. powierzchni magazynowo-biurowej, 14 wiat kurierskich umożliwiających obsługę 103 kurierów jednocześnie i 4 doki do załadunku ciężarówek.
Nowoczesny obiekt jest wyposażony w inteligentne rozwiązania, m.in.: system BMS, system Smart Metering, system DALI, czujniki ruchu i odzysk wody szarej. Na terenie całego obiektu i w jego otoczeniu zainstalowane oświetlenie LED jest zasilane panelami fotowoltaicznymi, które zaspokaja potrzeby całego obiektu. Nieprzerwaną pracę oddziału zapewnia przygotowany pod standardy InPost agregat prądotwórczy z możliwością automatycznego przełączenia zasilenia w przypadku utraty zasilania z sieci miejskiej. Postawiono także zadaszone wiaty rowerowe.
Centra logistyczne i oddziały InPost obsługują w Polsce blisko 23 tys. Paczkomatów i około 600 mln przesyłek rocznie. – Takie wolumeny – przy naszych wysoko wyśrubowanych standardach dostawy D+1 – wymagają perfekcyjnej logistyki i planowania, a przede wszystkim doskonałej infrastruktury sortowniczej – mówi Dariusz Lipiński, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych InPost.
W ramach długofalowej strategii ESG, InPost od 3 lat realizuje Program InPost Green City. Jego głównym celem jest wspieranie miast w dążeniu do tworzenia zazielenionej, czystej i nowoczesnej przestrzeni miejskiej oraz realizacja potrzeb mieszkańców, których głosem są miasta partnerskie. W programie InPost Green City uczestniczy już 68 miast, w tym Jelenia Góra.
InPost jest pierwszą firmą w Polsce z zatwierdzonymi przez SBTi celami NET-ZERO do 2040 oraz jedną z siedmiu firm na świecie, w sektorze logistycznym, która realizuje ambitną ścieżkę dekarbonizacji do 2040 roku. Grupa inwestuje także w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych. InPost we współpracy z GreenWay zainstalował także ponad 200 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu Paczkomatów.
Czytaj także: KPMG Poland: Allegro generuje ok. 1 proc. polskiego PKB — co to oznacza dla rynku?