StoryEditor
Hurt i dystrybucja
09.12.2024 10:00

Radosław Jonas, Błysk: Nieprzewidywalność i zmienność rynku to główne wyzwania [SONDA: Prognozy 2025]

Radosław Jonas, wiceprezes zarządu, Błysk / fot. Błysk

Rozwój e-commerce, presja na szybkie dostawy, wchodzące nowe technologie, popularność aplikacji społecznościowych wpływają na biznes i relacje z konsumentem. Wszystkie te czynniki nasilą się w kolejnym roku, co wymusza inwestycje w optymalizacje procesów i dywersyfikację biznesów – mówi Radosław Jonas, wiceprezes firmy Błysk.

Jakie główne wyzwania stoją przed biznesem, branżą kosmetyczną u progu 2025 r.?

Główne wyzwania stojące przed biznesem w 2025 roku wynikają z wyjątkowej nieprzewidywalności oraz zmian zachodzących na rynku.

Dynamiczny rozwój e-commerce, popularność rozwiązań mobilnych i aplikacji społecznościowych wpływają na relacje z konsumentami, ponieważ to nowoczesne technologie są wykorzystywane do unifikacji  tzw. shopping experience. Dzisiaj właśnie tych doznań, przeżyć oczekuje bardzo świadomy klient, zarówno w sklepie handlu tradycyjnego, jak i w kupując w internecie. Naszym zdaniem te wszystkie zjawiska będą się nasilały w kolejnym roku.

Dlatego w ostatnich latach bardzo zdywersyfikowaliśmy swój biznes na kilka niezależnych obszarów. Błysk dzisiaj to nie tylko dystrybucja chemii gospodarczej i kosmetyków w kanale tradycyjnym, ale również własne portfolio marek, których jesteśmy producentem i zarazem dostawcą do sieci kanału nowoczesnego, m.in. do Hebe, Biedronki i wielu innych.

Eksportujemy też swoje marki na kilkadziesiąt rynków świata. Równocześnie dynamicznie działamy w e-commerce rozwijając własne sklepy oraz jesteśmy na kluczowych platformach sprzedażowych.

Jakie inwestycje były w tej sytuacji kluczowe?

Szeroko rozumiany rynek detaliczny i e-commerce bardzo dynamicznie ewoluuje, co wymusza na takich firmach jak nasza optymalizację procesów logistycznych. Szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam dostosować przede wszystkim logistykę do bieżących wymagań rynkowych.

Mając na uwadze stale rosnące koszty utrzymania, presję płacową a przede wszystkim coraz większy problem z pozyskaniem pracowników w 2023 roku podjęliśmy decyzję o wdrożeniu w pełni zautomatyzowanych rozwiązań logistycznych. Wybraliśmy system AutoStore czyli system automatycznego magazynowania i składowania produktów. Pozwala on na optymalizację przestrzeni i maksymalizuje wydajność magazynu, roboty dostarczają produkty bezpośrednio do osoby kompletującej zamówienie w myśl zasady „towar do pracownika”, co finalnie pozwala znacząco obniżyć koszty operacyjne i korzystnie wpłynąć na wskaźnik ROI.

Rozwiązanie AutoStore jest rozwiązaniem bardzo innowacyjnym nie tylko na naszym krajowym rynku, ale i w skali globalnej. W obliczu zachodzących zmian i ciągłej presji na „szybką wysyłkę” jestem przekonany, że wdrażane rozwiązania pozwolą nam zaspokoić potrzeby konsumenckie, zarówno w kanale B2B, jak i w B2C znacznie niższym kosztem aniżeli miało to miejsce do tej pory przy prowadzeniu tzw. magazynu tradycyjnego. Pełne wdrożenie systemu planujemy ukończyć w pierwszym kwartale 2025 r.

Co Pana niepokoi u progu nowego roku?

Z optymizmem patrzymy na kolejny rok, a niepokoi nas sytuacja geopolityczna, głównie wojna za naszą wschodnią granicą.

Czytaj także: Żaneta Gortat-Stanisławska, MG Evolution: Konsumenckie trendy przekładają się na rynek produkcji kontraktowej [SONDA: Prognozy 2025]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. sierpień 2025 13:19