StoryEditor
Drogerie
17.04.2023 00:00

Drogerie Jawa świętują 10-lecie inwestując w stacjonarne sklepy i w e-commerce

Drogeria Jawa w pasażu handlowym przy ul. Kraszewskiego 2 w Otwocku / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogerie Jawa – polska sieć prowadząca 75 własnych sklepów – obchodzi w tym roku 10-lecie istnienia. Dziś to nie tylko stacjonarne placówki, ale także własny e-sklep i aplikacja mobilna. Z okazji jubileuszu do września w drogeriach Jawa będą się odbywały eventy z promocjami i atrakcjami dla klientów.

Sieć drogerii Jawa jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku. Wywodzi się z tzw. kanału tradycyjnego. Powstała w 2013 r. jako grupa zakupowa skupiona wokół warszawskiej hurtowni kosmetyczno-chemicznej Komplex-Torus. Następnie przekształciła się w sieć franczyzową, by ostatecznie postawić na otwieranie wyłącznie swoich własnych sklepów.

Drogerie Jawa początkowo powstawały w małych i średnich miejscowościach. Nadal są to dla sieci najlepsze lokalizacje, ale wchodzi także do dużych miast i aglomeracji. Ma swoje sklepy także m.in. w Warszawie. w Lublinie i w Zabrzu.

2018 był ważnym rokiem dla sieci, wtedy został przeprowadzony gruntowny remodeling sklepów wraz z wdrożeniem nowej księgi wizualnej marki. Wygląd sklepów jest spójny i nowoczesny. Duży nacisk położony jest na komunikację promocji.

Stacjonarne drogerie Jawa mają od 88 do 200 mkw. Średnia liczba pozycji asortymentowych to ok. 9 tys. SKU. Wiodącymi kategoriami są makijaż, zapachy, pielęgnacja biała, pielęgnacja i koloryzacja włosów oraz sprzątanie.

W 2019 roku Drogerie Jawa wprowadziły na rynek kwartalnik konsumencki Piękno by Jawa.

W 2022 r. sieć rozszerzyła swój zasięg uruchamiając sklep internetowy drogeriejawa.pl, dzięki któremu dotarła szerszego grona klientów i powiększyła asortyment. Działa także aplikacja mobilna sieci, która jest obecnie modyfikowana i rozwijana. Przez swoje kanały w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram oraz tik-tok, Drogerie Jawa docierają do klientek w różnym wieku i o różnych preferencjach zakupowych (zakupy online/zakupy offline).

Jawa jest siecią z wyłącznie polskim kapitałem. Spółkę Jawa prowadzi dwóch właścicieli – Wojciech Radliński i Grzegorz Szymanek, do których należy także hurtownia Komplex-Torus. Firma mieści się w warszawskiej dzielnicy Ursus i tam ma swoje magazyny.

Ten rok ma być dla sieci rokiem inwestycji – ważnym i przełomowym, jak informuje zarząd. Na początku br. spółka zapowiedziała otwarcie 12 nowych placówek. Dwie pierwsze powstały w Stężycy i w Czersku. Jawa będzie także inwestowała w system informatyczny i w rozwój e-commerce.

W ubiegłym roku Drogerie Jawa zdobyły tytuł Najlepszej polskiej sieci drogeryjnej w rankingu Drogeria Roku prowadzonym przez naszą redakcję, w którym zwycięzców wskazuje jury złożone z profesjonalistów – menedżerów z czołowych firm kosmetycznych.

Czytaj więcej:

Drogeria Roku 2022. Drogerie Jawa najlepszą polską siecią drogeryjną

Drogerie Jawa – polska sieć z jasno sprecyzowanym planem na rozwój

– Jesteśmy szczęśliwi i dumni z tego, co osiągnęliśmy przez ostatnie dziesięć lat. Dziękujemy naszym klientkom i kontrahentom oraz pracownikom, którzy dali nam szansę na pokazanie, co potrafimy i zaufali nam – skomentował Wojciech Radliński, prezes sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.10.2024 10:00
Kontigo rezygnuje z marek własnych, niektóre nie będą już dostępne w sprzedaży
Marki własne były ważnym elementem wyróżniającym sieć Kontigo na rynkufot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć Kontigo kilka miesięcy temu zadecydowała o zamknięciu stacjonarnych sklepów i kontynuacji działania tylko online. Teraz informuje klientów, że niektóre jej marki własne nie będą już dostępne w ofercie.

Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych, działająca w Grupie Eurocash, założona w 2014 r.  Jej mocną i wyróżniającą na rynku ofertą były m.in. jej marki własne. Startując na rynku sieć zaproponowała klientom swoje kosmetyki pod markami Moia, Moov, Mystik Warsaw. Później doszły kolejne.

Czytaj więcej: Kontigo, czyli z Tobą

W lipcu br. Grupa Eurocash poinformowała, że Kontigo nie będzie już prowadzić stacjonarnych sklepów. Sprzedaż będzie natomiast kontynuowana w e-sklepie kontigo.com.pl.

Czytaj więcej: Kontigo zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Eurocash rezygnuje z prowadzenia sieci drogeryjnej

Obecnie w mediach społecznościowych Kontigo informuje o wyprzedaży asortymentu niektórych marek własnych. Mowa jest markach Moia. Trwa jej wyprzedaż, kosmetyki można kupić w specjalnych cenach.

Trwa także wyprzedaż marek All About Aloe, HOA Natural, Garden Planet i Watermellow.

Komentujący posty internauci twierdzą, że Kontigo wycofuje ze sprzedaży wszystkie swoje marki. Jednak w odpowiedzi na jeden z wpisów Kontigo odpowiada, że marka Biolove nadal będzie dostępna.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.10.2024 16:40
Ziko Dermo kontynuują akcję promocyjną Ziko Days
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Czwarta edycja akcji promocyjnej Ziko Days ruszyła w drogeriach oraz internetowym sklepie Ziko Dermo. Akcja ma służyć promocji dermokosmetyków – Ziko Dermo specjalizuje się w tym asortymencie.

Drogerie Ziko Dermo powracają z czwartą edycją akcji Ziko Days. Od 17 do 20 października w drogeriach sieci oraz w jej sklepie internetowym dermokosmetyki polskich i międzynarodowych marek będą dostępne w promocyjnych cenach. Promocje mieszczą się od 20 do 35 proc. rabatu.  

Wśród marek objętych promocją znalazły się między innymi: Bioderma, Iwostin, Oxygenetic, La Roche Posay, Nuxe, Embryolisse, Dermedic, Ziaja oraz suplementy diety marki Pharmovit.

Ziko Dermo to polska sieć drogerii specjalizującą się w sprzedaży dermokosmetyków i doradztwie z tego zakresu. Działa od 2012 roku, prowadzi obecnie 53 placówki stacjonarne oraz sklep internetowy zikodermo.pl. Ziko Dermo to placówki o powierzchni od 30 do 60 mkw., najczęściej położone w lokalizacjach osiedlowych w dużych i mniejszych miastach w całej Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:57