StoryEditor
Drogerie
15.11.2024 19:16

Hebe otwiera kolejną drogerię w Czechach

Trzecia drogeria Hebe w Czechach została otwarta 15 listopada 2024 w w centrum handlowym Arkády Pankrác w Pradze / fot. LinkedIn

Sieć Hebe uruchomiła trzecią drogerię w Czechach. Sklep został otwarty w centrum handlowym Arkády Pankrác w Pradze.

Drogeryjna sieć Hebe, która miała początek w Polsce, rozwija swój oddział w Czechach. 15 listopada br. ruszyła trzecia drogeria Hebe u naszych południowych sąsiadów. Sklep powstał w centrum handlowym Arkády Pankrác w Pradze.  Podobnie jak dwie pierwsze drogerie, także ta została więc ulokowana w stolicy Czech.

Dwie drogerie w Republice Czeskiej sieć Hebe otworzyła pod koniec 2023 r. Pierwsza ruszyła 6 grudnia w Galerii Harfa w Pradze.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria Hebe w Czechach ruszyła. Za kilka dni otwarcie kolejnej 

Drugą drogerię detalista otworzył  w najgorętszym świątecznym okresie, bo 20 grudnia w centrum handlowym Westfield Černý Most.

Czytaj więcej: Sieć Hebe otworzyła drugą drogerię w Czechach

Sklepy w Czechach prowadzi spółka Hebe Česko. W planacg jest także otwarcie w tym roku drogerii w Forum Nová Karolina w Ostrawie.

Oddział Hebe działa także w Słowacji, gdzie pierwsza stacjonarna drogeria została otwarta 16 października br. w Bratysławie.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria Hebe w Słowacji otwarta

Zarówno w Czechach, jak i w Słowacji Hebe sprzedaje także przez swoje internetowe sklepy.

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających w Polsce. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła natomiast 17 lipca 2019 r.

W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r. sieć Hebe otworzyła 27 drogerii na 30 zaplanowanych nowych otwarć na ten rok. Na koniec września br. miała 368 drogerii w Polsce i dwie w Czechach. Hebe zwiększyło w tym okresie sprzedaż o 20,6 proc. (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 11 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 422 mln, 28,3 proc. powyżej analogicznego okresu 2023 r. Motorem napędowym dalszych wzrostów sieci ma być e-commerce.

Czytaj więcej: Hebe rośnie dwucyfrowo i upatruje dalszego wzrostu w kanale e-commerce 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 12:46