StoryEditor
Drogerie
08.09.2023 13:33

Isana, Alterra, Hebe Cosmetics, Cien, Be Beauty, Bevola - gdzie żele pod prysznic są najtańsze? Przegląd marek sieci handlowych.

Marki własne sieci handlowych obiecują niskie ceny. Gdzie jednak poszczególne produkty można kupić najtaniej?   / wiadomoscikosmetyczne.pl
W dzisiejszych inflacyjnych czasach konsumenci nastawieni są na oszczędności, także gdy ruszają na zakupy kosmetyczne. Jedni szukają promocji na swoje ulubione produkty, inni zwracają się ku alternatywie, jaką oferują marki własne. Postanowiliśmy przyjrzeć się właśnie tym ostatnim i poszukać odpowiedzi, która sieć handlowa oferuje najniższe ceny artykułów private label z rozmaitych kategorii produktowych. Na początek spójrzmy czy po tani żel pod prysznic lepiej iść do drogerii (Rossmann, Hebe), dyskontu (Lidl, Biedronka) czy hipermarketu (Kaufland).

Marki własne sieci handlowych oferują coraz ciekawsze produkty kosmetyczne, często mocno osadzone w trendach. Jednak wciąż kluczowym czynnikiem  pozostaje w tym przypadku cena. Ma być konkurencyjna w stosunku do produktów popularnych brandów producentów.  Dlatego w obecnych inflacyjnych czasach marki sieci handlowych zyskują na znaczeniu. Stają się atrakcyjną alternatywą dla coraz liczniejszej grupy klientów oszczędzających na codziennych wydatkach.

Gdzie zatem marki własne mają najlepsze ceny? Czy na ekonomiczne zakupy kosmetyków lepiej iść do drogerii, dyskontu czy hipermarketu? Która sieć hadlowa najlepiej dba o portfele swoich klientów, poszukujących podstawowych produktów kosmetycznych i higienicznych.

Na poczatek przyjrzyjmy się żelom pod prysznic. To jeden z podstawowych produktów higieny ciała. Wymaga się od niego przede wszystkim funkcji mycia, ale przy okazji czynność ta ma być miła dla zmysłów, stąd na półkach sklepowych asortyment w wielu warianatch zapachowych. Coraz więcej osób zwraca też uwagę na skład i poszukuje naturalności, ale i dodatkowych funkcji, jeśli ich skóra ma szczególne wymagania.

Te czynniki sprawiają, że konsumenci z uwagą dokonują wyboru, pozornie nieskomplikowanego produktu. Czesto sięgają po konkretne warianty i spawdzone marki. Równocześnie otwarci są na nowości, a także na atrakcyjne oferty cenowe. Co więc oferują w tym względzie marki własne drogerii i dyskontów?

image

W Biedronce żel pod prysznic pod marką Be Beauty można kupić już w cenie 5,69 zł. Oferta obejmuje kilka wariantów

wiadomoscikosmetyczne.pl
  

image

W Lidlu żel pod prysznic marki Cien można kupić już za 5,99 zł (500 ml) i wybierać spośród kilku wariantów kolorystycznych i zapachowych

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

W ofercie jest także żel pod prysznic z hydrolatem w cenie 4,99 zł za 400 ml...  

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

...do którego można dokupić żel w opakowaniu typu refill, co pozwala na redukowanie zużycia plastikowych opakowań

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

W Kauflandzie dwa rodzaje żelu pod prysznic marki własnej Bevola. Cena 3,99 zł za 500 ml sprawia, że pomimo umiejscowienia na najniższej półce szybko znikają   

wiadmoscikosmetyczne.pl
image

W Rossmannie ceny żeli pod prysznic marki własnej Isana zaczynają się od 4,69 zł, ale za 300 ml

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

... podobnie w wersji Men (4,69 zł)

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Wybór wariantów jest jednak niespotykany - jest tu produkt do mycia ciała w piance, w olejku czy żel do skóry o specjalnych wymaganiach (Isana Med)...  

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

Żele marki własnej Alterra są droższe od ekonomicznej Isany, ale mają certyfikaty Natrue i stemplel Bio   

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

W Hebe cena żelu pod prysznic zaczyna się od 5,99 zł, ale za 250 ml. Podczas mojej wizyty w drogerii, na półce stał tylko jeden wariant zapachowy w tej cenie.  

wiadomoscikosmetyczne.pl
image

...a także w asortymencie marki Hebe Naturals (14,99 zł/400 ml)

wiadomoscikosmetyczne.pl

Ceny żeli pod prysznic marek własnych wybranych sieci handlowych

Hebe

Żel pod prysznic Hebe Cosmetics - 5,99 zł/250 ml

Mus do mycia ciała w piance Hebe Cosmetics – 11,99 zł/200 ml

Żel pod prysznic Hebe Naturals - 14,99 zł/400 ml

 

Rossmann

Żel pod prysznic Isana, Isana Men - 4,69 zł/300 ml

Olejek pod prysznic Isana – 9,99 zł/200 ml

Żel pod prysznic Isana Med. – 6,19 zł/250 ml

Olejek pod prysznic Isana Med. – 7,79 zł/250 ml

Żel pod prysznic Alterra Naturcosmetik – 10,99 zł/250 ml

 

Biedronka

Żel pod prysznic Be Bio - 5,69 zł/400 ml

 

Lidl

Żel pod prysznic Cien - 5,99 zł/500 ml

Żel pod prysznic Cien z hydrolatem – 4,99 zł/400 ml

Żel pod prysznic Cien z hydrolatem refill – 7,99 zł/800 ml

 

Kaufland

Żel pod prysznic Bevola - 3,99 zł/500 ml

 

Spis cen z dn. 30 sierpnia 2023 r.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 18:39