StoryEditor
Drogerie
23.01.2024 13:36

Nowy Rossmann w Konstancinie-Jeziornie już otwarty [FOTOREPORTAŻ]

Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95 / fot. Agata Grysiak, wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95 / fot. Agata Grysiak, wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
/ fot. Agata Grysiak, wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
/ fot. Agata Grysiak, wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
Rossmann w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Warszawskiej 95
Gallery
W podwarszawskim Konstancinie pojawiła się kolejna drogeria sieci Rossmann. Nowy sklep jest przestronny, wyróżniają go niestandardowe ekspozycje produktów, rozbudowana strefa makijażu i sporo miejsca na kategorie pozakosmetyczne, takie jak ubrania, żywność, zabawki czy wystrój wnętrz.

Rossmann otworzył kolejną drogerię w Konstancinie-Jeziornie, podwarszawskiej miejscowości słynącej z zamożnych mieszkańców, gdzie chętnie kupują domy celebryci. Sieć ma obecnie w Konstancinie trzy drogerie. Dwie poprzednie działają w centrum handlowym Stara Papiernia oraz w pasażu handlowym przy ul. Pułaskiego 2. Nowa drogeria znalazła lokalizację na piętrze budynku przy ul. Warszawskiej 95. 

Rossmann to jedna z najpopularniejszych sieci drogerii w Polsce, słynąca z szerokiego wyboru kosmetyków i produktów do pielęgnacji. Jednak nowy sklep Rossmann w Konstancinie-Jeziornie wyróżnia się na tle innych placówek sieci ze względu na swoją niecodzienną przestronność, rozbudowany asortyment oraz poświęcenie uwagi produktom pozakosmetycznym, takim jak ubrania, żywność, zabawki czy wystrój wnętrz.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy w nowym Rossmannie w Konstancinie-Jeziornie, jest jego przestronność. To nie jest  ciasna drogeria, w której trudno znaleźć miejsce na poruszanie się. Szerokie alejki pozwalają na swobodne poruszanie się po jego przestrzeni. Docenią to osoby z wózkami dziecięcymi, osoby starsze i  poruszające się na wózkach lub korzystające z chodzików czy kul. 

Czytaj także: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Rossmann wprowadził tu ekspozycje które stosuje w swoich najlepszych, flagowych sklepach - wyspy-regały na kategorie kosmetyczne i produktowe w ogóle, np. z przyjemnościowymi produktami do kąpieli w rodzaju kul, proszków, bomb czy galaretek. Znamy to np. Atrium Promenada w Warszawie i z łódzkiej Manufaktury, gdzie ten asortyment zajmuje sporą przestrzeń.

Zobacz więcej: Rossmann w Manufakturze – sieć robi śmiały krok w nowoczesność

To też nawiązanie do sukcesu np. marki Lush, znanej z kolorowych produktów kąpielowych, czy takich brandów jak Manufaktura Mydła.

Istotny jest także bogaty wybór szaf z kosmetykami do makijażu, między innymi marek Wibo, Bourjois, Maybelline, Ingrid, Stars, NYX, oraz szaf z kosmetykami i akcesoriami do manicure, zarówno wydzielonymi wg. brandu (Semilac), jak i z mieszanym asortymentem.

Czytaj także: Rossmann znów z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Ile planuje otworzyć drogerii?

Na miłośników zdrowego trybu życia czeka bogata oferta produktów dietetycznych i suplementów. W tej lokalizacji Rossmann poświęcił też dużo uwagi produktom pozakosmetycznym. Dostępny jest szeroki wybór zabawek dla dzieci, co sprawia, że sklep ten staje się atrakcyjnym miejscem zarówno dla rodziców, jak i najmłodszych. Na półkach znajdziemy także chemię gospodarczą, zapachy do domu, akcesoria modowe, drobną odzież i bibeloty.

Ciekawa jest oferta spożywcza — nie jest ona skompresowana do formatu lodówki na napoje i jednego regału, ale zajmuje ich kilka, z wydzieloną sekcją z żywnością tzw. zdrową i bio, z żywnością specjalnego przeznaczenia i z produktami tradycyjnymi, np. marmoladami czy syropami.

Sklep ma kasy klasyczne, z obsługą, i samoobsługowe, które instalowane są już w każdej placówce Rossmanna. 

Warto zauważyć, że ta ewolucja Rossmanna w kierunku konceptu lifestyle może przyciągnąć szerszą grupę klientów. Osoby, które wcześniej były zainteresowane tylko zakupami kosmetyków, teraz mogą znaleźć więcej produktów i inspiracji związanych z różnymi aspektami swojego życia. To może także przyciągnąć klientów, którzy wcześniej nie byli stałymi bywalcami drogerii, ale teraz znajdą tu coś interesującego dla siebie.

Czytaj także: Rossmann konkurencją dla dyskontów. Widać to po tym, w jakich gazetkach handlowych klienci szukają okazji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.12.2025 11:22
Markus Trojansky, Drogerie DM: Nasza marka zyskuje w Polsce coraz większą rozpoznawalność [ROCZNIK WK]
Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w PolsceDM

Rok 2025 na rynku drogeryjnym upłynął pod znakiem dużej dynamiki oraz konieczności dostosowywania się handlu do nowych realiów regulacyjnych. Kluczowym wyzwaniem stał się system kaucyjny oraz szeroko rozumiane zmiany w obszarze legislacji, dotyczącej opakowań. Mimo wyzwań, chcemy dawać naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i pewność, że koszyk zakupowy w naszej drogerii okaże się korzystniejszy niż u konkurencji – mówi w komentarzu dla Rocznika Wiadomości Kosmetycznych Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

Czas wyzwań i czas rozwoju

Mijający rok był dla nas czasem intensywnego, ale bardzo satysfakcjonującego rozwoju. Konsekwentnie realizujemy strategię ekspansji, a jednocześnie wzmacniamy naszą obecność w codziennym życiu klientów. Widzimy, że nasza marka zyskuje coraz większą rozpoznawalność, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, a klienci wracają do nas, wybierając drogerię, która odpowiada na potrzeby całych rodzin. 

Dziś mamy ponad 70 sklepów w całej Polsce, w tym również w dużych miastach. Obok Wrocławia i Krakowa, gdzie DM jest już dobrze znane, jesteśmy też obecni w  Warszawie, Łodzi czy Poznaniu.

Rok 2025 potwierdza też, jak ważna jest dla nas strategia omnichannelowa. Rozwijamy kanał e-commerce i aplikację mobilną, które coraz częściej stają się naturalnym uzupełnieniem zakupów stacjonarnych. 

W obszarze asortymentu mocno inwestujemy w jakość, widzimy rosnące zainteresowanie produktami z kategorii “bio” oraz markami własnymi, po które klienci sięgają bardzo chętnie. [...] Tylko do stycznia 2025 roku wprowadziliśmy do naszego asortymentu ponad 5 tys. nowych produktów.

image
Marzena Szulc

Mijający rok to dla nas potwierdzenie, że wybrana strategia rozwoju jest skuteczna. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, widząc ogromny potencjał rynku i dalsze możliwości budowania i umacniania brandu DM jako rodzinnej drogerii, która jest bliska klientom i odpowiada na ich codzienne potrzeby.

Jakość zamiast ilości

W całym 2025 roku otworzyliśmy łącznie ponad 20 sklepów. To imponujący wynik, z którego jesteśmy dumni, choć od początku podkreślamy, że dla nas liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Dlatego starannie dobieramy lokalizacje, stawiając na te, które są najbliżej naszych klientów. W kolejnych latach będziemy kontynuować ten kierunek, zagęszczając obecność w miastach, w których już działamy i stopniowo otwierając się na nowe regiony.

Jeśli chodzi o zatrudnienie, to obecnie nasz zespół w Polsce liczy już ponad 600 osób we wszystkich obszarach działalności. To ludzie, którzy tworzą społeczność pracowniczą DM i budują kulturę naszej marki na co dzień. Cieszy nas stosunkowo niska fluktuacja – bo to najlepszy dowód na to, że nasi pracownicy czują się częścią firmy i chcą z nami rozwijać swoją karierę. 

Rośnie sprzedaż i efektywność

Z roku na rok zwiększamy wyniki sprzedażowe, bardziej niż proporcjonalnie do nowych otwarć i wzrostu rozpoznawalności marki w Polsce, skutecznie też podnosimy efektywność naszych działań. Jednocześnie zwiększamy przy tym nakłady inwestycyjne nawet o kilkadziesiąt procent, co wynika z intensywnej fazy rozwoju DM w kraju. Przypomnijmy, że średni koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln. zł.

Powyższy materiał jest fragmentem szerszego komentarza, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2025 03:44