StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2023 10:09

Action otwiera 500. sklep w Niemczech

Sklep sieci Action (shutterstock.com) / Shutterstock
Dyskont Action otworzył swój 500. sklep w Niemczech – na rynku, na którym jest obecny od 2009 roku. Jak podała w oświadczeniu firma, zlokalizowany przy Aachener Straße w Düsseldorfie sklep o powierzchni 780 metrów kwadratowych będzie oferował ponad 6000 artykułów w 14 kategoriach produktowych. Asortyment Action obejmuje szeroką gamę artykułów codziennego użytku, od środków czystości i higieny osobistej, przez przekąski i artykułu szkolne po produkty do użytku domowego.

Dyskont niespożywczy Action otworzył swoją 500. placówkę w Niemczech, co jest ważnym osiągnięciem na rynku, gdzie działa od 2009 roku. Nowy sklep, mieszczący się przy Aachener Straße w Düsseldorfie, zajmuje obszar o powierzchni 780 metrów kwadratowych i oferuje ponad 6000 różnych produktów z 14 różnych kategorii.

Heiko Großner, dyrektor zarządzający Action Germany, powiedział:

500 sklepów to dla nas znaczący kamień milowy, ale bynajmniej nie koniec. Wierzymy, że rynek niemiecki ma ogromny potencjał dla wielu kolejnych lokalizacji [...] Sklep w Düsseldorfie jest już trzecim sklepem w stolicy kraju związkowego i 160. w Nadrenii Północnej-Westfalii. Jednakże firma działa również we wszystkich pozostałych krajach związkowych. W przyszłości chcemy nadal silnie się rozwijać, zwłaszcza w miastach i regionach, w których do tej pory byliśmy mniej obecni.

Sieć dyskontów rozpoczęła swoją działalność na polskim rynku w 2017 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Lesznie. Od tego czasu Action kontynuuje ekspansję i inwestycje w Polsce. W ciągu ostatnich pięciu lat firma stale zwiększa liczbę otwieranych sklepów, osiągając obecnie prawie 300 placówek na terenie kraju. W związku z dynamicznym rozwojem Action zatrudnia już ponad 3,6 tysiąca pracowników, a planuje zwiększyć tę liczbę o kolejne 1 tysiąc miejsc pracy w bieżącym roku.

Jednak to nie jedyne działania inwestycyjne podejmowane przez Action na polskim rynku. W czerwcu otworzyli trzecie centrum dystrybucyjne w Zakroczymiu, co stanowi 13. takie centrum w Europie. To dowodzi zaangażowania firmy w rozwijanie swojej obecności w Polsce i zaspokajanie rosnącego zapotrzebowania klientów na produkty dostępne w dyskontach Action. Według European Supermarket Magazine, wraz z uruchomieniem każdego nowego sklepu Action tworzy około 20 nowych miejsc pracy.

Dzięki dużemu zainteresowaniu ze strony ponad 14 milionów klientów tygodniowo, przychody holenderskiej sieci Action w pierwszym półroczu tego roku wzrosły o 33,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, osiągając poziom 5,2 miliarda euro. Jeśli uwzględnić jednostki sklepów działające już w poprzednich okresach i wykluczyć wpływ nowo otwartych placówek, wzrost sprzedaży wyniósł 21,8 proc.

Czytaj także: Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 03:50