StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2023 10:09

Action otwiera 500. sklep w Niemczech

Sklep sieci Action (shutterstock.com) / Shutterstock
Dyskont Action otworzył swój 500. sklep w Niemczech – na rynku, na którym jest obecny od 2009 roku. Jak podała w oświadczeniu firma, zlokalizowany przy Aachener Straße w Düsseldorfie sklep o powierzchni 780 metrów kwadratowych będzie oferował ponad 6000 artykułów w 14 kategoriach produktowych. Asortyment Action obejmuje szeroką gamę artykułów codziennego użytku, od środków czystości i higieny osobistej, przez przekąski i artykułu szkolne po produkty do użytku domowego.

Dyskont niespożywczy Action otworzył swoją 500. placówkę w Niemczech, co jest ważnym osiągnięciem na rynku, gdzie działa od 2009 roku. Nowy sklep, mieszczący się przy Aachener Straße w Düsseldorfie, zajmuje obszar o powierzchni 780 metrów kwadratowych i oferuje ponad 6000 różnych produktów z 14 różnych kategorii.

Heiko Großner, dyrektor zarządzający Action Germany, powiedział:

500 sklepów to dla nas znaczący kamień milowy, ale bynajmniej nie koniec. Wierzymy, że rynek niemiecki ma ogromny potencjał dla wielu kolejnych lokalizacji [...] Sklep w Düsseldorfie jest już trzecim sklepem w stolicy kraju związkowego i 160. w Nadrenii Północnej-Westfalii. Jednakże firma działa również we wszystkich pozostałych krajach związkowych. W przyszłości chcemy nadal silnie się rozwijać, zwłaszcza w miastach i regionach, w których do tej pory byliśmy mniej obecni.

Sieć dyskontów rozpoczęła swoją działalność na polskim rynku w 2017 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Lesznie. Od tego czasu Action kontynuuje ekspansję i inwestycje w Polsce. W ciągu ostatnich pięciu lat firma stale zwiększa liczbę otwieranych sklepów, osiągając obecnie prawie 300 placówek na terenie kraju. W związku z dynamicznym rozwojem Action zatrudnia już ponad 3,6 tysiąca pracowników, a planuje zwiększyć tę liczbę o kolejne 1 tysiąc miejsc pracy w bieżącym roku.

Jednak to nie jedyne działania inwestycyjne podejmowane przez Action na polskim rynku. W czerwcu otworzyli trzecie centrum dystrybucyjne w Zakroczymiu, co stanowi 13. takie centrum w Europie. To dowodzi zaangażowania firmy w rozwijanie swojej obecności w Polsce i zaspokajanie rosnącego zapotrzebowania klientów na produkty dostępne w dyskontach Action. Według European Supermarket Magazine, wraz z uruchomieniem każdego nowego sklepu Action tworzy około 20 nowych miejsc pracy.

Dzięki dużemu zainteresowaniu ze strony ponad 14 milionów klientów tygodniowo, przychody holenderskiej sieci Action w pierwszym półroczu tego roku wzrosły o 33,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, osiągając poziom 5,2 miliarda euro. Jeśli uwzględnić jednostki sklepów działające już w poprzednich okresach i wykluczyć wpływ nowo otwartych placówek, wzrost sprzedaży wyniósł 21,8 proc.

Czytaj także: Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 22:10