StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2023 10:09

Action otwiera 500. sklep w Niemczech

Sklep sieci Action (shutterstock.com)Shutterstock
Dyskont Action otworzył swój 500. sklep w Niemczech – na rynku, na którym jest obecny od 2009 roku. Jak podała w oświadczeniu firma, zlokalizowany przy Aachener Straße w Düsseldorfie sklep o powierzchni 780 metrów kwadratowych będzie oferował ponad 6000 artykułów w 14 kategoriach produktowych. Asortyment Action obejmuje szeroką gamę artykułów codziennego użytku, od środków czystości i higieny osobistej, przez przekąski i artykułu szkolne po produkty do użytku domowego.

Dyskont niespożywczy Action otworzył swoją 500. placówkę w Niemczech, co jest ważnym osiągnięciem na rynku, gdzie działa od 2009 roku. Nowy sklep, mieszczący się przy Aachener Straße w Düsseldorfie, zajmuje obszar o powierzchni 780 metrów kwadratowych i oferuje ponad 6000 różnych produktów z 14 różnych kategorii.

Heiko Großner, dyrektor zarządzający Action Germany, powiedział:

500 sklepów to dla nas znaczący kamień milowy, ale bynajmniej nie koniec. Wierzymy, że rynek niemiecki ma ogromny potencjał dla wielu kolejnych lokalizacji [...] Sklep w Düsseldorfie jest już trzecim sklepem w stolicy kraju związkowego i 160. w Nadrenii Północnej-Westfalii. Jednakże firma działa również we wszystkich pozostałych krajach związkowych. W przyszłości chcemy nadal silnie się rozwijać, zwłaszcza w miastach i regionach, w których do tej pory byliśmy mniej obecni.

Sieć dyskontów rozpoczęła swoją działalność na polskim rynku w 2017 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Lesznie. Od tego czasu Action kontynuuje ekspansję i inwestycje w Polsce. W ciągu ostatnich pięciu lat firma stale zwiększa liczbę otwieranych sklepów, osiągając obecnie prawie 300 placówek na terenie kraju. W związku z dynamicznym rozwojem Action zatrudnia już ponad 3,6 tysiąca pracowników, a planuje zwiększyć tę liczbę o kolejne 1 tysiąc miejsc pracy w bieżącym roku.

Jednak to nie jedyne działania inwestycyjne podejmowane przez Action na polskim rynku. W czerwcu otworzyli trzecie centrum dystrybucyjne w Zakroczymiu, co stanowi 13. takie centrum w Europie. To dowodzi zaangażowania firmy w rozwijanie swojej obecności w Polsce i zaspokajanie rosnącego zapotrzebowania klientów na produkty dostępne w dyskontach Action. Według European Supermarket Magazine, wraz z uruchomieniem każdego nowego sklepu Action tworzy około 20 nowych miejsc pracy.

Dzięki dużemu zainteresowaniu ze strony ponad 14 milionów klientów tygodniowo, przychody holenderskiej sieci Action w pierwszym półroczu tego roku wzrosły o 33,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, osiągając poziom 5,2 miliarda euro. Jeśli uwzględnić jednostki sklepów działające już w poprzednich okresach i wykluczyć wpływ nowo otwartych placówek, wzrost sprzedaży wyniósł 21,8 proc.

Czytaj także: Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.11.2023 13:26
Biedronka z coraz większym potencjałem dla dostawców kosmetyków
Dział z kosmetykami w nowym sklepie Biedronka w Skórzewie pod PoznaniemBiedronka, materiały prasowe
Biedronka ma już 3500 tys. sklepów w Polsce. Najnowszy został otwarty w Skórzewie pod Poznaniem. To pierwsza Biedronka wyposażona w elektroniczne cenówki i w szereg rozwiązań prośrodowiskowych. Nowoczesny sklep z wyraźnie wydzieloną strefą z kosmetykami.

Biedronka otworzyła nowy sklep w Skórzewie pod Poznaniem, przy ul. Poznańskiej 1W, dochodząc tym samym do liczby 3500 tys. sklepów w Polsce. Na otwarcie placówki przybyli z Portugalii przedstawiciele zarządu Jeronimo Martins – spółki zarządzającej sieciami Biedronka i Hebe (obie sieci działają w Grupie JM) – prezes całej Grupy JM Pedro Soares dos Santos oraz prezes sieci Biedronka Luis Araujo. 

image

Otwarcie Biedronki numer 3500 

FOTO: Biedronka, materiały prasowe
image

Pedro Soares dos Santos i Luis Araujo podczas otwarcia 3500. sklepu sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

Market w Skórzewie jest modelową placówką, zaprojektowaną zgodnie ze standardem 3.0 – pierwszą, w której zastosowane zostały elektroniczne cenówki. Jest to bardzo duże ułatwienie w zarządzaniu cenami. Wszystkie są zapisane w centralnym systemie SAP Biedronki i każda zmiana jest automatycznie przenoszona na cenówkę umieszczoną pod produktem. Cenówki nie męczą wzroku – do złudzenia przypominają papierowe oznaczenia, a zarazem ten papier oszczędzają. Wpisuje się to w strategię zrównoważonego rozwoju sieci.

image

Elektroniczne cenówki w 3500. sklepie sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

W sklepie zastosowano także oszczędne, prośrodowiskowe rozwiązania – oświetlenie LED i zamykane regały chłodnicze wykorzystujące gaz CO2. Został on wyposażony w panele fotowoltaiczne zasilające go energią elektryczną oraz recyklomat, w którym klienci będą mogli dokonać zwrotu plastikowych butelek PET oraz puszek aluminiowych po zakupionych wcześniej napojach. Na parkingu Biedronki stanęła ładowarka dla samochodów elektrycznych, w której w jednym momencie będzie można naładować dwa pojazdy.

image

Recyklomat obok 3500. sklepu sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

Całkowita powierzchnia sklepu to 1244 mkw., z czego 833 mkw. zajmuje sala sprzedaży. Została ona podzielona na wyraźne strefy asortymentowe. Swoją odrębną mają także kosmetyki.

image

Otwarcie 3500. sklepu sieci Biedronka 

FOTO: Jeronimo Martins/YouTube

Dla dostawców kosmetyków Biedronka, z racji swojej skali, jest bardzo ważnym partnerem handlowym. Również klienci w Polsce nauczyli się kupować kosmetyki w dyskontach i stają się one jednym z najszybciej rosnących kanałów sprzedaży tego asortymentu. Szczególnie dotyczy to produktów do podstawowej pielęgnacji i higieny ciała, ale dyskonty coraz odważniej wprowadzają także inny asortyment, a także kosmetyczne marki własne. W Biedronkach dostępne są szafy z kosmetykami do makijażu – na wyłączność dla sieci dostarcza je polska firma Bell.

W tegorocznym rankingu Drogeria Roku inwestycje Biedronki w kosmetyki zostały zauważone przez konsumentów. W badaniu przeprowadzonym przez Mobile Institute na panelu 1000 internautów Biedronka została wskazana jako spożywcza sieć handlowa, która ma najszerszy asortyment kosmetyczny, najlepszy wybór i dostępność produktów kosmetycznych oraz najlepsze kosmetyczne marki własne. Biedronka zdobyła także Grand Prix Drogeria Roku 2023 w kategorii Spożywcze sieci handlowe.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.11.2023 16:28
Ziko otworzyło 11 salon optyczny. Tym razem w Olkuszu
Ziko Optyk w Olkuszu to 11 salon sieciZiko Optyk
Ziko Optyk w Olkuszu został otwarty w środę 22 listopada. Zlokalizowany jest w galerii handlowej N-Park przy ulicy Wspólnej 1. To już 11. placówka optyczna w ramach sieci, a zaledwie miesiąc temu Ziko Optyk otwierał 10. salon w Koninie. Sieć dynamicznie si e rozwija i zapowiada kolejne otwarcia jeszcze w tym roku.

Sieć Ziko Optyk otworzyła salon w Olkuszu. Z tej okazji klienci mają możliwość skorzystania z promocji, czyli kupić okulary za połowę ceny lub wybrać najniższą cenę okularów korekcyjnych z antyrefleksem za jedyne 79 zł. Salon oferuje oprawy od 9,90 zł, a przy zakupie okularów można skorzystać z badania wzroku za 1 zł.

Ziko Optyk w Olkuszu, tak jak i inne salony sieci, zapewnia fachowe doradztwo w zakresie doboru opraw i soczewek okularowych.

image
FOTO: Ziko Optyk

Codziennie można też poddać się badaniu w gabinecie optometrycznym. W asortymencie ma soczewki kontaktowe, soczewki okularowe, akcesoria do okularów, okulary przeciwsłoneczne oraz oprawy korekcyjne, zarówno dla kobiet, mężczyzn, jak i dzieci, takich marek jak: Ray-Ban, Vogue Eyewear, Armani Exchange, Ralph by Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Carrera czy Polaroid.

image
FOTO: Ziko Optyk

Nowy salon Ziko Optyk w Olkuszu, przy ulicy Wspólnej 1, będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 9.00-21.00, a w niedziele handlowe 10.00-20.00.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2023 14:13