StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.03.2021 00:00

Aldi zmienia warunki zatrudnienia. Teraz bez okresu próbnego

Sieć handlowa od marca wprowadza nowe zasady zawierania umów o pracę. Bez względu na stanowisko każdy nowy pracownik w Aldi zostanie zatrudniony z pominięciem okresu próbnego. Pierwszą umowę ze swoimi pracownikami sieć podpisze na jeden rok, a kolejna zawarta zostanie już na czas nieokreślony.

Sieć Aldi w Polsce posiada 168 sklepów, a do końca roku zamierza otworzyć około 45 nowych obiektów. Sieć planuje zwiększyć zatrudnienie o około 600 osób, dlatego jako pracodawca chce podnieść swoją konkurencyjność rynkową zwiększając wysokość zarobków i atrakcyjność pakietu świadczeń.

Poza likwidacją okresu próbnego dla nowo zatrudnionych pracowników sieć oferuje dostęp do prywatnej opieki medycznej dla pracowników oraz ich rodzin, ubezpieczenie na życie oraz możliwość korzystania z pakietów sportowych i rozrywki. Każda osoba w organizacji ma dostęp do szkoleń. Dodatkowo pracownicy sklepów oraz magazynu mogą korzystać z comiesięcznego zasilenia karty przedpłaconej na zakupy w sklepach Aldi. Zarobki w sklepach i magazynie sieci zaczynają się od 3000 zł brutto.

- Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas kolejne zmiany podniosą atrakcyjność Aldi jako pracodawcy, a przede wszystkim przyczynią się do budowania poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji zawodowej naszych pracowników, w tym szczególnie trudnym pandemicznym okresie. Zależy nam także na tym, aby nasze nowe koleżanki i koledzy mogli poczuć, że stanowią część zgranego zespołu, który jest gwarancją skutecznych działań sieci, z tego powodu między innymi systematycznie pracujemy również nad poszerzaniem benefitów pozapłacowych - mówi Marcin Karcz, kierownik Działu Projektów HR, Wynagrodzeń i Benefitów.

W lutym 2021 roku sieć dyskontów Grupy ALDI Nord podpisała Zasady Wzmacniania Pozycji Kobiet - Women’s Empowerment Principles (WEP). Dokument ustanowiony przez ONZ dotyczy promowania równości płci i wspierania praktyk biznesowych sprzyjających silnej pozycji kobiet w miejscu pracy.

W Polsce kobiety stanowią ponad 80 proc. wszystkich pracowników sieci. Struktura zatrudnienia Aldi Polska w liczbach wygląda tak (stan na 31.01.2021):

•             Liczba zatrudnionych kobiet 2749/81,7%

•             Liczba zatrudnionych mężczyzn 616/18,3%

•             Liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych/menedżerskich  476/ 68,7%

•             Liczba mężczyzn na stanowiskach kierowniczych/menedżerskich 217/ 31,3%

•             Działy, w których pracuje najwięcej kobiet: Sprzedaż sklepy, księgowość, HR, marketing/PR

Sieć dyskontów w Polsce posiada 168 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka działa w dziewięciu krajach europejskich i zatrudnia zespół ponad 77 000 pracowników w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 06:55