StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.12.2022 00:00

L‘Oréal i Lidl wprowadzają koncepcję działu kosmetycznego Beauty Box

Beauty Box to nazwa przestrzeni poświęconej higienie i urodzie, pilotowanej od lutego w sklepie Lidl w Osny w Val d‘Oise we Francji i rozwijanej we współpracy z działem konsumenckim L‘Oréal. Zadaniem nowej strefy beauty jest zapewnienie klientom i klientom możliwie najprzyjemniejszego doświadczenia zakupowego.

Pilotaż nowej strefy urodowo-pielęgnacyjnej w sieci Lidl rozpoczęła się na początku bieżącego roku we francuskim Osny. Aby stworzyć ten kącik kosmetyczny, połączono dwie różne formaty szaf i półek w ramach strefy Beauty Box, oraz dodano specjalne, ciepłe oświetlenie. Nową ekspozycję w szczególności podkreśla odnowione oznakowanie podkreślające różne ekspozycje poświęcone produktom do pielęgnacji i stylizacji włosów, kosmetykom dla mężczyzn, higienie ciała i jamy ustnej, parafarmaceutyce, a nawet produktom organicznym i do makijażu. Szczególnym zabiegom poddano również te dwie ostatnie kategorie, które poszerzają się w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów. Do oferty sklepu dodano około sześćdziesięciu SKU, a marka własna Lidla stanowi 70% oferty. O ile marki grupy L‘Oréal są szczególnie wyeksponowane na półkach, obecni są tam także inni gracze w branży kosmetycznej, jak Pulpe de Vie.

Dwa lata temu rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad kategorią higiena-uroda, aby zidentyfikować potencjał wzrostu, który należy aktywować. [...] Przeprowadzenie tego eksperymentu z L‘Oreal wydawało nam się oczywiste, ponieważ koncern ma doskonałą znajomość kategorii i jest zaufanym partnerem od 2008 roku”, wyjaśnia Élodie Memin, dyrektorka ds. analiz klientów i zarządzania kategorią w Lidl France, w szczególności odpowiedzialna za opinie konsumentów.

Projekt, który jest owocem rocznej pracy, połączył wiedzę giganta kosmetycznego i zespołów projektowych sieci Lidl, która ma 1580 sklepów we Francji. Nie ujawniono co prawda jeszcze żadnego harmonogramu wdrażania, ale spekuluje się, że projekt ma zostać przeniesiony także na inne rynki. „Wzrosły obroty działu. Badanie jakościowe przeprowadzone przez Iri wykazało również zadowolenie klientów, z których ponad 70 proc. określa zakupy jako Jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o ogólnym, całościowym wdrożeniu Beauty Box, ponieważ wciąż jesteśmy w trakcie analizy wyników” – oświadcza Lidl.

Czytaj także: Lidl przeznaczy ponad 230 mln zł na wzrost płac i nowe miejsca pracy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
14.05.2024 14:39
CBRE: W Polsce buduje się głównie parki handlowe w małych miastach
Powierzchnia handlowa w Polsce stale rośnie.wiadomoscihandlowe.pl/MG
Inwestycje w obiekty handlowe w Polsce skupiają się na parkach handlowych w małych miastach. W pierwszym kwartale 2024 roku rynek zyskał 86,5 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 96 proc. stanowiły parki handlowe, według najnowszego raportu CBRE.

Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych w Polsce wynosi 14,12 mln mkw., z czego 27 proc. znajduje się w małych miastach. Duże centra handlowe są coraz częściej poddawane rewitalizacjom i rebrandingowi, a na polskim rynku pojawiają się nowe marki.

Całkowite zasoby powierzchni handlowej w Polsce obejmują obiekty typu convenience o powierzchni poniżej 5 tys. mkw. W pierwszym kwartale 2024 roku rynek wzbogacił się o 86,5 tys. mkw. w postaci 13 nowych obiektów. Obecnie w budowie jest 530,7 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej, z czego prawie połowa (48 proc.) przeznaczona jest dla małych miast (do 100 tys. mieszkańców), a większość (76 proc.) stanowią parki handlowe. Czynsze bazowe w najlepszych centrach handlowych utrzymują się na poziomie 100-130 euro/mkw./miesiąc w Warszawie i 40-60 euro/mkw./miesiąc w innych dużych polskich miastach. W parkach handlowych czynsze bazowe wynoszą średnio 9-12 euro/mkw./miesiąc.

Sprzedaż detaliczna wzrosła o 5 proc. w pierwszym kwartale 2024 roku w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, co sprzyja rozwojowi rynku. Właściciele sklepów stosują strategię omnichannel, łącząc sprzedaż stacjonarną z e-commerce. Konsumenci cenią sobie zarówno wygodę zakupów online, jak i możliwość sprawdzenia produktu w sklepie, co prowadzi do nowego trendu na produkty phygital, łączące fizyczne i cyfrowe doświadczenia zakupowe. Zmieniające się przyzwyczajenia konsumenckie powodują ożywienie na ulicach handlowych, przyciągając coraz więcej najemców do otwierania tam swoich sklepów.

Znaczenie zrównoważonego rozwoju rośnie wśród konsumentów, inwestorów, sieci handlowych i właścicieli nieruchomości. Najemcy coraz częściej oferują produkty ekologiczne lub z drugiej ręki, a właściciele obiektów handlowych podejmują działania na rzecz redukcji emisji CO2, ograniczenia zużycia mediów i produkcji odpadów.

Czytaj także: Warszawskie Aliexpress spłonęło: kultowa hala Marywilska 44 w zgliszczach po pożarze, który strawił dorobek niejednego życia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.05.2024 16:31
Goldman Sachs Group przekroczył próg 5 proc. udziałów w Dino
Sieć Dino sprzedała kolejne udziały Goldman Sachs.Shutterstock
Goldman Sachs Group osiągnął poziom 5,04 proc. udziałów w spółce Dino, jak poinformowała grupa w swoim komunikacie. Wcześniej udziały Goldman Sachs wynosiły 4,93 proc. kapitału spółki.

Goldman Sachs zwiększy udziały w Dino do ponad 5 proc. – poinformowała polska spółka. Przychody grupy Dino w pierwszym kwartale bieżącego roku osiągnęły 6 671,2 miliona zł, co stanowi wzrost o 1,12 miliarda zł, czyli o 20,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. Jednocześnie koszt własny sprzedaży spółki wzrósł o 21,9 proc., osiągając poziom 5,13 miliarda zł.

Goldman Sachs Group to globalna firma zajmująca się usługami finansowymi, które obejmują bankowość inwestycyjną, zarządzanie aktywami, usługi doradcze oraz handel papierami wartościowymi. Założona w 1869 roku, firma stała się jedną z najbardziej wpływowych instytucji w świecie finansów, znaną ze swojej ekspertyzy w strukturyzacji skomplikowanych transakcji finansowych i dużych fuzji i przejęć. Siedziba główna firmy znajduje się w Nowym Jorku, ale posiada ona liczne biura na całym świecie, co umożliwia jej operowanie na większości głównych rynków finansowych.

Dino to polska sieć supermarketów, która zaczęła działalność w 1999 roku. Jej rozwój objął z czasem niemalże całe terytorium Polski, z pierwszym sklepem otwartym w województwie wielkopolskim. Obecnie Dino jest uznawane za jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w kraju. Posiada własną infrastrukturę logistyczną, dzięki której dostarcza do swoich sklepów kilka tysięcy różnorodnych produktów, zarówno artykuły spożywcze, jak i produkty chemiczne oraz kosmetyczne. Niedawno Dino przejęło większościowe udziały w internetowej drogerii eZebra. 

Czytaj także: Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2024 18:04