StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.02.2023 00:00

Niemiecki dyskont Woolworth wchodzi do Polski

Sieć dyskontów Woolworth wchodzi do Polski i planuje już sprawny rozwój o kolejne lokalizacje - pierwsza pojawi się w Krakowie. / materiały Woolworth Deutschland
Strona internetowa polskiego oddziału Woolworth już działa, trwa również rekrutacja na stanowiska biurowe i handlowe. Sieć sklepów będzie stanowiła istotne zagrożenie dla już istniejących brandów, takich jak Pepco, Tedi, Dealz czy Action.

Sieć dyskontów niespożywczych Woolworth (nie mylić z Woolworths, siecią australijską) wchodzi do Polski. Jak pisze Business Insider, sieć dyskontowa Woolworth widzi dla siebie potencjał w Polsce na poziomie 400 sklepów [...] w maju 2023 r. jeden z nich ma rozpocząć działalność w Krakowie w parku handlowym Atut [...] Do kwietnia 2024 r. obiektów pod szyldem Woolworth w Polsce ma być od 15 do 25. Krakowski sklep będzie liczył powierzchnię 1 tys. mkw.

Założony w 2010 r. Woolworth ma asortyment podobny do bezpośredniej konkurencji — sklepów Action, Pepco czy Tedi. Na półkach znajdziemy artykuły gospodarstwa domowego, bibeloty, odzież, bieliznę i obuwie, zabawki, artykuły szkolne, elektronikę i kosmetyki oraz akcesoria do makijażu i pielęgnacji. Jeśli chodzi o te ostatnie, to do tej pory w Woolworth pojawiały się takie marki, jak Esprit, Nivea, ps2, Fa, Axe, Aigner, Russell Hobbs, Casuelle i Skeveline. Ceny w niemieckich sklepach sieci zaczynają się od 1 euro.
 


Maciej Ćwikła, prezes Woolworth Polska, w wywiadzie dla RetailNet powiedział: Widzimy potencjał do długoterminowego rozwoju naszej sieci w Polsce. W pierwszym roku działalności [...] chcemy otworzyć od 15 do 25 domów towarowych, w drugim roku planujemy kolejne 30 lokalizacji, a od trzeciego roku chcemy podwyższyć tempo rozwoju sieci nawet do 50 nowych sklepów rocznie. Podobną dynamikę ekspansji chcielibyśmy utrzymać również w kolejnych latach.

Sieć nie planuje na razie rozwoju w modelu omnichannel; macierzysta spółka w Niemczech nie ma sklepu internetowego i nie zamierza go założyć, nie ma również takich planów w stosunku do polskiego oddziału. Woolworth Polska sp. z o.o. ma siedzibę w Katowicach.
 



Na stronie oficjalnej znajduje się formularz, przez który można zgłaszać dogodne dla sieci nieruchomości i lokale pod nowe lokalizacje. Chodzi między innymi o lokalizacje w parkach i centrach handlowych, w często uczęszczanych strefach ruchu pieszych i w pobliżu miejsc handlowych w centrach miast (preferowane top lokalizacje), centra dzielnic. Cieszy informacja, że w przypadku sklepów dwukondygnacyjnych Woolworth wymaga windy, co jest doskonałą wiadomością dla osób z niepełnosprawnościami ruchu.

Dla producentów kosmetyków może to być kolejny partner w dystrybucji.

Czytaj także: Action zapowiada otwarcie ponad 80 sklepów w 2023 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.12.2025 15:16
Lush wznawia franczyzę we Francji, stawiając na model licencjonowania
Lush to jedna z najbardziej znanych sieci kosmetycznych w Europie.Agata Grysiak

Po trzech latach intensywnej konsolidacji i przekształcania sklepów w placówki własne, Lush zdecydował się ponownie otworzyć możliwość prowadzenia sklepów pod swoim szyldem we Francji. Firma, która dotąd unikała klasycznej franczyzy, w 2025 r. wraca do współpracy z partnerami zewnętrznymi, licząc na przyspieszenie ekspansji na jednym z kluczowych rynków europejskich. Zmiana ta oznacza otwarcie nowego etapu rozwoju, różniącego się jednak znacząco od standardowych programów franczyzowych.

Według informacji przekazywanych przez Lush, decyzja o wznowieniu programu wynika przede wszystkim z potrzeby zwiększenia tempa rozbudowy sieci. W ostatnich latach francuski rynek beauty notował stabilne wzrosty, co zachęciło firmę do szukania bardziej elastycznego modelu operacyjnego. Dotychczasowa strategia polegała na centralizacji i przejmowaniu sklepów od partnerów, jednak tempo rozwoju okazało się niewystarczające wobec rosnącego popytu i konkurencji.

Wprowadzenie na nowo współpracy z partnerami nie oznacza jednak powrotu do klasycznego systemu franczyzowego. Lush określa swój model jako system licencjonowania („licensee”), co oznacza większą autonomię firmy w kształtowaniu standardów operacyjnych i wizerunkowych. Licencjobiorcy działają zgodnie z zasadami marki, ale nie uzyskują pełnego pakietu usług typowych dla tradycyjnej franczyzy. Taki model jest stosowany przez spółki prywatne, które chcą zachować kontrolę nad kluczowymi obszarami działalności.

Wejście w program licencyjny Lush wymaga znaczących nakładów finansowych. Szacowany koszt otwarcia sklepu we Francji mieści się w przedziale od 70 000 do 400 000 dolarów, obejmując wynajem lokalu, budowę i wyposażenie, zatowarowanie oraz działania marketingowe. Tak szeroki zakres inwestycji odzwierciedla zróżnicowanie wielkości i lokalizacji sklepów – od małych butików po większe salony ulokowane w prestiżowych centrach handlowych.

Wysokie koszty wejścia mają jednak na celu utrzymanie jakości sieci, która stanowi kluczowy element strategii marki. Lush znany jest z ręcznie wytwarzanych produktów i unikalnego doświadczenia zakupowego, co wymaga spełnienia określonych standardów wizualnych i operacyjnych. Firma zapewnia wsparcie w zakresie szkolenia personelu, zatowarowania i marketingu, natomiast licencjobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za inwestycję oraz bieżące zarządzanie sklepem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 21:16