StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.10.2020 00:00

Polacy zdecydowali, które sieci handlowe mają najlepsze promocje. Rossmann ponownie wyróżniony

Rywalizacja na ceny i promocje to odwieczny element funkcjonowania sieci handlowych. Dlatego konsumentom zostało zadane fundamentalne pytanie, które sklepy w całym ubiegłym roku oferowały swoim klientom najlepsze akcje promocyjne. Polacy wybrali Biedronkę, Carrefour, Kaufland, Żabkę, Makro, Castoramę, Media Expert i Pepco. W grupie drogerii laury w tej kategorii zebrała sieć Rossmann.

W tegorocznej edycji programu „BLIX Awards – Wybór konsumentów” w kategorii „Promocja Roku” konsumenci w ponad 3 mln opinii wskazali, która sieć handlowa w ubiegłym roku organizowała najlepsze promocje w gazetkach, czyli najbardziej przypadające im do gustu. Brano pod uwagę najczęściej wykorzystywane rabaty i najatrakcyjniejsze okazje pod względem ceny, jakości produktu oraz innych potrzeb.

Jak zaznacza Tomasz Jabłoński, szef Rady Programowej BLIX Awards, walka na podium była zacięta do samego końca, ale ostatecznie Biedronka zdobyła pierwsze miejsce w grupie Dyskontów. Polacy docenili połączenie atrakcyjnych ofert i wysokiego standardu obsługi. Komentując swoje zwycięstwo, sieć stwierdziła, że każdego dnia zabiega o to, by konsumenci mieli dostęp do szerokiej gamy wysokiej jakości produktów w niskich cenach. I zawsze dba o to, by odpowiadały one najnowszym trendom. 

Sukces osiągnęła też sieć Rossmann, triumfując w grupie Drogerii. Cieszymy się, że proponowane przez nas promocje są uznawane przez klientów za korzystne. Zawsze zwracamy uwagę na atrakcyjność produktów i cen w naszych sklepach. Staramy się oferować promocje na artykuły z różnych kategorie, aby każdy konsument znalazł coś dla siebie – komentuje Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmann.

W grupie Supermarketów zwyciężyła sieć Carrefour. – Nagroda jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Cieszy nas ona, tym bardziej że przyznawana jest głosami konsumentów, a to właśnie klienci stoją w centrum wszystkich naszych działań. Realizujemy strategię Transformacji Żywieniowej, a naszym celem jest upowszechnianie dostępu do żywności wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach – mówi Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych w sieci Carrefour Polska.     

Wśród Hipermarketów najwyższe uznanie zdobył Kaufland. – Poświęcamy dużo czasu na planowanie promocji, aby móc składać klientom przekonującą i atrakcyjną ofertę. Uwzględniamy przy tym potrzeby różnych grup konsumentów, dzięki czemu wszyscy mogą cieszyć się korzystnymi cenami. Nieustannie się rozwijamy, pracując m.in. nad rozwojem marek własnych czy rozszerzeniem asortymentu regionalnego, a także wprowadzając nowości w grupie produktów wegańskich i wegetariańskich – stwierdza Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Natomiast w grupie Convenience konsumenci najbardziej docenili Żabkę. Sieć z radością przyjęła informację o wyróżnieniu. Fakt, że klienci doceniają wszechstronność jej oferty, mobilizuje wszystkich do dalszej pracy. Utwierdza też w przekonaniu, że obrany kierunek jest słuszny. Żabka podkreśla, że rozszerza swój asortyment w zgodzie ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi. 

W grupie Cash&Carry na pierwszym miejscu znalazło się Makro.Konsumenci wyraźnie przyznali, że od ponad ćwierć wieku cenią tę sieć za najlepsze promocje. Są o nich często i szeroko informowani w gazetkach, w formie ogólnej oferty, festiwali oraz akcji specjalnych – wyjaśnia szef Rady Programowej BLIX Awards. 

Z kolei walka o nagrodę w grupie Artykuły budowlane była niezwykle wyrównana wśród trzech największych tego typu sieci w Polsce. Jednak to Castorama została uznana przez konsumentów za sklep, który oferuje najtrafniejsze promocje. 

Pepco zdeklasowało konkurencję w grupie Wyposażenie domu. – Planowanie promocji to długi i przemyślany proces, w którym uczestniczy wiele osób zarówno z działu zakupów, marketingu, jak i sprzedaży. Słuchamy potrzeb naszych klientów, prowadzimy badania konsumenckie i uwzględniamy kalendarz okazji w całym roku. Dzięki temu nasza oferta ciągle rotuje, a jej asortyment jest przemyślany i dopasowany do potrzeb klientów – wyjaśnia Katarzyna Wilczewska, Corporate Communication Manager z sieci Pepco.

Sieć Media Expert bezdyskusyjnie wygrała z konkurencją w grupie RTV-AGD. Jak informuje Tomasz Jabłoński, konsumenci docenili m.in. częste promocje i bardzo dużą aktywność w segmencie e-commerce. Znaczenie miała też dość mocno rozbudowana sieć marketów w miejscowościach gminnych i powiatowych. W ocenie konsumentów, Media Expert oferuje w tym formacie najlepsze rabaty. 

I po raz drugi w gronie tegorocznych laureatów pojawia się Pepco. Kolejna kategoria, w której zwyciężyła sieć, to Artykuły dla dzieci. To duży sukces, z którego jesteśmy dumni. Obie nagrody są dla wszystkich naszych pracowników. Razem jako sieć chcemy zapewniać klientom najłatwiejszy dostęp do produktów, których na co dzień potrzebują – podsumowuje Katarzyna Wilczewska. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.11.2025 11:18
Pepco Group zabezpiecza 770 mln euro finansowania i finalizuje emisję obligacji o wartości 2 mld zł
Logo sieci sklepów Pepco.Shutterstock

Pepco Group, ogólnoeuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, zawarła umowę z konsorcjum 10 banków na uruchomienie nowych linii kredytowych o łącznej wartości 770 mln euro. To więcej niż zakładane pierwotnie 750 mln euro, ponieważ zainteresowanie finansowaniem ze strony banków znacząco przewyższyło oczekiwania. Jak wskazał Willem Eelman, dyrektor ds. finansowych Grupy, uzyskane środki mają wzmocnić strukturę kapitałową i zwiększyć elastyczność finansową spółki, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługi długu. Czy to oznacza, że Pepco grozi upadłość, jak sądzi część branży?

Nowe finansowanie obejmuje dwie linie kredytowe oraz 5-letni, wielowalutowy kredyt odnawialny. Pierwsza linia, o wartości 235 mln euro, ma 3-letni okres zapadalności, do 5 listopada 2028 r., i marżę 1,55 proc. powyżej stawki EURIBOR. Druga linia, również o wartości 235 mln euro, posiada okres zapadalności wydłużony do 5 listopada 2030 r., a marża na niej wynosi 1,70 proc. powyżej EURIBOR. Największym elementem struktury finansowania jest 300 mln euro kredytu odnawialnego, którego marża ustalona została na poziomie 1,35 proc. powyżej EURIBOR, z dwiema opcjami przedłużenia o kolejne lata.

Środki z nowych linii kredytowych posłużą do refinansowania istniejącego zadłużenia Grupy. Zostanie nimi spłacony kredyt terminowy o wartości 250 mln euro zapadający w kwietniu 2026 r., kredyt odnawialny o wartości 390 mln euro z zapadalnością w kwietniu 2027 r. oraz 200 mln euro niespłaconej części obligacji zabezpieczonych oprocentowanych na poziomie 7,25 proc. i zapadających w lipcu 2028 r. Nowy kredyt odnawialny pełnić będzie także funkcję rezerwy płynnościowej, zapewniając Grupie stabilność operacyjną w nadchodzących latach.

Organizatorami całego procesu refinansowania były Citibank N.A. (oddział w Londynie), ING Bank N.V. oraz J.P. Morgan Securities Plc, które pełniły funkcje koordynatorów. W konsorcjum znalazło się łącznie 10 instytucji finansowych, z czego siedem – w tym Citi Handlowy, ING Bank Śląski, PKO BP, Santander Bank Polska i Bank Pekao – zostało wskazanych jako główni aranżujący. Pozostałe trzy banki, w tym Barclays Bank PLC i KBC Bank NV, również uczestniczyły jako wyznaczeni główni aranżujący.

Równolegle Grupa Pepco sfinalizowała proces emisji obligacji w Polsce o wartości 2 mld zł, prowadzony przez jej zależną spółkę PEU (FIN) plc. Emisja Serii 1. została zakończona 6 listopada 2025 r., natomiast rejestracja w KDPW ma nastąpić 7 listopada. Środki z emisji wynoszące 600 mln zł, czyli ok. 141 mln euro, zostały przekształcone poprzez instrumenty CCIRS w zobowiązania denominowane w euro, oprocentowane stałą stopą 4,50 proc. w całym okresie trwania obligacji. Dzięki temu Grupa uzyskała spójność walutową i stabilność harmonogramu spłat zobowiązań.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. listopad 2025 15:31