StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.09.2023 11:50

Rossmann, Pepco, Action i Lidl w parku handlowym w Łapach

Park handlowy Vendo Park w Łapach. Głównym najemcą drogeryjnym w obiekcie jest Rossmann / Trei Real Estate Poland
Rossmann jest głównym najemcą drogeryjnym w nowym parku handlowym Vendo Park w Łapach. Wkrótce do marek dołączy pierwszy w mieście Lidl.

Trei Real Estate Poland otworzył park handlowy w Łapach. To trzydziesty szósty Vendo Park w Polsce i  druga inwestycja dewelopera w województwie podlaskim.

Obiekt jest w pełni skomercjalizowany. Na powierzchni najmu ponad 6 tys. mkw. znalazło się dziesięć marek, a wśród nich drogeria Rossmann, dyskonty KiK, Pepco i Action, piekarnia Cymes, sklep firmowy polskiego producenta wędlin JBB Bałdyga, marka odzieżowa Sinsay, sklep sportowy Martens Sport, supermarket ze sprzętem RTV i AGD – Media Expert.

W październiku na terenie parku handlowego otwarty zostanie pierwszy w Łapach dyskont spożywczy Lidl o powierzchni 1600 mkw.

Vendo Park zajmuje działkę 2,21 ha, przy skrzyżowaniu ulic Wodociągowej i ppłk. Stanisława Nilskiego-Łapińskiego w Łapach. W sąsiedztwie inwestycji znajduje się modernizowana obecnie linia kolejowa, droga wojewódzka oraz dostępne obok niej obiekty handlowo-usługowe oraz zabudowa mieszkaniowa.

Koszt całej inwestycji wraz z ogólnodostępnym parkingiem na 200 miejsc wyniósł 7,60 mln EUR.

Parki handlowe cieszą się dużym zainteresowaniem wśród najemców, którzy chcą rozwijać swoje marki w miastach różnej wielkości, blisko swoich odbiorców oraz wśród konsumentów ceniących szeroki wybór asortymentu i komfortowe zakupy. Zapotrzebowanie na taki format handlowy na rynku jest wciąż bardzo wysokie, dlatego w planach mamy budowę kolejnych obiektów w całej Polsce

– mówi Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający, Trei Real Estate Poland.  

 

Vendo Park w Łapach to trzydziesty szósty park handlowy pod marką Vendo Park, rozwijaną w Polsce przez Trei Real Estate Poland. Deweloper planuje w tym roku oddać do użytku kolejne dwa obiekty – w Lubinie na Dolnym Śląsku oraz w Koninie w województwie wielkopolskim.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 00:34