StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.02.2024 10:42

Target sieje postrach wśród brandów: nowa marka własna Dealworthy ma kusić klientów cenami od 1 dolara

Dealworthy to nowa marka własna sieć i Target. / Target
Target twierdzi, że w ramach nowej marki własnej detalisty będzie oferował artykuły codziennego użytku po cenach zaczynających się od dolara. Ceny produktów z linii Dealworthy zaczną się od mniej niż 1 dolara, a większość z nich będzie poniżej 10 dolarów, powiedział Target, dodając, że towary pojawią się w sklepach i na Target.com w tym miesiącu.

Target skupia się na klientach dbających o budżet, oferując nową, niedrogą markę z cenami artykułów codziennego użytku zaczynających się od mniej niż 1 dolara, co podkreśla sposób, w jaki inflacja uciskała Amerykanów i uderzyła w sprzedaż Target w ostatnich kwartałach. W tym miesiącu na półki w sklepach Target w całym kraju i w Internecie pojawi się nowa marka własna o nazwie Dealworthy, obejmująca 400 artykułów, od ładowarek do telefonów po jednorazowe talerze, a nawet bieliznę, celując w konkurencję, taką jak dollar stores (amerykański odpowiednik sklepów typu Wszystko Po 5 zł) i Amazon Basics.

image

Porównanie cen produktu o tym samym rozmiarze — patyczki do czyszczenia uszu Q-Tip i Dealworthy.

Target
Ceny należą do „jednych z najniższych”, jakie klienci zobaczą w sklepie Target, a niektóre produkty, takie jak elektronika, są o połowę tańsze od innych marek sprzedawanych w sklepie – stwierdził sprzedawca w komunikacie prasowym. Większość przedmiotów kosztuje mniej niż 10 dolarów, a najtańsze – poniżej 1 dolara. Firma wierzy, że może przyciągnąć nowych klientów, oferując im tańszą alternatywę o wiarygodności marki, która faktycznie jest własnością Target, a nie strony trzeciej, powiedział w notatce prasowej Rick Gomez, wiceprezes Target.

Wejście Dealworthy do sklepów Target oznacza wstrząs dla dwóch innych marek tej sieci, skupiających się na budżecie docelowym: Smartly i Up&Up. Ta pierwsza, która w dużej mierze skupiała się na artykułach gospodarstwa domowego, takich jak mydło i worki na śmieci, zostanie wycofana i zastąpiona przedmiotami Dealworthy. Analitycy przewidują, że Dealworthy może stać się poważnym konkurentem dla produktów markowych, zwłaszcza tych z niższej półki.

Czytaj także: Orientana wprowadza dział Outlet by zmniejszyć skalę sztucznego tworzenia odpadów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 12:37
Walmart wprowadza zakupy z ChatGPT – nowy etap handlu konwersacyjnego
Kolejna sieć eksperymentuje z AI.DALL-E

Walmart ogłosił strategiczne partnerstwo z OpenAI, które umożliwi klientom sieci oraz członkom Sam’s Club dokonywanie zakupów bezpośrednio w aplikacji ChatGPT za pomocą funkcji Instant Checkout. Nowe rozwiązanie pozwala użytkownikom przeglądać produkty, planować zakupy i finalizować transakcje w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania czatu.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię „AI-first retail”, która ma przekształcić sposób, w jaki konsumenci dokonują zakupów – z wyszukiwania opartego na słowach kluczowych w kierunku doświadczeń predykcyjnych i konwersacyjnych. Dzięki integracji z ChatGPT klienci mogą planować posiłki, uzupełniać codzienne zapasy czy odkrywać nowe produkty w oparciu o personalizowane rekomendacje generowane przez sztuczną inteligencję.

Walmart od kilku lat intensywnie inwestuje w rozwiązania AI, które usprawniają wewnętrzne procesy i obsługę klientów. Sztuczna inteligencja pomaga już m.in. w optymalizacji katalogów produktowych, skracając czas wprowadzania nowych kolekcji modowych nawet o 18 tygodni. Automatyzacja obsługi zgłoszeń klientów skróciła natomiast średni czas rozwiązywania spraw o 40 proc., co znacząco poprawiło efektywność działania centrum wsparcia.

Równolegle Walmart wdraża ChatGPT Enterprise dla swoich pracowników oraz prowadzi program certyfikacyjny OpenAI Certifications, mający na celu podniesienie kompetencji cyfrowych w zakresie korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Według firmy to kolejny krok w budowaniu „kultury AI”, w której narzędzia oparte na uczeniu maszynowym wspierają decyzje na każdym poziomie organizacji.

Dzięki tym inicjatywom Walmart umacnia swoją pozycję lidera w transformacji cyfrowej handlu detalicznego. Integracja z ChatGPT ma nie tylko uprościć proces zakupowy, ale także umożliwić przewidywanie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym – co, jak podkreśla spółka, stanowi klucz do przyszłości handlu opartego na danych i inteligentnej automatyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.10.2025 11:23
Pepco ogłasza upadłość niemieckiej spółki i zamyka 28 sklepów
Na zdj. sklep Pepco w niemieckim Gelsenkirchen.Solarisys/Shutterstock

Pepco ogłosiło upadłość swojej niemieckiej spółki i rozpoczęło proces głębokiej restrukturyzacji działalności na tamtejszym rynku. Z 64 sklepów funkcjonujących w Niemczech aż 28 zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku, a zwolnienia obejmą 165 z około 500 pracowników. Decyzja jest konsekwencją rosnących strat finansowych i silnej konkurencji ze strony takich sieci, jak Action i Tedi, które zdominowały niemiecki segment tanich artykułów codziennego użytku.

Niemiecka spółka Pepco Germany złożyła w sądzie w Berlinie wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Od lipca 2025 roku działała w trybie ochronnym, w ramach którego przygotowano plan naprawczy. Pomimo trudnej sytuacji, wszystkie sklepy sieci pozostają tymczasowo otwarte, jednak część z nich lada moment rozpocznie wyprzedaże likwidacyjne. Jak informuje serwis HNA.de, promocje ruszą jeszcze w październiku, choć firma nie ujawniła pełnej listy lokalizacji przeznaczonych do zamknięcia. Wiadomo natomiast, że sklepy w Oberhausen i Stuttgarcie mają kontynuować działalność.

„Sieć Pepco w Niemczech od początku borykała się z wyzwaniami. Od wejścia na rynek w 2022 roku przynosi straty, dlatego zdecydowaliśmy się na głęboką restrukturyzację” – przekazało Pepco w komunikacie. Na stanowisko Chief Restructuring Officera powołano Christiana Stofflera, który odpowiada za nadzorowanie procesu naprawczego. Jak zaznaczył Stoffler, planowana reorganizacja ma doprowadzić do stworzenia „bardziej efektywnej i odpornej struktury operacyjnej”, co ma umożliwić utrzymanie działalności w Niemczech w ograniczonej, ale rentownej formie.

Po zakończeniu procesu restrukturyzacji Pepco planuje pozostawić 36 sklepów w Niemczech – uznanych za najbardziej rentowne. W komunikacie firmy podkreślono, że „28 sklepów zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku z powodu braku perspektyw ekonomicznych po zakończeniu standardowych wyprzedaży likwidacyjnych”. Restrukturyzacja obejmuje również redukcję zaplecza administracyjnego, co ma przełożyć się na „szczuplejszą i bardziej odporną strukturę operacyjną”.

Obecnie Pepco działa w 18 krajach Europy i zarządza siecią 4000 sklepów. Jeszcze w 2023 roku firma zapowiadała ambitną ekspansję na rynek niemiecki – nawet do 2000 placówek. Jednak silna pozycja lokalnych konkurentów i wysokie koszty operacyjne sprawiły, że ten plan stał się nierealny. Restrukturyzacja ma pozwolić Pepco utrzymać obecność w Niemczech, ale w mocno ograniczonym wymiarze, koncentrując się wyłącznie na rentownych lokalizacjach i większej efektywności działania.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. październik 2025 11:08