StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 12:27

Dach Sadyba Best Mall ucierpiał wskutek rekordowych opadów w stolicy. Kiedy galeria zostanie znów otwarta?

Sadyba Best Mall - galeria handlowa w Warszawie, w której działają m.in. Sephora, Skin & Beauty by Super-Pharm, Rituals i Rossmann pozostanie zamknięta do odwołania / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Nocna ulewa, która przeszła przez Warszawę, spowodowała poważne uszkodzenia w galerii handlowej Sadyba Best Mall, w której swoje sklepy prowadzą m.in. Sephora, Skin & Beauty by Super-Pharm, Rituals i Rossmann. Galeria będzie nieczynna do odwołania.

W nocy z poniedziałku na wtorek Warszawę nawiedziła potężna ulewa, która doprowadziła do licznych zalań i utrudnień w stolicy. Najwięcej problemów odnotowano na Bielanach i Okęciu, gdzie stacja meteorologiczna zarejestrowała opady na poziomie 120 litrów wody na metr kwadratowy. Taka ilość deszczu w krótkim czasie skutkowała lokalnymi podtopieniami oraz zakłóceniami w kursowaniu komunikacji miejskiej.

Jednym z najbardziej dotkniętych obiektów w wyniku ulewy okazała się galeria handlowa Sadyba Best Mall. W wyniku intensywnych opadów doszło do rozszczelnienia dachu. Jak poinformował młodszy brygadier Michał Konopka z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, na szczęście nikomu nic się nie stało, choć woda przedostała się do wnętrza budynku.

Galeria handlowa Sadyba Best Mall opublikowała w mediach społecznościowych informację, że centrum handlowe pozostanie nieczynne do odwołania. „Z powodu intensywnych opadów deszczu, centrum handlowe Sadyba Best Mall pozostaje nieczynne do odwołania. Przepraszamy za niedogodności” – przekazano w komunikacie. Początkowe doniesienia sugerowały nawet możliwość zawalenia się dachu, jednak zostały one później sprostowane.

W centrum handlowym Sadyba Best Mall swoje sklepy prowadzą znane marki z kategorii zdrowie i uroda. Znajdują się tu m.in. sklepy Sephora, Rossmann, Inglot, The Body Shop i niedawno otwarty Skin & Beauty by Super-Pharm - pierwszy salon sieci Super-Pharm w zupełnie nowym koncepcie.

Z powodu ulewnych deszczy mieszkańcy Warszawy muszą liczyć się z dalszymi utrudnieniami. Ulewa doprowadziła nie tylko do uszkodzenia dachu galerii handlowej, ale także do lokalnych zalań i chaosu w komunikacji miejskiej. Poważne straty poniosła sieć H&M, której magazyny w centrum logistycznym w Natolinie również zawaliły się przez nawałnicę. Straż pożarna oraz służby miejskie są wciąż zaangażowane w usuwanie skutków nocnych opadów, które okazały się jednymi z najintensywniejszych w ostatnim czasie. Prezydent Warszawy Rafał Trzskowski zwołał sztab kryzysowy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.12.2025 15:16
Lush wznawia franczyzę we Francji, stawiając na model licencjonowania
Lush to jedna z najbardziej znanych sieci kosmetycznych w Europie.Agata Grysiak

Po trzech latach intensywnej konsolidacji i przekształcania sklepów w placówki własne, Lush zdecydował się ponownie otworzyć możliwość prowadzenia sklepów pod swoim szyldem we Francji. Firma, która dotąd unikała klasycznej franczyzy, w 2025 r. wraca do współpracy z partnerami zewnętrznymi, licząc na przyspieszenie ekspansji na jednym z kluczowych rynków europejskich. Zmiana ta oznacza otwarcie nowego etapu rozwoju, różniącego się jednak znacząco od standardowych programów franczyzowych.

Według informacji przekazywanych przez Lush, decyzja o wznowieniu programu wynika przede wszystkim z potrzeby zwiększenia tempa rozbudowy sieci. W ostatnich latach francuski rynek beauty notował stabilne wzrosty, co zachęciło firmę do szukania bardziej elastycznego modelu operacyjnego. Dotychczasowa strategia polegała na centralizacji i przejmowaniu sklepów od partnerów, jednak tempo rozwoju okazało się niewystarczające wobec rosnącego popytu i konkurencji.

Wprowadzenie na nowo współpracy z partnerami nie oznacza jednak powrotu do klasycznego systemu franczyzowego. Lush określa swój model jako system licencjonowania („licensee”), co oznacza większą autonomię firmy w kształtowaniu standardów operacyjnych i wizerunkowych. Licencjobiorcy działają zgodnie z zasadami marki, ale nie uzyskują pełnego pakietu usług typowych dla tradycyjnej franczyzy. Taki model jest stosowany przez spółki prywatne, które chcą zachować kontrolę nad kluczowymi obszarami działalności.

Wejście w program licencyjny Lush wymaga znaczących nakładów finansowych. Szacowany koszt otwarcia sklepu we Francji mieści się w przedziale od 70 000 do 400 000 dolarów, obejmując wynajem lokalu, budowę i wyposażenie, zatowarowanie oraz działania marketingowe. Tak szeroki zakres inwestycji odzwierciedla zróżnicowanie wielkości i lokalizacji sklepów – od małych butików po większe salony ulokowane w prestiżowych centrach handlowych.

Wysokie koszty wejścia mają jednak na celu utrzymanie jakości sieci, która stanowi kluczowy element strategii marki. Lush znany jest z ręcznie wytwarzanych produktów i unikalnego doświadczenia zakupowego, co wymaga spełnienia określonych standardów wizualnych i operacyjnych. Firma zapewnia wsparcie w zakresie szkolenia personelu, zatowarowania i marketingu, natomiast licencjobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za inwestycję oraz bieżące zarządzanie sklepem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 01:02