StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 12:27

Dach Sadyba Best Mall ucierpiał wskutek rekordowych opadów w stolicy. Kiedy galeria zostanie znów otwarta?

Sadyba Best Mall - galeria handlowa w Warszawie, w której działają m.in. Sephora, Skin & Beauty by Super-Pharm, Rituals i Rossmann pozostanie zamknięta do odwołania / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Nocna ulewa, która przeszła przez Warszawę, spowodowała poważne uszkodzenia w galerii handlowej Sadyba Best Mall, w której swoje sklepy prowadzą m.in. Sephora, Skin & Beauty by Super-Pharm, Rituals i Rossmann. Galeria będzie nieczynna do odwołania.

W nocy z poniedziałku na wtorek Warszawę nawiedziła potężna ulewa, która doprowadziła do licznych zalań i utrudnień w stolicy. Najwięcej problemów odnotowano na Bielanach i Okęciu, gdzie stacja meteorologiczna zarejestrowała opady na poziomie 120 litrów wody na metr kwadratowy. Taka ilość deszczu w krótkim czasie skutkowała lokalnymi podtopieniami oraz zakłóceniami w kursowaniu komunikacji miejskiej.

Jednym z najbardziej dotkniętych obiektów w wyniku ulewy okazała się galeria handlowa Sadyba Best Mall. W wyniku intensywnych opadów doszło do rozszczelnienia dachu. Jak poinformował młodszy brygadier Michał Konopka z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, na szczęście nikomu nic się nie stało, choć woda przedostała się do wnętrza budynku.

Galeria handlowa Sadyba Best Mall opublikowała w mediach społecznościowych informację, że centrum handlowe pozostanie nieczynne do odwołania. „Z powodu intensywnych opadów deszczu, centrum handlowe Sadyba Best Mall pozostaje nieczynne do odwołania. Przepraszamy za niedogodności” – przekazano w komunikacie. Początkowe doniesienia sugerowały nawet możliwość zawalenia się dachu, jednak zostały one później sprostowane.

W centrum handlowym Sadyba Best Mall swoje sklepy prowadzą znane marki z kategorii zdrowie i uroda. Znajdują się tu m.in. sklepy Sephora, Rossmann, Inglot, The Body Shop i niedawno otwarty Skin & Beauty by Super-Pharm - pierwszy salon sieci Super-Pharm w zupełnie nowym koncepcie.

Z powodu ulewnych deszczy mieszkańcy Warszawy muszą liczyć się z dalszymi utrudnieniami. Ulewa doprowadziła nie tylko do uszkodzenia dachu galerii handlowej, ale także do lokalnych zalań i chaosu w komunikacji miejskiej. Poważne straty poniosła sieć H&M, której magazyny w centrum logistycznym w Natolinie również zawaliły się przez nawałnicę. Straż pożarna oraz służby miejskie są wciąż zaangażowane w usuwanie skutków nocnych opadów, które okazały się jednymi z najintensywniejszych w ostatnim czasie. Prezydent Warszawy Rafał Trzskowski zwołał sztab kryzysowy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.06.2025 10:43
UCE: Galerie handlowe wciąż pełnią funkcje społeczne, szczególnie cenią je młodzi konsumenci
Mimo rosnącej popularności e-commerce, centra handlowe wciąż mają istotne znaczenie dla młodych konsumentówMarzena Szulc

W ocenie 36,4 proc. Polaków, w obecnej sytuacji gospodarczej, społecznej i rynkowej w kraju jest za dużo galerii i centrów handlowych. Tak uważają głównie osoby dojrzałe (45-54 lat), zarabiające ponad 9 tys. zł netto miesięcznie i mieszkańcy miast mających 200-499 tys. ludności. Z kolei dla 46,1 proc. rodaków wciąż nie jest dość tego typu obiektów w Polsce. To najczęściej opinia najmłodszych dorosłych, konsumentów z miast liczących 100-199 tys. osób. Niezależnie od sytuacji zawodowej, większość grup społecznych nie widzi nadmiaru takich placówek. Zwłaszcza dotyczy to studentów i uczniów, dla których mogą być one miejscem pracy.

Według 36,4 proc. społeczeństwa, w obecnej sytuacji (tj. gospodarczej, społecznej i rynkowej) w Polsce jest za dużo galerii i centrów handlowych. W ten sposób wypowiadają się przede wszystkim osoby w wieku 45-54 lat (wśród nich 44,8 proc.), z miesięcznymi dochodami netto powyżej 9 tys. zł (50 proc.) i mieszkańcy miast liczących 200-499 tys. ludności (48,3 proc.) – wynika z badania UCE Research i Hybrid Europe.

Konsumenci w dojrzałym wieku i osoby o stabilnej sytuacji finansowej mogą częściej wybierać inne formy zakupów, w tym e-commerce. Często oceniają wizyty w centrach handlowych jako zbyt czasochłonne. Poczucie, że takich obiektów jest zbyt dużo szczególnie wybrzmiewa wśród osób, które pamiętają ich dynamiczny rozwój w Polsce. Postrzegają aktualną liczbę takich placówek przez pryzmat własnych preferencji zakupowych. Do tego należy dodać, że to mieszkańcy większych miast szczególnie odczuwają przesycenie tego typu obiektami – komentuje Adam Iwiński, współautor badania i CEO Hybrid Europe.

Z kolei 46,1 proc. ankietowanych stwierdza, że w obecnych czasach nie ma zbyt wielu galerii i centrów handlowych w Polsce. Tak deklarują głównie konsumenci w wieku 18-24 lat (wśród nich 59,8 proc.), nie informujący o wysokości swoich miesięcznych dochodów netto (53,8 proc.) oraz mieszkańcy miast liczących 100-199 tys. ludności (57,5 proc.).

Galerie i centra handlowe pełnią ważną funkcję szczególnie dla młodych konsumentów. Postrzegają oni takie placówki nie tylko jako miejsce zakupów, ale także przestrzeń do spotkań towarzyskich i rozrywki. Grupa najmłodszych shopperów korzysta z galerii w sposób kompleksowy, odwiedzając sklepy, restauracje, kina czy strefy coworkingowe. Częste wizyty sprawiają, że takie miejsca nie są postrzegane jako zbyt gęsto występujące. Szczególnie odnosi się to do mieszkańców miast średniej wielkości, gdzie tego typu obiekty mogą stanowić kluczowy element lokalnej infrastruktury, oferując szeroki zakres marek i usług w jednym miejscu. Doceniają oni wygodny dostęp do szerokiej oferty handlowej i usługowej – mówi Adam Iwiński.

Do tego Michał Rosiak, odpowiedzialny w Hybrid Europe za rozwój rozwiązań analitycznych, dedykowanych handlowi, zaznacza, że unikanie odpowiedzi na temat dochodów może dotyczyć osób będących na etapie edukacji lub wczesnej kariery zawodowej. 

Dla nich galerie i centra handlowe pozostają jedną z niewielu dostępnych form spędzania czasu. W mojej ocenie, wyniki potwierdzają, że mimo rosnącej popularności e-commerce, tego typu obiekty wciąż mają istotne znaczenie dla młodych konsumentów – stwierdza ekspert.

Biorąc pod uwagę wielkość miejsca zamieszkania, respondenci zostali podzieleni na 7 grup. W dwóch z nich przeważa odpowiedź, że obecnie jest za dużo centrów i galerii handlowych w Polsce. Dotyczy to osób z miast liczących 200-499 tys. mieszkańców i co najmniej 500 tys. osób.

Są to ośrodki z największą dostępnością centrów handlowych, gdzie najtrudniej znaleźć uzasadnienie dla kolejnego takiego obiektu. Z kolei w mniejszych miastach galerie i centra handlowe mogą być nadal postrzegane jako ważny element życia zakupowego. I będzie ich tam coraz więcej, jeśli analiza potencjału rynkowego wykaże zapotrzebowanie na takie obiekty. Jednak ich forma może ewoluować. Zamiast dużych kompleksów, mogą powstawać mniejsze centra, dopasowane do lokalnych potrzeb, łączące handel, gastronomię i usługi. To wpisywałoby się w ogólny trend dostosowywania przestrzeni handlowych do zmieniających się preferencji konsumentów – prognozuje CEO Hybrid Europe.

Dla uczniów i studentów centra handlowe pełnią szereg istotnych ról – jako miejsca zakupów, spotkań, rozrywki, ale także pracy. Z kolei renciści mogą je uważać za mniej dostosowane do ich możliwości, np. pod względem dostępności najtańszych ofert. Natomiast dla osób przebywających na urlopie macierzyńskim, tacierzyńskim lub wychowawczym centra handlowe mogą być zarówno wygodnym miejscem zakupów i spędzania czasu z dziećmi, jak i przestrzenią, w której odczuwają nadmiar bodźców. Wyniki naszego badania ewidentnie pokazują, że postrzeganie centrów handlowych najmocniej zależy od wielkości miasta, gdzie dany obiekt jest zlokalizowany, a także od stylu życia i codziennych nawyków danej grupy – podsumowuje Michał Rosiak.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.06.2025 14:54
Aldi chce konkurować z drogeriami? Dyskont zaprezentował kosmetyki na lato marki własnej
Promieniowanie wpływa m.in. na szybsze starzenie się skóry, dlatego warto pamiętać o nakładaniu filtrów każdego dniaarchwum WK

Lato i wakacje lada moment, coraz więcej konsumentów zaczyna poszukiwanie letnich kosmetyków, chroniących przed słońcem. “Wbrew pozorom, kosmetyków o takim zastosowaniu nie musimy szukać tylko w drogeriach i aptekach – możemy je po prostu wrzucić do koszyka podczas codziennych zakupów!” – kusi sieć Aldi, informując o gamie produktów na lato, sprzedawanych pod marką własną.

W ramach private label Lacura Sun Aldi oferuje na ten sezon całą gamę produktów – poczynając od kremów z filtrem poprzez produkty dedykowane osobom uprawiającym sport, aż po kosmetyki pod makijaż z wysokim SPF czy preparaty do stosowania po opalaniu. 

Jak podkreśla dyskont, ceny tych produktów są bardzo przystępne - najtańsze z kosmetyków można kupić już za 12-15 zł. 

Jak wybrać właściwy filtr?

Jednym z ważniejszych wyznaczników przy zakupie kremów przeciwsłonecznych powinien być dla konsumenta oczywiście SPF – czyli Sun Protection Factor. Ten wskaźnik odnosi się do ochrony przed promieniami UVB, które odpowiadają za poparzenia słoneczne – im wyższa cyfra, tym większe zabezpieczenie. 

Nie oznacza to jednak, że po nasmarowaniu stajemy się dla słońca całkowicie „niewidzialni”. Nawet przy stosowaniu SPF50 należy obserwować reakcje naszej skóry i pamiętać o regularnej aplikacji produktu. To ostatnie może być szczególnie ważne dla osób, które spędzają czas w sposób aktywny. Z myślą o ich potrzebach Aldi stworzyło specjalną wersję sprayu z filtrem w dwóch wersjach: SPF 30 i SPF 50. Dla miłośników sportów wodnych przeznaczony jest kosmetyk w formie mleczka do opalania.

SPF w codziennej pielęgnacji

O ochronie przed słońcem warto pamiętać nie tylko wybierając się na plażę czy górską wędrówkę. Promienie słoneczne mogą nas podrażnić także w mieście, podczas codziennych czynności. Co więcej, promieniowanie wpływa również na szybsze starzenie się skóry, dlatego warto pamiętać o nakładaniu filtrów każdego dnia, szczególnie w ciepłych miesiącach. 

Aldi w Polsce ma obecnie ponad 370 sklepów i zatrudnia ponad 4,8 tys.pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. czerwiec 2025 20:46