StoryEditor
E-commerce
28.02.2023 00:00

Super-Pharm zaoferował nową wersję aplikacji. Produkty przez nią zamówione można odbierać już po 3 godzinach

W niespełna rok aplikacja Super-Pharm zyskała ponad pół miliona użytkowników, którzy złożyli przez nią 300 tysięcy zamówień / fot. materiały prasowe
Nowa wersja aplikacji Super-Pharm ma za zadanie w jak największym stopniu ułatwić klientom korzystanie z oferty sieci. Dzięki niej skanowania karty Klubu Super-Pharm odbywa się nawet bez połączenia z internetem, a zamówienia można składać z opcją odbioru za 3 godziny.

Nową wersję aplikacji  Super-Pharm zaproponował swoim klientom już w ubiegłego roku. Sieć obiecywała wtedy, że w toku dalszych prac będzie ona ulepszana i poszerzana o kolejne funkcje.

Czytaj też:  Super Pharm prezentuje ulepszoną wersję swojej nowej aplikacji

Teraz użytkownicy aplikacji Super-Pharm mają możliwość zaktualizowania jej do wersji 2.5, o której portal wiadomościkosmetyczne.pl rozmawiał już z jej twórcami z firmy technologiczno-doradczej Future Mind.

Czytaj też: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Zachowane zostały podstawowe zadania, które postawiono aplikacji, czyli ułatwienie klientom korzystania z oferty sieci. Dzięki niej można szybko i wygodnie zrobić zakupy bez wychodzenia z domu, ale to tylko jej pierwsza, podstawowa funkcja. Tak naprawdę to narzędzie 5w1 – drogeria online, wirtualna karta klubowa, licznik zdobytych punktów, personalizowane kupony dla klubowiczów oraz zbiór wszystkich informacji o aktualnych promocjach.

Te rozwiązania cieszą się zainteresowaniem klientów.

– Liczby mówią same za siebie – w niespełna rok aplikacja zyskała ponad pół miliona użytkowników. Wielu z nich korzysta z niej regularnie. Zadowolenie naszych klientów przejawia się również w ponad 300-tysięcznej liczbie zamówień w aplikacji. To dla nas dowód na to, że warto kontynuować prace nad dalszymi ulepszeniami i bardziej zaawansowanymi opcjami personalizacji tego narzędzia – komentuje Maciej Maćkowiak, lead product manager, Future Mind.

To co klienci otrzymują z nową wersją aplikacji to szybsze zakupy – dodawanie produktów do koszyka jest prostsze a płatności dokonuje się z wykorzystaniem bezpiecznych metod takich jak m.in. BLIK, karta czy szybki przelew. W opcjach dostawy dodane zostały możliwości wybrania najbliższego paczkomatu na mapce oraz odbioru zamówienia w drogerii „za 3 godziny”. Co więcej, aplikacja zapamiętuje preferowane metody płatności i dostawy.

Od teraz także przeglądanie oferty drogerii staje się wygodniejsze. Po pierwsze z poziomu aplikacji można zapoznać się z aktualnymi gazetkami promocyjnymi, a nawigacja po markach i promocjach stała się bardziej intuicyjna. Po drugie, poszczególne artykuły zostały opatrzone dokładniejszymi opisami zawierającymi składy produktów. Po trzecie, w przypadku braku artykułu dodane zostały opcje zapisania się na powiadomienie o dostępności produktu, bądź sprawdzenia jego dostępności w drogeriach.

Kolejna porcja ulepszeń obejmuje obszar Klubu Super-Pharm. Przede wszystkim nie trzeba już nosić ze sobą plastikowej karty. Wystarczy wyświetlić ją w aplikacji, płacąc za zakupy w drogerii. Można to zrobić nawet bez połączenia z internetem. Nowością jest też wdrożenie w aplikacji Klubu Super-Pharm, a co za tym idzie automatyczne naliczanie się punktów za zakupy zrealizowane za jej pośrednictwem.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza, oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. Pobierać ją mozna w Google Play i App Store.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 15:46
Rakuten rozpoczyna ekspansję w Europie od Hiszpanii
W Europie marka jest najbardziej znana ze swojego modelu marketplace’u, który łączy sprzedawców i konsumentów, oferując szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach.Rakuten

Japońska platforma e-commerce Rakuten, obecna we Francji od 15 lat, rozpoczęła nowy etap swojej działalności, uruchamiając marketplace w Hiszpanii. Projekt ten ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszej ekspansji na rynki europejskie. Firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do szybkiego skalowania modelu i redukcji kosztów, co ma przyspieszyć proces wejścia na kolejne rynki.

Według Cédrica Dufoura, prezesa Rakuten France, Hiszpania została wybrana ze względu na dynamiczny rozwój e-handlu. W tym kraju rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty rok do roku, podczas gdy we Francji tempo rozwoju jest znacznie niższe. Obecnie w Hiszpanii działa około 30 mln e-kupujących, co czyni ten rynek jednym z największych w Europie.

Kluczowym argumentem dla decyzji o starcie w Hiszpanii są również podobieństwa w zwyczajach konsumenckich pomiędzy Hiszpanami a Francuzami. Rakuten liczy, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte we Francji będą mogły zostać przeniesione niemal bez zmian, co znacząco ograniczy ryzyko i koszty wejścia. Wdrożenie narzędzi opartych na generatywnej AI pozwoliło firmie na skopiowanie modelu biznesowego w krótkim czasie.

Ekspansja Rakuten ma na celu wzmocnienie pozycji firmy w Europie, gdzie rynek e-commerce stale rośnie. Start od Hiszpanii ma być preludium do kolejnych debiutów w krajach o wysokim potencjale zakupów online. Zastosowanie technologii AI ma umożliwić firmie elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby konsumentów i szybsze dostosowanie oferty w porównaniu do tradycyjnych metod rozwoju międzynarodowego.

Rakuten to japońska grupa technologiczna i jedna z największych platform e-commerce na świecie, często nazywana „japońskim Amazonem”. Firma powstała w 1997 roku w Tokio i obecnie działa w ponad 25 krajach, obsługując ponad 1,6 miliarda użytkowników na całym świecie. Oprócz marketplace’u, Rakuten rozwija także usługi finansowe, telekomunikacyjne, streamingowe i programy lojalnościowe oparte na punktach Rakuten Points. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 16:16