REKLAMAWebinar EKO_obejrzyj nagrane_baner glowny

PRODUCENCI I MARKI

Prawo i finanse

 

3 listopada 2021, 14:06



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Aflofarm to jedna z największych firm farmaceutycznych w Polsce, a zarazem największy reklamodawca. Funkcjonuje na rynku od ponad trzydziestu lat. Obecnie jest liderem w segmencie leków OTC, a także producentem licznych suplementów diety oraz kosmetyków Acerin i Bioliq

Aflofarm to jedna z największych firm farmaceutycznych w Polsce, a zarazem największy reklamodawca. Funkcjonuje na rynku od ponad trzydziestu lat. Obecnie jest liderem w segmencie leków OTC, a także producentem licznych suplementów diety oraz kosmetyków Acerin i Bioliq (fot. www.aflofarm.com.pl)

W połowie października Sąd Apelacyjny uchylił karę nałożoną na Aflofarm przez UOKiK, a dotyczącą reklamy RenoPuren Zatoki Junior. Firma nie musi płacić 12,9 mln zł ani zlecać emisji oświadczenia z informacją, że spot wprowadzał w błąd – poinformował portal WirtualneMedia.pl.

REKLAMAMężczyzna w świecie beauty webinar_obajrzyj nagranie_ baner w artykule

Decyzja Sądu Apelacyjnego dotyczy jednak tylko jednego specyfiku – RenoPuren Zatoki Junior. Wciąż pozostaje kwestia drugiego suplementu diety – RenoPuren Zatoki Hot, w reklamach którego prezes UOKiK również dopatrzył się treści i obrazów, sugerujących, iż ma on właściwości lecznicze. W sumie, za zbiorowe naruszenie interesów konsumentów przez Aflofarm, jesienią 2017 roku UOKiK nałożył na firmę karę w wysokości 25,8 mln zł.

Aflofarm odwołał się od tego wyroku do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. SOKiK na początku ubiegłego roku uchylił grzywnę, utrzymał natomiast nakaz emisji oświadczeń dotyczących spotów obu preparatów – RenoPuren Zatoki Hot i Junior.

Czytaj też: Aflofarm nie zapłaci kary za wprowadzającą w błąd reklamę suplementów diety

Od tej decyzji firma odwołała się do Sądu Apelacyjnego. Pod koniec ubiegłego roku uchylił on orzeczenie SOKiK, zdejmujące karę 26 mln zł dla Aflofarmu uznając, że nie rozpoznano istoty sprawy i przekazał ją do ponownego rozpoznania.

Czytaj też: Aflofarm znów jest zagrożony karą 26 mln zł

Po ponownym rozpatrzeniu sprawy, w połowie października SOKiK w całości uchylił karę, ale tylko dotyczącą reklamy RenoPuren Zatoki Junior. Aflofarm nie musi płacić 12,9 mln zł ani zlecać emisji oświadczenia z informacją, że spot wprowadzał w błąd – informuje portal WirtualneMedia.pl.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony