StoryEditor
E-commerce
14.02.2023 00:00

Sprzedawcy Allegro dostali dostęp do ponad 9 tys. punktów odbioru oraz automatów paczkowych w Czechach

W 2020 roku Packeta wprowadziła na rynek Z-Boxy, ekologiczne automaty paczkowe. Ich liczba przekroczyła 6 tys., a oprócz Czech działają one również na Słowacji i Węgrzech / fot. materiały prasowe
Allegro rozbudowuje międzynarodową ofertę szybkich dostaw w krajach Unii Europejskiej. Dzięki umowie z Packetą, największym czeskim operatorem logstycznym, platforma właśnie poszerzyła swoją ofertę o ponad 9 tys. punktów odbioru oraz automatów paczkowych Z-Box w Czechach. Tym samym sprzedający zyskali dodatkowe możliwości rozwijania swojego biznesu na kolejnych rynkach.

Packeta to kolejny operator, który dołączył do Allegro, wzbogacając ofertę dostaw międzynarodowych z platformy. Niespełna miesiąc wcześniej do Allegro dołączył DHL Parcel, oferujący dostawy kurierskie na terenie Polski oraz 24 krajów Unii Europejskiej. Teraz najpopularniejsza czeska firma logistyczna (na rodzimym rynku znana pod nazwą Zásilkovna), zapewni atrakcyjne cenowo i wygodne dostawy do 9100 punktów odbioru stacjonarnego oraz automatów Z-Box.

– Rozwijając naszą zagraniczną ekspansję spoglądamy zarówno na rynki regionu, jak i dalsze rynki unijne. Chcemy być jak najwygodniejszą platformą łączącą kupujących ze sprzedającymi nie tylko w Polsce, ale i w skali międzynarodowej. Promocja Allegro poza Polską połączona z coraz lepszymi dostawami i usługami na pewno ucieszy sprzedających, którzy tym samym będą mogli dotrzeć do nowych grup klientów. Ci z kolei będą mogli liczyć na większą i bardziej dostępną ofertę – mówi Jakub Kłoczewiak, director of operations w Allegro.

– Od początku działalności w Polsce naszym celem jest wspieranie rodzimych e-sklepów w sprawnej i efektywnej ekspansji zagranicznej. Otwarcie się na inne rynki to w naszej ocenie przyszłość polskiej branży e-commerce. Tym bardziej cieszy nas współpraca z Allegro, dzięki której rynek czeski stał się jeszcze bardziej dostępny dla tak wielu polskich e-sklepów. Posiadając największą sieć punktów odbioru w Czechach i zapewniając intuicyjną, cyfrową platformę e-commerce, gwarantujemy sprawny i satysfakcjonujący proces logistyczny zarówno sprzedającym, jak i kupującym w Czechach – dodaje Justyna Andreas, managing director w Packeta Polska.

Ekspansja Allegro na arenie międzynarodowej weszła w decydującą fazę dzięki zeszłorocznemu przejęciu czeskiej Grupy MALL i WE/DO, co pozwoliło firmie wejść na pięć nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie dzięki platformie Allegro.com sprzedający docierają ze swoją ofertą do klientów w całej Unii Europejskiej. 

Czytaj też: Dagmara Gołek, Allegro: Uroda to jedna z najbardziej rozwojowych kategorii na platformie

Packeta/ZásilkovnaZásilkovna to czeski franczyzowy projekt logistyczno-technologiczny, który w 2010 roku założyła Simona Kijonkova, która do dziś zarządza firmą. Od tego czasu rozwinął się on w jedną z najbardziej znanych firm w Czechach, która świadczy kompleksowe usługi logistyczno-technologiczne dla sklepów internetowych. Dziś Zásilkovna jest częścią 14 spółek holdingu Packeta, który działa w 8 krajach i realizuje dostawy do 34 krajów na świecie.

Zásilkovna prowadzi również popularną usługę o nazwie "Mezi námi" polegającą na dostarczaniu paczek między osobami fizycznymi. W 2020 roku Packeta wprowadziła na rynek Z-Boxy, ekologiczne automaty paczkowe. Ich liczba przekroczyła 6 tys., a oprócz Czech działają one również na Słowacji i Węgrzech. Oprócz nich Packeta ma ponad 15 tys. własnych punktów odbioru (niemal 9 100 w Czechach), ponad 140 tys. partnerskich punktów odbioru i współpracuje z ponad 46 tys. e-sklepów.

W Polsce Packeta wspiera e-sklepy w ekspansji na rynki zagraniczne. Z jej usług korzystją też od jakiegoś czasu sprzedawcy platformy Vinted. Dzięki współpracy z InPost oraz Pocztą Polską, Packeta doręcza też paczki polskim odbiorcom robiącym zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Wywiady
18.12.2025 07:52
Bastian Siebers, Flaconi: Polacy kochają piękno i kosmetyki premium [ROCZNIK WK 2025/26]
Bastian Siebers, CEO FlaconiFlaconi

Polska jest rynkiem oferującym ogromny potencjał, jeśli chodzi o konsumentów zainteresowanych markami premium oraz niszowymi. Nasz cel pozostaje jasny: zależy nam na dalszym umacnianiu pozycji Flaconi jako wiodącego gracza na europejskim rynku beauty e-commerce – mówi Bastian Siebers, CEO Flaconi.

Flaconi, działając od 2011 roku jako jedna z pierwszych perfumerii internetowych, nadal z powodzeniem kontynuuje swoją działalność jako jeden z największych graczy w branży beauty e-commerce, szczególnie w swojej ojczyźnie – w Niemczech. Jakie czynniki przyczyniły się do tego sukcesu i które elementy waszej strategii okazały się najskuteczniejsze?

Firma Flaconi osiągnęła ponad 30 proc. wzrostu przychodów w ubiegłym roku. Stało się to dzięki strategicznemu fundamentowi, łączącemu doskonałość w e-commerce, dogłębną wiedzę z zakresu urody i zorientowanie na klienta. Nasza strategia „Beauty in Your Pocket”, oparta na technologii Mobile-First, kieruje naszym rozwojem i opiera się na czterech głównych filarach: retencji, internacjonalizacji, zaangażowaniu i retail mediach. 

image
Flaconi

Sercem tej strategii są ludzie i ich nastawienie – fundamentalny czynnik, który pozwala wprowadzać w życie nasze nasze ambicje. Właściwa kultura i odpowiedni ludzie kształtują sposób, w jaki działamy, wspierają innowacje i ostatecznie napędzają wyniki biznesowe – co czyni ich jednym z kluczowych czynników naszego ciągłego rozwoju. 

Aby zadbać o realizację tej strategii, opieramy ją na #WeCommerce – naszej fundamentalnej zasadzie, zgodnie z którą prawdziwy sukces wynika z solidnych relacji i partnerstw – z naszym zespołem, klientami i partnerami zewnętrznymi. Ten system wartości bezpośrednio kształtuje naszą kulturę, wzmacniając ideę, że ludzie zmotywowani, działający w oparciu o jasną strategię, przekształcają ambicje w trwały sukces rynkowy.

Firma działa obecnie na dwunastu rynkach europejskich. W jaki sposób podejmujecie decyzję o wejściu na nowe rynki, no i czy możemy spodziewać się dalszej ekspansji Flaconi w latach 2026-2030?

Tak, obecnie działamy na dwunastu europejskich rynkach, krok po kroku rozszerzamy zasięg, decydując, gdzie pojawić się dalej. Naszym celem jest stałe rozszerzanie naszej obecności w Europie i docelowo – stanie się platformą e-commerce numer jeden w Europie. 

image
Flaconi

W ramach następnej fali wzrostu w 2026 roku wejdziemy na rynek w siedmiu kolejnych krajach europejskich, co stanowi kolejny ważny kamień milowy i odzwierciedla nasze długoterminowe zaangażowanie w budowanie naszej obecności w Europie.

Polska została uznana przez Flaconi za jeden z najbardziej obiecujących rynków międzynarodowych. Co sprawia, że ​​ten właśnie rynek jest tak atrakcyjny – zarówno z punktu widzenia prowadzenia biznesu, jak i od strony klientów?

Polska stała się dla Flaconi jednym z najbardziej obiecujących rynków międzynarodowych dzięki silnemu rozwojowi handlu elektronicznego, wysokiej adopcji rozwiązań cyfrowych i kulturowo zakorzenionemu zainteresowaniu pięknem. Konsumenci wykazują tu szczególnie dużą chęć kupowania kosmetyków online, w tym marek premium i niszowych, przy czym rynek ten pozostaje mniej nasycony niż w Europie Zachodniej, oferując duży potencjał do szybkiego skalowania. 

W trzecim kwartale Flaconi odnotowało drugi rok z rzędu ponad 100-procentowy wzrost przychodów rok do roku w swojej działalności międzynarodowej, a Polska znalazła się w czołówce, również osiągając wzrost przekraczający 100 proc.

Polscy konsumenci wykazują szczególnie dużą chęć do kupowania kosmetyków online, w tym marek premium i niszowych – przy czym rynek ten pozostaje mniej nasycony niż w Europie Zachodniej, oferując duży potencjał do szybkiego skalowania. 

Jakie są kluczowe cele pierwszej kampanii budowania świadomości marki Flaconi w Polsce – od strony pozycjonowania marki, pozyskiwania klientów i wyników sprzedaży?

Naszym głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku, na którym odnosimy już duże sukcesy, dotarcie do szerokiego grona odbiorców i pozycjonowanie Flaconi jako wiodącego i najchętniej odwiedzanego internetowego punktu sprzedaży kosmetyków i perfum.

Jakie są plany Flaconi na najbliższe kilka lat – pod względem udziału w rynku europejskim, zajęcia pozycji lidera w kosmetycznym e-commerce, wykorzystywania nowych technologii do udoskonalania customer experience?

Naszym celem jest stać się liderem rynku online w Europie w branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Realizujemy tę ambicję poprzez trzy kluczowe czynniki: dostarczanie najwyższej jakości usług e-commerce, wykorzystywanie naszej bogatej wiedzy z zakresu urody do informowania i inspirowania klientów oraz dbanie o stały, wysoki poziom zorientowania na klienta we wszystkich touchpointach.

Powyższy materiał jest fragmentem wywiadu, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. grudzień 2025 22:40