StoryEditor
Handel
30.05.2022 00:00

Teresa Stachnio, Just Buy It Distribution: Klienci wręcz zmuszają nas, detalistów do skrupulatnego sprawdzania marek [FBK 2022]

Jeżeli będzie coraz więcej klientów skoncentrowanych na ekologii oraz marek, którym będzie zależało na rzetelnym sprostaniu tym oczekiwaniom, to na półkach drogerii też będzie tych produktów znacznie więcej – mówiła Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution, podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.

Teresa Stachnio wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że starsi konsumenci nie zwracają uwagi na to, czy kosmetyki jest ekologiczny i naturalny, dla nich najważniejsza jest cena i jakość.

Starsi klienci są w stanie zapłacić za jakość kosmetyków odpowiednio więcej, ale to, czy jest on ekologiczny, nie ma dla nich większego znaczenia. Jednak inne pokolenia, już 40 plus czy 30 plus, a młodzi ludzie w szczególności, bezwzględnie przestrzegają zasad bycia eko. Sprawdzają każdy produkt pod kątem rzetelności w deklaracjach ekologicznych. Bardzo często zmuszają nas, detalistów do skrupulatnego sprawdzania marek i wykrywania potencjalnych niespójności – mówiła Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution, a także detalistka od lat prowadząca własny biznes, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.

Teresa Stachnio dodała również, że detaliści zwracają uwagę na bardzo wiele elementów, decydując się na wprowadzenie produktu do swojej oferty. Przede wszystkim istotne jest, czy oferta jest spójna. Liczy się sam producent, składniki, pochodzenie komponentów, opakowanie jest równie istotne i musi być zgodne z dzisiejszymi zasadami proekologicznymi. Jak podkreśliła, współcześni konsumenci są coraz bardziej świadomi i wolą mieć na półce kilka sprawdzonych kosmetyków, do których są przekonani niż posiadać całą rzeszę produktów w plastikowych opakowaniach, które szkodzą planecie.

My jako detaliści, jeżeli chcemy trwać, to jesteśmy wręcz zmuszeni do umieszczania na swoich półkach kosmetyków wyjątkowych i takich, które są bezpieczne dla planety, a ich opakowania są biodegradowalne. Przetrwają ci, którzy znajdą swoją niszę i tak zaprezentują kosmetyki na półce oraz przedstawią je marketingowo w taki sposób, że nikt nie będzie miała wątpliwości, jaki to jest produkt i nie będzie już musiał sprawdzać deklaracji producenta – mówiła Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.

10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło  się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.05.2025 09:21
Brytyjska sieć perfumerii zamraża ceny blisko 200 bestsellerów do 2026 roku
Sieć The Perfume Shop rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfumarchiwum

Sieć Perfume Shop kontynuuje swoją obietnicę utrzymywania cen perfum na niezmienionym poziomie już trzeci rok z rzędu. Do 2026 roku “zamrożone” pozostają ceny 174 najlepiej sprzedających się markowych zapachów (do tej puli dodano 28 nowych perfum).

Perfume Price Promise to długofalowy projekt, mający na celu utrzymanie dostępności perfum dla klientów bez uszczerbku jakości kupowanych produktów do 2026 roku. Dodatkowo klienci mogą spodziewać się akcji promocyjnych, sięgających nawet 75-procentowych zniżek na kultowe, popularne zapachy aż 38 marek, w tym Police, Guess, Yves Saint Laurent i Calvin Klein.

Jesteśmy niezmiernie dumni, że kontynuujemy naszą obietnicę utrzymywania cen perfum już trzeci rok z rzędu, pomagając miłośnikom perfum cieszyć się ich ulubionymi zapachami w najlepszej cenie. Chcemy, by perfumy stały się jeszcze lepiej dostępne – wyjaśnia Andrea Rickard, dyrektor handlowa w The Perfume Shop. Jak wskazuje, w bieżącym roku sieć rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfum, wśród których znalazły się ponadczasowe klasyki i zapachy marek premium. Do puli dodano 28 nowych pozycji, co daje klientom jeszcze lepszy wybór. 

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki

Oferta Perfume Price Promise obejmuje szeroki wybór perfum, od klasycznych marek mainstreamowych po ekskluzywne marki własne, takie jak The Perfume Edit. Spośród 174 perfum z oferty 127 to zapachy damskie, a 47 – męskie. Ceny zaczynają się 10 funtów, a ponad połowa (60 proc.) produktów z oferty jest dostępne za 30 funtów lub mniej.

Chcąc zwiększyć bazę lojalnych klientów, sieć rozwinęła ofertę VIP Rewards Club, gdzie zapisało się już ok. 6 mln klientów. Członkostwo daje dodatkowe 10 proc. zniżki na produkty z linii Price Promise. Członkowie otrzymują ponadto spersonalizowane oferty, wcześniejszy dostęp do wyprzedaży, upominki urodzinowe, bezpłatne próbki i zaproszenia na ekskluzywne wydarzenia. 

Czytaj też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2025 12:04
Rossmann podbija Szwajcarię. To trudniejsze, niż sądziła niemiecka sieć
Otwarcie pierwszej drogerii Rossmann w Szwajcarii miało miejsce 5 grudnia 2024 roku w Emmen Center Rossmann

Ekspansja niemieckiego Rossmanna w Szwajcarii, rozpoczęta pod koniec 2024 roku, już wyhamowuje. Wiadomo już, że ambitnych planów rozwoju sieci drogerii nie uda się zrealizować na taką skalę, jak prognozowano. Co jest głównym problemem?

Rossmann jest handlowym gigantem nie tylko na rodzimym niemieckim rynku, ale też mocno zaznacza swoją obecność w Europie. Jak potwierdziła sieć w swoim ostatnim raporcie za rok 2024, udało jej się zwiększenie sprzedaży o 18,9 proc. (do 5,4 mld euro). Spośród 4960 drogerii, jakie Rossmann posiadał w Europie pod koniec 2024 roku, blisko połowa (2311) znajdowała się w Niemczech, a niewiele mniej (1922) - w Polsce. 

Zobacz więcej: Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze

Od końca 2024 roku drogeryjny gigant działa również w Szwajcarii, która jest dla Rossmanna dziewiątym krajem prowadzenia działalności (nie licząc Niemiec). Wówczas prezes firmy Raoul Rossmann zapowiadał, że sieć uruchomi w Szwajcarii “sto sklepów w ciągu pięciu, sześciu lat”. 

Więcej pisaliśmy o tym w artykule Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Jednak obecnie widać, że ekspansja będzie wolniejsza. Potwierdził to w rozmowie z gazetą „Lebensmittel Zeitung” prezes Raoul Rossmann, przyznając, że do końca bieżącego roku nie uda się zrealizować planowanych 15 placówek na terenie Szwajcarii.

Będzie to trudne. Wszystko wskazuje na to, że sklepów tych będzie od 5 do 10. Nie dlatego, że nie chcemy, ale dlatego, że jest to skomplikowane ze strony wynajmującego – stwierdził.

Sytuację utrudnia fakt, że Migros (największa w Szwajcarii firma detaliczna i sieć supermarketów) nie chce wynajmować Rossmannowi sklepów, mimo że obecnie ma dużo wolnych powierzchni. 

Umiarkowanie zrewidowaliśmy naszą prognozę, dotyczącą liczby otwartych oddziałów w Szwajcarii w tym roku. Powodów jest wiele. Nie chodzi jednak o wysoki czynsz, bo przecież znamy strukturę cen w Szwajcarii. Poszukiwane obszary muszą być optymalnie dostosowane do koncepcji sieci pod względem wielkości, lokalizacji i częstotliwości. Choć na rynku szwajcarskim można znaleźć odpowiednie produkty, wymagają one ostrożnej i czasami czasochłonnej selekcji – mówił Raoul Rossmann, zapytany przez szwajcarski portal Handelszeitung.ch.

Wynajmowanie powierzchni handlowej również zajmują dużo czasu i wiążą się z wydłużonymi procedurami w przypadku nawet niewielkich zmian, wprowadzanych w wynajmowanej przestrzeni. 

Mimo tych komplikacji Rossmann jest zdecydowany, aby zdobyć trwałą i solidną pozycję pozycję na rynku szwajcarskim. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2025 09:13