StoryEditor
Zdrowie
21.02.2024 17:32

Akcja Biustowniczki, czyli bezpłatne badania USG piersi nawet dla nieubezpieczonych kobiet

Akcja bezpłatnego badania piersi Buntowniczki rozpocznie się 8 marca 2024 r. / Shutterstock
Z bezpłatnych badań USG piersi, bez skierowania, ubezpieczenia i zapisów, będą mogły skorzystać młode kobiety w ramach akcji Biustowniczki organizowanej przez Fundację Kapitan Światełko i Santander Consumer Bank. Akcja rusza już 8 marca br.

„Biustowniczki” to akcja skierowana do kobiet w wieku 18-35 lat, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Nawet nie mając ubezpieczenia i skierowania kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnego USG piersi, bez skierowania. Badania odbędą się na terenie wybranych galerii handlowych w największych miastach Polski, w specjalnie przygotowanych gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, odpowiedzialna za bliźniaczą kampanię „Mosznowładcy”, natomiast jej wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank, który sfinansuje badania.

– Biustowniczki to kampania, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Chcemy zapewnić jak najszerszy dostęp do badań przesiewowych młodym kobietom – czyli grupie, której problemy często bywają bagatelizowane. Biustowniczki zapraszają do aktywnego dbania o swoje zdrowie, jak najbardziej skracając drogę do profesjonalnych badań USG piersi – uczestniczki nie poniosą żadnych kosztów, nie potrzebują skierowań ani dokumentacji. Nowotwory w wieku 20-30 lat zdarzają się rzadziej, natomiast mają bardziej agresywny przebieg – dzięki badaniom profilaktycznym dajemy kobietom potężne narzędzie w walce z nimi - wiedzę. Kampanię wesprą influencerki z całego kraju, które pomogą nam informować młode dziewczyny, że pomimo wielu stereotypów, o zdrowie należy dbać bez względu na wiek – mówi Sabina Żurek, koordynatorka „Biustowniczek” z Fundacji Kapitan Światełko.

Aby skorzystać z badań, należy jedynie pojawić się w miejscu wyznaczonym przez organizatora i poczekać na swoją kolej w gabinecie mobilnym. Głównym celem akcji jest edukacja pod kątem profilaktyki zdrowotnej. Rak piersi jest rozpoznawany co roku u blisko 2 mln kobiet na całym świecie. Jest najczęściej występującym nowotworem wśród kobiet.

Akcja „Biustowniczki” rozpocznie się symbolicznie 8 marca br. we Wrocławiu w Galerii Dominikańskiej przy pl. Dominikańskim 3. W kolejne piątki i soboty, aż do 18 maja br., mobilne gabinety USG pojawią się w galeriach handlowych w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarze i pielęgniarki poświęcą 10 godzin na zbadanie uczestniczek w dwóch gabinetach mobilnych.

– W ramach „Biustowniczek” planujemy również e-mailową kampanię edukacyjną skierowaną do klientek banku z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych opracowanych na potrzeby akcji – mówi Sylwia Małycha, menadżerka ds. komunikacji wewnętrznej i PR z Santander Consumer Banku. – Każda z nich dostanie też zaproszenie do udziału w darmowych badaniach. Finansowanie „Biustowniczek” jest dla nas również okazją do tego, żeby promować zdrowie piersi i jąder wśród załogi naszego banku oraz ich rodzin. Mamy zaplanowaną w tym celu specjalną serię działań m.in. badania przesiewowe w gabinetach mobilnych w naszym biurze dla pracowników oraz ich rodziców i cykl spotkań z ekspertami w obszarach związanych z profilaktyką zdrowia piersi i jąder.

Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: www.biustowniczki.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
11.04.2024 14:09
Aleksandra Gawlas-Wilińska z Henkel Polska i Małgorzata Rozenek-Majdan certyfikowanymi ambasadorkami programu Różowy Patrol
Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor marketingu, Henkel Consumer Brands, odbiera certyfikat ambasadorki „Różowy Patrol powered by Gliss”  od Anny Kupieckiej, prezeski Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiejfot. Henkel Polska
Wierzę, że to kobieta najlepiej może zrozumieć inną kobietę, jej obawy i potrzeby. Dlatego chcę je inspirować do dbania o swoje zdrowie i pomagać w przekazywaniu istotnych informacji – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu Henkel Consumer Brands, która przeszła szkolenie uprawniające ją do bycia ambasadorką programu profilaktyki raka piersi Różowy Patrol. Do programu dołączyła także Małgorzata Rozenek-Majdan. To nadaje inicjatywie większego rozgłosu także w kręgach biznesowych i show-biznesowych.

Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu Henkel Consumer Brands oraz Małgorzata Rozenek-Majdan, osobowość telewizyjna, prezenterka, influencerka i celebrytka, dołączyły do grona certyfikowanych ambasadorek projektu Różowy Patrol. Przeszły szkolenie, które przeszły uprawnia je do organizowania spotkań i warsztatów promujących profilaktykę raka piersi, w tym również metody samobadania.

Gliss wspiera kobiety w dbaniu o to, co dla nich ważne: nie tylko o piękne włosy, ale również zdrowie. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tak ważnego projektu wczesnej profilaktyki raka piersi, ponieważ ma on potencjał realnej zmiany, tak bardzo potrzebnej w Polsce, co pokazują liczby. To też moje osobiste powołanie. Wierzę, że to kobieta najlepiej może zrozumieć inną kobietę, jej obawy i potrzeby. Dlatego chcę je inspirować do dbania o swoje zdrowie i pomagać w przekazywaniu istotnych informacji – podkreśliła Aleksandra Gawlas-Wilińska..

Czytaj także: Aleksandra Gawlas-Wilińska, Henkel: Różnorodność wyzwań i wsparcie dla kobiet w łączeniu życiowych ról jest kluczowe dla rozwoju karier kobiet w biznesie

– Bardzo cieszę się z praktycznego wymiaru szkolenia. Umiejętność samobadania to podstawa monitoringu zdrowia piersi każdej z nas. Jako ambasadorka, chcę być wsparciem dla innych kobiet, motywować je do dbania o swoje zdrowie i regularnych badań. Niezależnie od tego, czy znamy się osobiście czy nie, poprzez nasze działania możemy wpływać na siebie nawzajem, dbając o nasze zdrowie i dobrostan – powiedziała Małgorzata Rozenek-Majdan.

image
Małgorzata Rozenek-Majdan i Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej
fot. Henkel Polska
Ambasadorki  na początku kwietnia br. przeszły szkolenie w Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej z zasad prawidłowego samobadania piersi, budowania wiedzy o profilaktyce, a także aspektów psychologicznych, takich jak wsparcie chorych czy osób, które wykryły u siebie zmiany w piersi. Każda ambasadorka dostała swój fantom i materiały edukacyjne, które stanowią bogate źródło informacji. W ten sposób, wyposażone w wiedzę, empatię i praktyczne narzędzia, stają się nie tylko aktywnymi liderkami zmian, ale także realnym wsparciem dla tych, którzy go potrzebują.

Wczesne wykrywanie zmian nowotworowych jest niezwykle istotne, ponieważ gwarantuje wyleczalność nawet  w 95% przypadków (źródło: Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, 2021 r.). I niezwykle potrzebne z uwagi na bardzo niski, niespełna 30-procentowy wskaźnik korzystania z programu badań przesiewowych w Polsce (dane dotyczące realizacji programów profilaktycznych według stanu na dzień 1.04.2024 r.)

W Polsce raka piersi leczy się już na światowym poziomie, zarówno jeśli chodzi o leki, sprzęt, jak i technologie. Jednak kluczem jest tutaj wczesna zgłaszalność na badania, a ta w naszym kraju jest wciąż na niewystarczającym poziomie niespełna 30 proc.. Dla porównania w innych krajach europejskich, takich jak chociażby państwa skandynawskie, zgłaszalność kształtuje się na poziomie 85-95 proc. Rak piersi nie boli i nie daje objawów, dlatego samoświadomość i samobadanie są tutaj tak bardzo istotne.

– Kobiety często zgłaszają się do lekarza już ze zbyt zaawansowanymi nowotworami. W około 30 proc. przypadków nie można zagwarantować pełnej wyleczalności. W kraju, w którym szacuje się, że rocznie diagnozę raka piersi otrzymuje blisko 25 tysięcy osób, wczesna diagnostyka jest kluczowa, a jednak wciąż  niewystarczająco realizowana. Powody są różne. Najczęściej to strach, mała świadomość, niewiedza. By można mówić o efektywności programu przesiewowego, to zgłaszalność powinna wynosić ok. 70 proc., mamy więc jeszcze dużo do zrobienia. Potrzebny jest ogrom działań, w tym lokalnych, bezpośrednich. Dlatego też program Różowy Patrol opiera się na formule „pracy u podstaw”, gdzie istotną rolę odgrywa rozmowa kobiety z kobietą – podkreśla Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.

„Różowy Patrol powered by Gliss“ to inicjatywa zapoczątkowana w 2023 roku przez markę Gliss i Fundację OnkoCafe-Razem Lepiej. Jej ideą jest, by być blisko kobiety, tworzyć wspólnotę, która daje  poczucie, że nigdy żadna z nich nie zostanie sama – gdziekolwiek mieszka i kimkolwiek jest. Każda kobieta nauczona samobadania ma szansę, by odpowiednio wcześnie poddać się leczeniu.

Od października 2023 do  marca 2024 roku uruchomiono 23 kluby Różowego Patrolu. W tym czasie przeszkolono w obszarze badań i profilaktyki raka piersi oraz wyposażono w materiały edukacyjne ponad 140 ambasadorek, które w ciągu czterech miesięcy dotarły bezpośrednio do ponad 7 tys. kobiet i mężczyzn.

Dzięki marce Gliss projekt jest kontynuowany w tym roku. Zaangażowanie marki umożliwia rozszerzenie działań - powstają nowe kluby, zapewnione zostają niezbędne środki na ich funkcjonowanie, a także zwiększa się dostęp do informacji na temat profilaktyki raka piersi.

W 2024 roku powstało już 13 klubów Różowego Patrolu w województwach: lubelskim, śląskim, łódzkim, mazowieckim, świętokrzyskim i zachodniopomorskim. Planowane jest otwarcie  kolejnych.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
09.04.2024 09:48
Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce. / Materiał Partnera
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
/ Materiał Partnera
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
/ Materiał Partnera
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
/ Materiał Partnera
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
<strong>Innowacyjny suplement diety wspierający wzrost włosów już w Polsce.</strong>
Gallery
Nourkrin®, światowy lider w dziedzinie terapii Proteoglycan Replacement Therapy, wprowadza na polski rynek dwa kolejne produkty: Nourkrin® Man i Nourkrin® Woman. Opatentowana formuła tych innowacyjnych preparatów stanowi przełom w pielęgnacji włosów. Za produktem stoi 30 lat badań naukowych nad proteoglikanami oraz ponad 200 naukowych publikacji.

Nourkrin® bazuje na opatentowanym i naukowo opracowanym kompleksie Marilex, który wspiera utrzymanie prawidłowego cyklu wzrostu włosa. Proteoglikany znajdują się w bliskim sąsiedztwie mieszka włosowego, tym samym wpływają na jakość włosa oraz jego grubość. Co więcej, udowodniono, że proteoglikany wspierają prawidłowy cykl życia włosów. Produkt jest już bestsellerem w wielu krajach, takich jak Wielka Brytania, Meksyk, USA, Indie i Brazylia. Teraz, dzięki wprowadzeniu na polski rynek Nourkrin® Man i Nourkrin® Woman, polscy konsumenci również będą mieli szansę skorzystać z innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie pielęgnacji włosów. 

 

Nourkrin® Man i Nourkrin® Woman to pochodne produktu Nourkrin® Hair Growth inClinic, który zdobył uznanie wśród specjalistów branży dermatologicznej zdobywając Perłę Dermatologii Lekarzy Medycyny Estetycznej. Skład suplementu diety jest oparty jedynie na naturalnych składnikach, dzięki czemu nie powoduje skutków ubocznych.

 

"Średnio 60% kobiet i 80% mężczyzn doświadcza na pewnym etapie swojego życia problemu utraty włosów. Dzięki Proteoglycan Replacement Therapy, można skutecznie wspierać terapię trychologiczną poprzez suplementację proteglikanów" – mówi trycholog Anna Mackojć. 

 

W badaniach przeprowadzonych na 3000 użytkownikach Nourkrin®, aż 83% respondentów zgłosiło znaczną poprawę wzrostu włosów po stosowaniu preparatów przez 12 miesięcy.* Długotrwała obecność na rynku oraz liczne publikacje naukowe dotyczące Nourkrin® sprawiają, że produkt zyskuje coraz szersze uznanie.

 

Dla osób borykających się z problemem wypadania włosów, Nourkrin® staje się niezastąpionym wsparciem, przynoszącym efekty już po kilku miesiącach stosowania.* Produkty Nourkrin® Man i Nourkrin® Woman są już dostępne w aptekach i drogeriach  oraz sklepie Nourkrin: https://proteoglikany.pl/ 

 

*Thom E. Nourkrin®: Objective and Subjective Effects and Tolerability in Persons with Hair Loss.J Int Med Res. 2006;34(5):514-9.

 

O Nourkrin®: 

Nourkrin® to marka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach dla utrzymania zdrowych włosów. Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu i licznym badaniom naukowym, preparaty Nourkrin® cieszą się uznaniem zarówno wśród specjalistów, jak i klientów na całym świecie. Nourkrin® Man i Nourkrin® Woman to najnowsze produkty tej renomowanej marki. Wprowadzane na polski rynek mają dostarczyć skuteczne wsparcie w rozwiązaniach dla osób borykających się z problemem wypadania włosów.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2024 21:30