StoryEditor
Rynek i trendy
11.01.2024 11:51

Network Magazyn: oto 5 najbardziej dochodowych suplementów diety w segmencie MLM

Suplementy diety to jedna z najpopularniejszych kategorii produktowych w segmencie MLM. / little plant via Unsplash
Istnieje wiele firm MLM (Multi-Level Marketing), które oferują suplementy diety jako swoje produkty. Te firmy promują suplementy diety jako narzędzie do zdrowego stylu życia i często stosują agresywne strategie marketingowe, aby przekonać osoby do dołączenia do ich organizacji jako dystrybutorzy; oto 5 najbardziej dochodowych kategorii suplementacyjnych.

Suplementy diety stanowią popularną kategorię produktową w segmencie rynku działającym w ramach sprzedaży bezpośredniej, zwanej również MLM (Multi-Level Marketing) lub marketingiem wielopoziomowym. To zjawisko jest efektem wielu czynników, które sprawiają, że suplementy diety są atrakcyjnym produktem dla firm działających w modelu MLM.

Współczesne społeczeństwo coraz bardziej zwraca uwagę na zdrowy styl życia i dbanie o swoje zdrowie. Suplementy diety są postrzegane jako sposób na uzupełnienie niedoborów składników odżywczych w diecie, wzmocnienie układu odpornościowego czy poprawę ogólnego stanu zdrowia. Firmy wykorzystują tę rosnącą świadomość i promują swoje produkty jako rozwiązania wspierające zdrowy styl życia.

Suplementy diety, ze względu na niskie koszty produkcji i opakowania, pozwalają firmom MLM osiągać znacznie większe marże zysku w porównaniu do innych kategorii produktów. To czyni je atrakcyjnymi dla dystrybutorów, którzy otrzymują prowizje od sprzedaży.

Według portalu Network Magazyn, najbardziej dochodowymi obecnie kategoriami suplementów diety są:

  1. Witaminy i minerały; witaminy i minerały to uniwersalna kategoria suplementów, które cieszą się dużą popularnością, ponieważ są powszechnie uznawane za korzystne dla zdrowia. Ich wszechstronność i potencjalne korzyści zdrowotne sprawiają, że łatwo znaleźć nabywcę w różnych grupach wiekowych i stylach życia.

  2. Suplementy białkowe; produkty białkowe, takie jak proszki, szejki i batony, zdobywają coraz większe uznanie wśród coraz bardziej aktywnych fizycznie konsumentów, ponieważ pomagają w regeneracji mięśni i osiąganiu celów fitness.

  3. Kwasy tłuszczowe omega-3; suplementy z kwasami omega-3 często są traktowane jako nutrikosmetyki, ponieważ korzystnie wpływają na kondycję skóry, włosów i paznokci, jednocześnie wspierając zdrowie ogólnie. Są to więc produkty łączące korzyści zdrowotne i kosmetyczne.

  4. Probiotyki; probiotyki to stosunkowo nowa, ale rosnąca kategoria suplementacyjna, znana z korzystnego wpływu na zdrowie jelit i układu odpornościowego, zdobywając coraz większą popularność w dziedzinie suplementacji.

  5. Suplementy wspomagające zdrowie stawów; Wraz ze starzeniem się społeczeństwa, suplementy korzystne dla zdrowia stawów stają się coraz bardziej pożądanymi produktami, pomagając utrzymać sprawność fizyczną i komfort w późniejszym wieku.

Na rynku działają obecnie setki MLMów oferujących suplementy diety, w tym Oriflame, Herbalife, Amway, Plexus, Forever Living Products czy Bewit.

Czytaj także: Czy influencer może legalnie reklamować suplement diety? Tak, ale pod pewnymi warunkami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 15:36
Mleczne perfumy podbijają TikToka. Nowy zapachowy trend rośnie w siłę
Od lewej: Cry Baby Perfume Milk Melanie Martinez, Condensed Milk Demeter Fragrance, Coastal Bliss Victoria‘s Secret, The First Yanina Yakusheva.Wiadomości Kosmetyczne

Analizy wskazują, że rozmowa o perfumach w mediach społecznościowych jest w dużej mierze napędzana przez marki, które aktywnie promują swoje produkty i budują narrację wokół zapachowych trendów. Równocześnie użytkownicy coraz chętniej szukają konkretnych informacji, co potwierdza przewaga Google w przypadku mlecznych perfum. Przenikanie się mediów społecznościowych z wyszukiwarkami pokazuje, jak silnie estetyka, zapach i internetowa narracja łączą się w świecie współczesnych konsumentów.

Zainteresowanie tzw. mlecznymi perfumami notuje obecnie gwałtowny wzrost. Jak wskazują analizy, w porównaniu z ubiegłym rokiem trend ten urósł aż o 113,4 proc. w ujęciu ogólnym, obejmując zarówno wyszukiwarki internetowe, jak i media społecznościowe. Na platformach typu Google liczba wyszukiwań wzrosła o 96,3 proc., a na TikToku aż o 320,3 proc.. Według danych, aż 85 proc. udziału w popularności tego zjawiska przypada na wyszukiwarkę Google, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują informacji o mlecznych zapachach, zamiast trafiać na nie przypadkiem w mediach społecznościowych. Średnio miesięcznie fraza „milk perfume” generuje 9,5 tys. wyszukiwań w Google oraz 167,8 tys. tygodniowych wyświetleń na TikToku.

Eksperci wskazują, że trend ten wpisuje się w szerszy nurt popularności tzw. zapachów gourmand, czyli inspirowanych deserami, słodyczami i kremowymi nutami. W tej kategorii ogólna popularność wzrosła o 172,4 proc. r/r. Wyszukiwania w Google zwiększyły się o 85,9 proc., a na TikToku obserwujemy wzrost aż o 179,1 proc.. W tym przypadku to TikTok wiedzie prym – odpowiada za 95,1 proc. popularności w tej przestrzeni. Hasło związane z tym trendem jest wyszukiwane w Google średnio 4,9 tys. razy miesięcznie, natomiast na TikToku osiąga imponujące 17,6 mln tygodniowych wyświetleń.

Choć zapachów nie da się poczuć przez ekran, TikTok stał się jednym z głównych ośrodków dyskusji na temat perfum. Hashtag #perfumetok przyciąga 3,3 mln wyświetleń tygodniowo, tworząc wokół zapachów aktywną społeczność. Wśród najczęściej pojawiających się nut zapachowych prym wiedzie #vanilla (2,8 mln wyświetleń tygodniowo), a tuż za nią plasują się mleczne skojarzenia, takie jak #heavycream (814,8 tys.), #strawberry (542,8 tys.) i #coconut (200,3 tys.). Szczególną rolę w popularyzacji nuty „heavy cream” odegrała marka Phlur.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.06.2025 13:45
Wypadanie włosów jako strach blady konsumentów: „bromeopatia” rusza na odsiecz mężczyznom
Wypadanie włosów to alarmująco częsty problem.Towfiqu barbhuiya

Według firmy badawczej Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji osiągnął wartość 61,3 miliarda dolarów, a w 2024 roku ma wzrosnąć o kolejne 6,4 proc. Rośnie popyt na kosmetyki i produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, co potwierdzają dane największych detalistów – Amazon, uznany przez NielsenIQ za najpopularniejszą platformę beauty w USA, odnotowuje coraz więcej klientów kupujących produkty z segmentu męskiego grooming. Wzrost ten dotyczy zwłaszcza obszaru zdrowia skóry głowy i problemu wypadania włosów.

W kwietniu 2025 roku dane Google Trends wskazały wypadanie włosów jako najczęściej wyszukiwany problem kosmetyczny na świecie. Badania brytyjskiej sieci Superdrug ujawniły, że aż 58 proc. mężczyzn i 51 proc. kobiet doświadcza utraty włosów, a największe nasilenie tego zjawiska dotyczy osób w wieku 25–34 lata – aż 61 proc. tej grupy zgłasza objawy przerzedzenia lub nadmiernego wypadania włosów. Według ekspertów główne przyczyny takiego stanu rzeczy to stres, nieprawidłowa dieta i szkodliwe nawyki urodowe, często podsycane przez media społecznościowe.

Nowym źródłem porad stał się TikTok – aż 1 na 3 Brytyjczyków korzysta z tej platformy, by szukać informacji na temat pielęgnacji włosów. W grupie wiekowej 16–34 lata połowa użytkowników deklaruje, że TikTok jest ich głównym źródłem wiedzy o pielęgnacji. Eksperci ostrzegają jednak przed popularnymi trendami – aż 60 proc. z nich może być potencjalnie szkodliwych. Przykładem jest „hair cycling”, czyli rotacyjne stosowanie różnych produktów z przerwami – trend, który uzyskał ponad 22 miliony wyświetleń i został wypróbowany przez osiem milionów Brytyjczyków. Zdaniem ekspertów, niestety, brak jest dowodów na skuteczność tej metody, a częsta zmiana kosmetyków może prowadzić do podrażnień i uszkodzenia mieszków włosowych. Olivia Houghton z The Future Laboratory określiła taki stan rzeczy w rozmowie z Cosmetics Design Europe jako bromeopatię (gra słów — bro, brachu, i homeopatia).

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn wypadania włosów znajdują się nie tylko genetyka i stres, ale także nadmierne spożycie napojów energetycznych oraz zanieczyszczenie środowiska. Choć rynek innowacji koncentrował się dotąd głównie na nutraceutykach, coraz większą popularność zdobywają także produkty do stosowania miejscowego. Dynamiczny rozwój tego segmentu sugeruje, że pielęgnacja skóry głowy i przeciwdziałanie łysieniu mogą stać się jednym z kluczowych filarów wzrostu branży męskiego grooming w najbliższych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:25