
Stereotypy płciowe zagrażają proekologicznej postawie konsumentów - sugerują nowe badania opublikowane w czasopiśmie Sex Roles. Zdaniem autorów „toksyczna męskość” może utrudniać postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Autorzy badania podkreślają, że nie oznacza to, że mężczyźni nie znają zachowań ekologicznych i ich pozytywnych konsekwencji dla planety. Chodzi o istnienie zewnętrznych sił społecznych, które zmuszają ludzi do działania w ramach określonych stereotypów dotyczących płci i seksualności. Niezależnie od tego, czy są one zgodne z odczuciami danej osoby wobec przyjaznego dla środowiska stylu życia i kwestii zmian klimatu.
- Stereotypy można zaostrzać i utrwalać za pomocą komunikatów marki, dlatego firmy muszą wziąć odpowiedzialność za swoją rolę w kształtowaniu norm społecznych i to, jak mogą być w sprzeczności z ich wartościami i celami - podają autorzy badania z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii.