
Anna Wintour poinformowała już wydawnictwo Condé Nast o swojej decyzji o przekazaniu sterów redakcji. Pozostanie nadal globalną szefową ds. treści Condé Nast i globalną dyrektorką ds. redakcji w Vogue.
Condé Nast będzie teraz szukać jej następcy. Wintour została redaktorką naczelną brytyjskiego Vogue‘a w 1988 roku (wcześniej pracowała w wydaniu amerykańskim w latach 1985-1987), od pierwszego numeru wywołując poruszenie okładką, na której umieściła modelkę w jeansach i bogato zdobionym żakiecie Christiana Lacroix.
Warto przypomnieć, że o kondycję twarzy Anny Wintour od lat dba Polka – "kosmetyczka gwiazd" Joanna Czech.
Zobacz więcej: Joanna Czech – gwiazdą targów Douglas Skincare Weeks
Wintour była również pionierką łączenia celebrytów i mody, umieszczając na okładce aktorki zamiast modelek – zanim stało się to popularną praktyką. Wpływ Anny Wintour wykraczał jednak daleko poza treści redakcyjne. Miała ona ogromny wpływ na reklamodawców i duże domy mody, które zwracały się do niej po poradę w sprawie kolekcji. Wintour słynie też z wyszukiwania młodych, wschodzących talentów (projektantów, fotografów, modelki). Ogromną rolę odgrywała każdego roku jako współprzewodnicząca Met Gali - miejsce, które urosło do najciekawszego eventu fashion z udziałem wpływowych postaci ze świata mody, kina, show-biznesu.
Marki wydawnicze, które pozostaną pod nadzorem Wintour, to GQ, Vanity Fair, Wired, AD, Condé Nast Traveler, Glamour, Bon Appétit, Tatler, World of Interiors i Allure. Uwolnienie jej od codziennej kontroli nad Vogue umożliwi Wintour, która ma 75 lat, poświęcenie czasu na wszystkie te tytuły.
Anna Wintour urodziła się w Londynie w 1949 roku, jest córką byłego redaktora London Evening Standard Charlesa Wintoura, uważanego za jednego z najlepszych redaktorów i dziennikarzy swojego pokolenia. Na stałe do Nowego Jorku przeniosła się w połowie lat 80. W 2017 r. została mianowana Damą Imperium Brytyjskiego przez królową Elżbietę II.