StoryEditor
Producenci
17.11.2021 00:00

Estée Lauder dołącza do prac nad wprowadzeniem papierowej butelki

Estée Lauder współpracuje z różnymi podmiotami, aby stworzyć pierwszą technologię produkcji butelek papierowych. EL ogłosiła, że dołączyła do konsorcjum partnerskiego Pulpex, stając się pierwszą firmą kosmetyczną premium, która wspiera rozwój nadających się do recyklingu butelek papierowych wykonanych z odpowiedzialnie pozyskiwanej miazgi.

Pulpex to pierwsza w swoim rodzaju technologia, która tworzy butelki z pulpy drzewnej przy użyciu certyfikowanych przez FSC surowców odnawialnych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Nowa butelka papierowa została zaprojektowana tak, aby można ją było w szerokim zakresie poddać recyklingowi w standardowych strumieniach odpadów. 

Jako członek konsorcjum partnerskiego Pulpex, The Estée Lauder Companies dołącza do grupy wiodących firm zajmujących się pakowaniem towarów konsumpcyjnych, w tym Diageo, Unilever, PepsiCo, GSK Consumer Healthcare i Castrol, zaangażowanych w rozwój innowacyjnego opakowania.

Wprowadzenie tej technologii wesprze wysiłki The Estée Lauder Companies w dążeniu do osiągnięcia globalnych celów dotyczących zrównoważonych opakowań, w tym najnowszego zobowiązania firmy do zmniejszenia ilości pierwotnych tworzyw sztucznych z ropy naftowej w opakowaniach do 50 proc. lub mniej - do końca roku kalendarzowego 2030. Firma zobowiązała się również do odpowiedzialnego korzystania z produktów papierowych i osiągnięcia do 2025 r. 100 proc. certyfikowanych przez FSC kartonów z włókien leśnych oraz 75-100 proc. opakowań nadających się do recyklingu, wielokrotnego napełniania, wielokrotnego użytku, recyklingu lub odzysku.

Przeczytaj również: P&G będzie sprzedawał płyny Lenor w papierowych butelkach

W The Estée Lauder Companies od dawna rozumiemy, jak ważne jest partnerstwo w różnych branżach, które pomaga wprowadzać znaczące zmiany. Współpraca odgrywa znaczącą rolę w realizacji naszych ambicji, a jako część konsorcjum Pulpex z dumą pomagamy w opracowywaniu rozwiązań nie tylko dla naszych marek i konsumentów, ale także dla całej branży – powiedział Daniel Ramos, starszy wiceprezes ds. opakowań globalnych.

Estée Lauder Companies jest jednym z wiodących światowych producentów i sprzedawców wysokiej jakości produktów do pielęgnacji skóry, makijażu, perfum i włosów. Produkty firmy są sprzedawane w około 150 krajach i terytoriach pod markami, w tym: Estée Lauder, Aramis, Clinique, Lab Series, Origins, Tommy Hilfiger, MAC, La Mer, Bobbi Brown, Donna Karan New York, DKNY, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Michael Kors, Darphin Paris, Tom Ford Beauty, Smashbox, Ermenegildo Zegna, Aerin, Le Labo, Editions de Parfums Frédéric Malle, Glamglow, Kilian Paris, Too Faced i Dr. Jart+ oraz Rodzina marek Deciem, w tym The Ordinary i Niod.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
18.09.2025 10:31
Dr. Miele Cosmed Group: dywersyfikacja rynków gwarantuje stabilność przychodów
Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.Global Cosmed

Dynamika przychodów skonsolidowanych Grupy Kapitałowej Dr. Miele Cosmed Group wyniosła w pierwszym półroczu 2025 roku 5 proc. rok do roku. Wyższy od dynamiki przychodów wzrost kosztów operacyjnych spowodował spadek zysków – podaje firma w swoim komunikacie. Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group od ponad dwóch lat (9 kwartałów) odnotowywała ciągły wzrost zysków. Zawdzięczała to rozwojowi przychodów ze sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej własnych marek (Kret, Bobini, Sofin, Apart) oraz produkowanych pod brandami sieci handlowych.

W okresie ostatnich 6 miesięcy przychody Grupy Kapitałowej wzrosły o 5 proc. r./r. Wzrost przychodów był jednak niższy od oczekiwań. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 24,6mln zł w 1poł. 2025 w porównaniu do 29,6 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na początku tego roku planowaliśmy dalszy dynamiczny rozwój na wszystkich rynkach, jednak otoczenie biznesowe było i jest bardzo wymagające. Ostrożność konsumentów była szczególnie odczuwalna w Polsce. Nie osiągnęliśmy zamierzonych celów sprzedażowych, ale kontynuujemy inwestycje w wielu obszarach. Nasi pracownicy to nasz podstawowy zasób. Dlatego inwestujemy w nich, w zadowalające wynagrodzenie czy szkolenia bo wiemy, że przyniesie to długoterminowe korzyści. Podobnie traktujemy modernizacje naszych fabryk. W ostatnim półroczu wartość środków trwałych wzrosła o 12,3 mln zł. Zgodnie z naszą strategią przeznaczamy zasoby na zwiększenie efektywności produkcyjnej m.in. poprzez robotyzację pakowania, czy wymianę urządzeń na nowoczesne i bardziej wydajne. Od miesięcy podejmujemy działania w obszarze zmniejszenia kosztów logistycznych czy na rzecz budowania odporności energetycznej naszych zakładów – skomentowała Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Wyższe przychody uzyskiwane ze sprzedaży produktów na rynkach zagranicznych rekompensują mniejsze od oczekiwanych przychody na rynku polskim. Udział tych pierwszych w całkowitych przychodach systematycznie rośnie i osiągnął już 61 proc. (w stosunku do 58 proc. w 1H’24). Wzmocniony zespół eksportu i wysoka aktywność spółki w obszarze promocji na nowych rynkach pozwalają na pozytywne prognozy.

Silne marki doceniane nagrodami branżowymi, inwestycje w reklamę, świetny zespół, rosnąca sprzedaż na rynkach zagranicznych to nasze najsilniejsze strony, które mimo pewnego załamania rynku sprzedaży w Polsce są gwarancją stabilności firmy z perspektywą na kolejne wzrosty

 – dodała Magdalena Miele.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.09.2025 08:53
L’Oréal Paris rozszerza współpracę z drużyną Arsenal London
Francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny ArsenalArsenal.com

L’Oréal Paris zdecydował się na rozszerzenie współpracy z drużyną angielskiej Premier League – Arsenal London. Tym samym francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny po krótkim okresie “testowej” współpracy z początku 2025 roku. Partnerstwo będzie obejmować gamę produktów L’Oréal Paris, w tym linię do pielęgnacji włosów Elvive i linię kosmetyków dla mężczyzn – Men Expert.

Arsenal będzie wspierał wprowadzanie nowych produktów marki w 2026 roku poprzez kampanie promocyjne z udziałem zawodników.

To, co sprawiło, że nasza początkowa współpraca była tak znacząca, to silna więź, jaka została zbudowana między naszą marką, zawodnikami i kibicami – wyjaśnia Amélie Fortier-Cyr, dyrektor generalna L‘Oréal Paris, Wielka Brytania i Irlandia.

L’Oréal Paris współpracował wcześniej z Arsenalem przy promocji linii kosmetyków Elvive Growth Booster. Kampania obejmowała reklamy na stadionie Arsenalu i w social mediach, posty na oficjalnych kanałach klubu oraz płatną kampanię na TikToku i Meta z udziałem kluczowych zawodników drużyny.

image

Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum

Z przyjemnością nawiązujemy długoterminową współpracę z L’Oréal Paris jako następstwo udanej kampanii, przeprowadzonej na początku tego roku – komentuje Juliet Slot, dyrektor ds. handlowych Arsenalu. Jej zdaniem, obydwie strony partnerstwa cechują wspólne wartości: innowacyjność oraz nieustanne dążenie do doskonałości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 12:06