StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.06.2023 00:00

Amazon nadal zamyka sklepy Go bez kasjerów

Sklep Amazon Go w Seattle został już, mimo początkowego zainteresowania, zamknięty. / SounderBruce, CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons
Sklepy wielobranżowe Amazon Go istnieją już od około pięciu lat i były pionierami technologii Just Walk Out, w której czujniki i inteligentne kamery rejestrują to, co robią klienci (na podobnej zasadzie funkcjonują inne sieci, jak polska Żabka Nano). Eliminuje to konieczność stania w kolejce do kasy przez kupujących i automatycznie nalicza kwotę ich zakupów, gdy wychodzą. Jednak Amazon wciąż je zamyka.

Mimo początkowego uznania i zainteresowania dla sklepów bez kasjerów pojawiają sie jednak oznaki, że formuła może się wyczerpywać: drugi z tych sklepów, które Amazon otworzył w dzielnicy biurowej w rodzinnym mieście Amazona, Seattle, został nagle zamknięty. Sklep został otwarty w sierpniu 2018 roku i podobno do końca miał wielu klientów. Dlaczego oddział został zamknięty, nie jest jasne, jak informuje portal GeekWire.

Na początku tego roku Amazon ogłosił już, że zamknie osiem swoich sklepów bezgotówkowych w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy plany ekspansji w Wielkiej Brytanii również zostały odłożone na później. W lutym firma ogłosiła, że wstrzymała nawet ekspansję swoich większych supermarketów Amazon Fresh. Żaden nowy Amazon Go nie został otwarty od marca.

Mimo to gigant e-commerce twierdzi, że nadal będzie otwierał sklepy Go. Jednak po zakończeniu dużej rundy restrukturyzacji, która obejmowała zwolnienia tysięcy pracowników, planuje okresową ocenę i optymalizację portfela sklepów. Co więcej, wydaje się, że Amazon koncentruje się na sprzedaży technologii zewnętrznym detalistom.

Amazon wykorzystuje kilka technologii do automatyzacji sklepów Go, w tym monitoring komputerowy, algorytmy deep learning i fuzję czujników na potrzeby zakupów, realizacji transakcji i płatności związanych z transakcją detaliczną. Koncepcja sklepu jest postrzegana jako rewolucyjny model, który opiera się na rozpowszechnieniu smartfonów i technologii geofencingu w celu usprawnienia obsługi klienta, a także zarządzania łańcuchem dostaw i zapasami.

Czytaj także: Morgan Stanley: Amazon może prześcignąć Walmart w kategorii kosmetycznej, Ulta goni konkurencję

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 18:21