StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.07.2023 11:48

Nowe sklepy Biedronka. Ile ich powstanie? Rośnie potencjał dla sprzedaży kosmetyków

Firmy produkujące dla Biedronki zacierają ręce. Sieć zamierza otworzyć w 2023 r. nawet 100 nowych sklepów. / materiały prasowe
Producenci współpracujący z Biedronką mają powody do zadowolenia. Zarówno ci sprzedający w niej swoje kosmetyki, jak i produkujący marki własne dla kategorii kosmetycznych, chemicznych czy higienicznych. Największa sieć dyskontowa w Polsce zapowiedziała, że w tym roku zamierza dodać około 130-150 nowych sklepów do swojej sieci.

Biedronka otworzyła w pierwszym półroczu 2023 r. 50 sklepów (37 przyłączeń netto, czyli 13 placówek zamknięto). Przebudowane zostały 164 markety – wynika z raportu opublikowanego przez Grupę Jeronimo Martins.

W ciągu całego bieżącego roku Biedronka planuje powiększyć sieć o 130-150 nowych placówek, co oznacza, że jeśli założenia się spełnią, przybędzie ich jeszcze 80-100 w drugiej połowie roku. Przebudowanych ma zostać 350 placówek.

Wyniki sprzedaży Biedronki

W pierwszym półroczu 2023 r. sprzedaż Biedronki osiągnęła poziom 10,3 mld euro, o 24,5 proc. więcej w porównaniu do I półrocza 2022 r. W drugim kwartale sprzedaż wyniosła 5,5 mld, o 23,1 proc. więcej niż w drugim kwartale 2022 r.

image

Raport finansowy Jeronimo Martins Group, pierwsza połowa 2023 r. 

Jeronimo Martins Group

Kto jest właścicielem Biedronki?

Biedronka jest jednym z największych dyskonterów w Polsce. Działa w Grupie Jeronimo Martins, do której należy także sieć drogerii Hebe.

Kosmetyki w Biedronce

Kosmetyki to kategoria, którą dyskonter sukcesywnie rozwija od kilku lat nie tylko pod względem asortymentowym, ale także wizualnym. W sklepach klasy premium ta sekcja prezentuje się już estetycznie, wydzielone są strefy z kosmetkami dla kobiet i dla mężczyzn.

Zobacz więcej: Biedronka ze strefą kosmetyczną w Elektrowni Powiśle

Odrębną sekcję stanowią kosmetyki do makijażu. Biedronka współpracuje w tej grupie asortymentowej z firmą Bell, która ma w dyskoncie swoje szafy makijażowe i przygotowuje we współpracy z influencerami specjalne kolekcje dla sieci. Tak powstała m.in. limitowana kolekcja kosmetyków wspólnie z członkiniami internetowego projektu GenZie.

Zaledwie kilka tygodni temu w Biedronce pojawiły się także kosmetyki, które z Bell stworzyła jedna z najbardziej znanych twórczyń internetowych Red Lipstick Monster. 

Takie projekty realizują także inni producenci. Na przykład firma Uroda, która do Biedronki wprowadziła specjalną kolekcję zapachów Bi-es stworzonych wspólnie z youtuberem Dominikiem Rupińskim

Biedronka w kategoriach kosmetycznych, higienicznych i chemicznych ma także szereg marek własnych, w tym tak znane jak kosmetyki pielęgnacyjne Be Beauty i pieluszki oraz chusteczki dla dzieci Dada. 

image

Be beauty - jedna z kosmetycznych marek własnych Biedronki.

materiały prasowe

Dyskonty są kanałem sprzedaży, który dynamicznie rośnie i – zgodnie z przewidywaniami badaczy – tak będzie nadal ze względu słabnącą siłę nabywczą polskich konsumentów. Udział dyskontów w wydatkach na FMCG wyniósł w 2022 r. 40 proc. przy 16 proc. wzroście rok do roku – wynika z danych GfK Polonia, firmy analizującej zakupy polskich gospodarstw domowych.  Dla Polaków kupujących kosmetyki pierwszym wyborem są nadal drogerie, ale online oraz dyskonty to najszybciej rosnące kanały sprzedaży.

Czytaj więcej: Polacy częściej chodzą do drogerii, ale dyskonty są mocną konkurencją

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.08.2025 12:09
Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa
Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półkiNykaa IG

Indyjska Nykaa, sprzedawca kosmetyków premium, odnotował dwukrotny wzrost zysku za ostatni kwartał dzięki wciąż rosnącemu popytowi na produkty kosmetyczne – informuje Reuters. Plany rozszerzenia swojego biznesu kosmetycznego o rynek indyjski informowały m.in. firmy Amway, Chanel, a także polskie firmy – w tym Inglot czy Dr. Irena Eris.

FSN E-Commerce Ventures, spółka macierzysta indyjskiego sprzedawcy detalicznego kosmetyków Nykaa, potwierdziła ponad dwukrotny wzrost kwartalnego zysku, dzięki zmianom w portfolio marek oraz stabilnemu popytowi na kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry.

Nykaa, która sprzedaje online i offline szereg marek, takich jak Estee Lauder, Chanel, Kylie Cosmetics, poinformowała, że zysk wzrósł do 233,2 mln rupii (2,66 mln USD) w pierwszym kwartale, zakończonym 30 czerwca. Rok wcześniej zysk wyniósł za analogiczny okres 96,4 mln rupii.

Nykaa prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz online. Niedawno o nawiązaniu współpracy z indyjskim gigantem poinformowało Chanel, które będzie prowadzić sprzedaż w regionie w wybranych sklepach Nykaa Luxe, a także poprzez aplikację Nykaa i w sklepie online. 

Nykaa, dodając do swojej oferty takie podmioty jak luksusowe Chanel, koreańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry Aestura i producent kremów przeciwsłonecznych Supergoop, zwiększyła przychody z branży kosmetycznej o 24 proc. do 19,75 mld rupii.

Hindusi, zwłaszcza ci bardziej zamożni, nie stronią od wydatków na produkty do pielęgnacji skóry i kosmetyki – kategorię ta obecnie radzi sobie lepiej niż inne, nawet pomimo globalnego spowolnienia konsumpcji. Wartość indyjskiego przemysłu kosmetycznego i środków higieny osobistej szacowany jest na 28 mld dolarów – podaje Reuters.

Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półki. W połączeniu z 15-procentowym wzrostem, osiągniętym przez Nykaa w segmencie modowym, zwiększyło to całkowite przychody o 23 proc. do 21,55 miliarda rupii. Nykaa sprzedaje odzież i akcesoria takich marek. jak Victoria‘s Secret i Mia

Jak podkreślały Wiadomości Kosmetyczne rok temu, Indie to idealny kierunek eksportu dla polskiej branży kosmetycznej, czego dowodami są sukcesy firm Inglot oraz Dr Irena Eris. Łączna wartość kontraktów gospodarczych między Polską a Indiami cały czas rośnie, przekroczyła w tamtym czasie 6 mld dolarów. Wciąż ponad dwie trzecie tych kwot stanowi import, ale sukcesy polskim firm pokazują, że branża beauty powinna zainteresować się tamtejszym rynkiem zbytu.

Zobacz więcej:  Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych

Bożena Wróblewska, Krajowa Izba Gospodarcza: Polskie firmy kosmetyczne coraz bardziej interesują się rynkami azjatyckimi

Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Amway uznaje Indie za swój priorytetowy rynek i inwestuje 4 miliony dolarów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.08.2025 14:33
Victoria’s Secret z innowacyjnym konceptem w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret mat.pras.

Sieć Victoria’s Secret, specjalizująca się w bieliźnie oraz produktach kosmetycznych, zapachach, produktach do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła w pierwszych dniach sierpnia swój najnowszy sklep w Krakowie.

Sklep ze świetną lokalizacją (w Galerii Krakowskiej, tuż obok Dworca Głównego, w pobliżu Rynku i Starego Miasta) prezentuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi zakupami.

image
Victoria‘s Secret mat.pras.

Klienci znajdą w ofercie nie tylko kultową bieliznę i piżamy, ale też mogą wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, z których kilka zostało bestsellerami - nie tylko na polskim rynku.

image
Victoria‘s Secret mat.pras.

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Jak podkreśla Victoria’s Secret, usługa dopasowania biustonoszy jest bezpłatna i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Zobacz też: Victoria’s Secret zmienia CEO: za sterem stanie autorka sukcesu Savage x Fenty, Hillary Super

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 09:52