StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.02.2024 10:47

Primark otworzy siódmy sklep w Polsce i zapowiada wejście na Węgry. Do końca 2025 chce mieć 16 sklepów w tej części Europy

Nowy sklep Primark w Bydgoszczy zajmie 3200 mkw. Znajdzie się w nim odzież damska, męska i dziecięca, artykuły wyposażenia domu, a także szeroka oferta kosmetyczna / Primark
​​Primark otworzy swój pierwszy sklep na północy kraju w centrum handlowym Zielone Arkady Bydgoszcz. Będzie to siódmy sklep sieci w Polsce. W tej chwili trwa rekrutacja na stanowiska kierownicze. Równocześnie detalista ogłosił plany otwarcia swojej drugiej lokalizacji w czeskiej Pradze, pierwszej na Węgrzech, a także uruchomienie trzeciego sklepu w Rumunii. Celem firmy do końca 2025 roku jest posiadanie 16 sklepów w sześciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

​Primark, irlandzka sieć odzieżowa z pokaźną ofertą kosmetyczna, ogłosiła plany otwarcia siódmego sklepu w Polsce, w centrum handlowym Zielone Arkady Bydgoszcz. Będzie to pierwsza lokalizacja Primark na północy kraju, a jej otwarcie zaplanowano w kolejnym roku finansowym (między wrześniem 2024 r. a wrześniem 2025 r.).

Nowy sklep w Bydgoszczy zajmie łącznie 3200 mkw. powierzchni handlowej. Znajdzie się w nim odzież damska, męska i dziecięca, a także kosmetyki i artykuły wyposażenia domu.

Zgodnie z za zapewnieniami sieci już 55 proc. ubrań marki jest wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób. Detalista zobowiązuje się do zwiększenia tej liczby do 100 proc. do 2030 roku. Natomiast wszystkie produkty kosmetyczne marki własnej Ps... i marek wyprodukowanych przez Primark we wspólpracy z innymi firmami sa opatrzone logo programu Leaping Bunny. Gwarantuje ono, że są Cruelty Free - wolne od okrucieństwa. Ani gotowe produkty, ani ich składniki nie są testowane na zwierzętach.

 

Czytaj też: 

Kosmetyki sieci Primark pozytywnie przeszły weryfikację na brak powiązań z testami na zwierzętach  

Primark - sieć odzieżowa z pokaźną ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ] (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

Otwarcie nowego sklepu Primark stworzy do 150 miejsc pracy. Rekrutacja już się rozpoczęła, a oferty pracy (na razie na stanowiska kierownicze) już są dostępne na stronie pl.kariera.primark.com. Kolejne procesy zostaną uruchomione w nadchodzących miesiącach, a możliwości zatrudnienia obejmują stanowiska visual merchandisers, human resources oraz doradców klienta.

Maciej Podwojski, Head of Sales CEE w Primark powiedział:

Plany dotyczące naszego siódmego sklepu w Polsce pokazują nasze zaangażowanie w Europie Środkowo-Wschodniej, w regionie z ogromnym potencjałem przyszłego wzrostu. W tym roku mija pięć lat, odkąd rozpoczęliśmy tutaj swoją działalność, otwierając nasz pierwszy sklep w Lublanie na Słowenii. Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć w Europie Środkowo-Wschodniej, a naszym celem jest posiadanie 16 sklepów w 6 krajach CEE do 2025 roku, tworząc setki miejsc pracy i oferując naszym klientom bardziej zrównoważoną modę w przystępnych cenach.

Jeszcze w tym roku detalista wejdzie na 17. rynek na świecie i 6. w Europie Środkowo-Wschodniej, otwierając sklep w Budapeszcie na Węgrzech, a także uruchomi trzeci sklep w Rumunii, w Timisoarze. Natomiast w przyszłym roku finansowym otworzy drugi sklep w czeskiej Pradze, który dołączy do flagowej lokalizacji na Placu Wacława.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.12.2025 15:16
Lush wznawia franczyzę we Francji, stawiając na model licencjonowania
Lush to jedna z najbardziej znanych sieci kosmetycznych w Europie.Agata Grysiak

Po trzech latach intensywnej konsolidacji i przekształcania sklepów w placówki własne, Lush zdecydował się ponownie otworzyć możliwość prowadzenia sklepów pod swoim szyldem we Francji. Firma, która dotąd unikała klasycznej franczyzy, w 2025 r. wraca do współpracy z partnerami zewnętrznymi, licząc na przyspieszenie ekspansji na jednym z kluczowych rynków europejskich. Zmiana ta oznacza otwarcie nowego etapu rozwoju, różniącego się jednak znacząco od standardowych programów franczyzowych.

Według informacji przekazywanych przez Lush, decyzja o wznowieniu programu wynika przede wszystkim z potrzeby zwiększenia tempa rozbudowy sieci. W ostatnich latach francuski rynek beauty notował stabilne wzrosty, co zachęciło firmę do szukania bardziej elastycznego modelu operacyjnego. Dotychczasowa strategia polegała na centralizacji i przejmowaniu sklepów od partnerów, jednak tempo rozwoju okazało się niewystarczające wobec rosnącego popytu i konkurencji.

Wprowadzenie na nowo współpracy z partnerami nie oznacza jednak powrotu do klasycznego systemu franczyzowego. Lush określa swój model jako system licencjonowania („licensee”), co oznacza większą autonomię firmy w kształtowaniu standardów operacyjnych i wizerunkowych. Licencjobiorcy działają zgodnie z zasadami marki, ale nie uzyskują pełnego pakietu usług typowych dla tradycyjnej franczyzy. Taki model jest stosowany przez spółki prywatne, które chcą zachować kontrolę nad kluczowymi obszarami działalności.

Wejście w program licencyjny Lush wymaga znaczących nakładów finansowych. Szacowany koszt otwarcia sklepu we Francji mieści się w przedziale od 70 000 do 400 000 dolarów, obejmując wynajem lokalu, budowę i wyposażenie, zatowarowanie oraz działania marketingowe. Tak szeroki zakres inwestycji odzwierciedla zróżnicowanie wielkości i lokalizacji sklepów – od małych butików po większe salony ulokowane w prestiżowych centrach handlowych.

Wysokie koszty wejścia mają jednak na celu utrzymanie jakości sieci, która stanowi kluczowy element strategii marki. Lush znany jest z ręcznie wytwarzanych produktów i unikalnego doświadczenia zakupowego, co wymaga spełnienia określonych standardów wizualnych i operacyjnych. Firma zapewnia wsparcie w zakresie szkolenia personelu, zatowarowania i marketingu, natomiast licencjobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za inwestycję oraz bieżące zarządzanie sklepem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 03:10