StoryEditor
Producenci
01.12.2023 12:14

Avon mianował nowego dyrektora generalnego. Kristof Neirynck zastąpi na stanowisku Angelę Cretu

Kristof Neirynck, będzie od 1 stycznia 2024 r. dyrektorem generalnym Avon / Linkedin
​​​Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon i jej dyrektor zarządzający na Europę Zachodnią, zostanie nowym dyrektorem generalnym. Angela Cretu, dotychczasowa dyrektor generalna, będzie nadal wspierać działalność firmy, jako doradca.

Natura &Co ogłosiła, że ​​Kristof Neirynck, zostanie awansowany na stanowisko dyrektora generalnego Avon od 1 stycznia 2024 r. Jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy Avon przez ostatnie dwa lata przeprowadził odnowienie marki i osiągnął znaczną poprawę marży brutto. Na początku 2023 roku objął stanowisko dyrektora zarządzającego na Europę Zachodnią. Pod jego kierownictwem poprawiła się rentowność regionu, ustabilizował się podstawowy kanał sprzedaży bezpośredniej oraz ugruntował omnichannelowy dostęp do marki. 

 

Czytaj też: Kristof Neirynck, Elżbieta Mazurkiewicz, Avon o trendach konsumenckich i wyzwaniach dla marek [Prognozy 2023]

 

Przed dołączeniem do Avon Kristof Neirynck pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu marek globalnych w Walgreens Boots Alliance (WBA). Na tym stanowisku nadzorował portfel ponad 20 własnych marek z branży kosmetycznej i konsumenckiej, reprezentujących sprzedaż na całym świecie o wartości ponad 4 miliardów dolarów. Przed dołączeniem do WBA spędził 13 lat w P&G, gdzie piastował stanowiska kierownicze w kluczowych działach. 

Komentując swoją nominację, Kristof Neirynck powiedział:

Jestem zaszczycony, że mogę objąć tę nową rolę w Avon i kontynuować jego ewolucję w kierunku firmy wielokanałowej, której podstawą pozostaną jednak przedstawicielki działające w systemie sprzedaży bezpośredniej. Mamy kultową markę: innowacyjne i niedrogie produkty oraz model biznesowy, który stwarza kobietom możliwości wykorzystania swojej władzy na własnych warunkach.

 

Natura &Co poinformowała także, że Angela Cretu, dotychczasowa dyrektor generalna Avon, która w firmie przepracowała 25 lat, będzie nadal wspierać działalność Avon, jako doradca. Pod jej przywództwem firma usprawnił model operacyjny i radykalnie uprościła portfolio. Zaczęla też przechodzenie na sprzedaż społecznościową, koncentrując się na podejściu omnichannel. 

Czytaj też:

Avon przestawia się na sprzedaż w mediach społecznościowych

Angela Cretu dyrektor Avon: sprzedaż społecznościowa jeszcze nigdy nie była tak istotna

 

Fabio Barbosa, dyrektor generalny Natura &Co. zapewnił, że odejście Angeli Cretu było procesem dokładnie zaplanowanym, następującym dopiero po ustabilizowaniu biznesu i wyłonieniu odpowiedniego następcy. 

Doadał, że doradcą Avon, oprócz Angeli Cretu zostanie też Alessandro Carlucci, który wrócił do grupy Natura &Co. po niemal 10 letniej przerwie. W latach 2005–2014 pełnił funkcję dyrektora generalnego Natura, pełniąc równocześnie (w latach 2012–201) funkcję prezesa Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej. 

 

Czytaj też:

Jakub Żurowski, Avon Garwolin: Produkujemy dużo, ale możemy więcej. Rozmowy na temat produkcji kontraktowej trwają

Avon otworzył świąteczne pop-up story i rekrutuje klientów do Klubu Avon

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 15:00
Solidne wyniki LVMH pomimo spadku zysku: 41,7 miliarda euro przychodu w 1. połowie 2024
Do wyników LVMH przyczyniły się również produkty do makijażu i pielęgnacji skóry, przy czym koncern wyróżnił Rouge Dior i Capture Totale.Jernej Furman from Slovenia, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

LVMH osiągnęło przychody na poziomie 41,7 miliarda euro (45,2 miliarda dolarów) w pierwszej połowie 2024 roku, mimo spadku zysku netto o 14 proc. Drugi kwartał przyniósł wzrost przychodów o 1 proc., ale sprzedaż w Azji, głównie w Chinach (z wyłączeniem Japonii), spadła o. Jednakże segmenty kosmetyczne marek i Sephora odnotowały pozytywne wyniki.

W pierwszej połowie 2024 roku segment Perfumes & Cosmetics zanotował organiczny wzrost przychodów o 6 proc., co było wynikiem dynamicznego rozwoju kluczowych linii produktów oraz selektywnej polityki dystrybucji. Christian Dior osiągnął „solidne wyniki” we wszystkich kategoriach produktowych, z Sauvage jako „wiodącym globalnie zapachem.” Kobiecy zapach J’adore kontynuował swoje sukcesy, a nowa edycja Miss Dior Parfum zanotowała „silny wzrost.”

Prezes LVMH, Bernard Arnault, podkreślił, że wyniki za pierwszą połowę roku odzwierciedlają wyjątkową odporność LVMH, wspieraną przez siłę swoich marek i elastyczność zespołów w obliczu ekonomicznej i geopolitycznej niepewności. Grupa osiągnęła wzrost na stałej skali konsolidacji i na bazie walutowej w Europie i USA, podczas gdy Japonia odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów.

LVMH osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 10,7 miliarda euro (11,6 miliarda dolarów), co stanowiło marżę operacyjną na poziomie 25,6 proc., przewyższającą poziomy sprzed pandemii COVID-19. Fluktuacje kursów walut miały znaczący negatywny wpływ na wyniki za półrocze, a udział LVMH w zysku netto wyniósł 7,3 miliarda euro (7,9 miliarda dolarów). Arnault zaznaczył, że grupa z pewnością patrzy w przyszłość, licząc na zwinność i talent swoich zespołów, aby dalej wzmacniać swoją globalną pozycję lidera w sektorze dóbr luksusowych w 2024 roku.

Motywowani jak zawsze naszym podwójnym skupieniem na pożądaniu [produktów] i odpowiedzialności, nadal pracowaliśmy nad osiągnięciem celów w naszych programach działań środowiskowych i społecznych. W roku wyróżnionym naszym partnerstwem z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi Paryż 2024, jesteśmy zaszczyceni, że możemy dzielić się naszą kreatywnością, doskonałym rzemiosłem i głębokim zaangażowaniem w społeczeństwo, aby to wydarzenie odniosło ogromny sukces i było okazją dla Francji, aby zabłysnąć na światowej scenie

- powiedział Arnault.

Czytaj także: Bloomberg: Menadżerowie finansowi odpierają spanikowane telefony od najbogatszych Francuzów i Francuzek — powodem ostatnie wybory.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 11:08
Marka Chopin, należąca do Miraculum, ponownie partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego
Marka Chopin po raz szósty sponsoruje Międzynarodowy Festiwal Chopinowskifort. Miraculum

Marka Chopin należąca do polskiej firmy Miraculum po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju. Poprzez zaangażowanie w to wydarzenie marka wspiera polską kulturę, ale także buduje rozpoznawalność swoich perfum na świecie.

Marka Chopin ogłosiła, że po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.

"Poprzez zaangażowanie w to prestiżowe wydarzenie kontynuujemy swoją misję promocji polskiej kultury i dziedzictwa Fryderyka Chopina. Jako marka inspirowana życiem i twórczością najwybitniejszego polskiego kompozytora, aktywnie wspieramy inicjatywy kulturalne, które kultywują jego spuściznę. Część dochodu ze sprzedaży naszych perfum, dostępnych w Drogeriach Hebe, przekazujemy na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, przyczyniając się do rozwoju badań nad twórczością kompozytora i promocji jego muzyki na całym świecie" – podaje w komunikacie firma Miraculum, do której należy marka Chopin.

Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju odbędzie się już po raz 79. Wydarzenie to przyciąga artystów i miłośników muzyki polskiego kompozytora z całego świata. Jest najstarszym na świecie nieprzerwanie działającym festiwalem pianistycznym i zarazem najstarszym polskim festiwalem muzycznym.

16-letni Fryderyk Chopin przybył do Dusznik (wówczas Reinerz) w 1826 roku, by w górskim uzdrowisku nabierać sił. Zagrał tu dwa dobroczynne koncerty. Pierwszy festiwal odbył się w 120 rocznicę tych koncertów, w 1946 r. i od tamtej pory trwał zdobywając coraz większą rangę.

Na festiwalu występowali najznakomitsi współcześni pianiści i wykonawcy muzyki Chopina, m.in. Vladimir Askenazy, Bella Dawidowicz, Halina Czerny-Stefańska, Wiktor Mierżanow, Stefan Askenazy, Światosław Richter, Emanuel Ax, Garrick Ohlsson, Arcadi Volodos, Grigory Sokolow, Nelson Freire, Nikolai Lugansky, Nikolai Demidenko, Brigitte Engerer, Boris Berezovsky, laureaci Konkursu Chopinowskiego w Warszawie, laureaci prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. Van Cliburna (Fort Worth), Królowej Elżbiety (Bruksela), Czajkowskiego (Moskwa), Rubinsteina (Tel Awiw), Hamamatsu, Leeds, Cleveland i wielu innych.

Marka Chopin od 6 lat jest sponsorem festiwalu. W ten sposób właściciel marki – firma Miraculum – buduje także jej rozpoznawalność na świecie (perfumy Chopin trafiają także na rynki azjatyckie). W 2023 r. to właśnie ta marka przyczyniła się w dużym stopniu do dobrych wyników firmy, czego Miraculum od lat odbudowujące swoją pozycję na rynku, bardzo potrzebowało. W trzecim kwartale dynamika wzrostu przychodów w marce wyniosła 82 proc. rok do roku.

Czytaj więcej: Perfumy ciągną wyniki Miraculum w górę. W III kwartale spółka wypracowała ponad 10 mln zł przychodów

Perfumy Chopin były promowane podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych odbywających się w Filharmonii Narodowej i Teatrze Wielkim m.in. „Chopin i jego Europa” i „Szalone Dni Muzyki”. Miraculum było także sponsorem płyty „Czułe struny” z muzyką Chopina i trasy koncertowej Natalii Kukulskiej.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 04:07