StoryEditor
Producenci
10.08.2022 00:00

Estee Lauder wymieni całą swoją flotę na samochody elektryczne

Estee Lauder Companies dołączyła do globalnej inicjatywy EV100 Climate Group i zobowiązała się do zmiany całej korporacyjnej floty na samochody elektryczne. Ma się to stać do 2030 r.

Estee Lauder Companies jest pierwszą firmą kosmetyczną z segmentu luksusowego, która dołączyła do globalnej inicjatywy EV100 Climate Group zobowiązując się do przejścia całej korporacyjnej floty na napęd elektryczny do 2030 r. 

– Firma Estée Lauder Companies jest bardzo zaangażowana w przyspieszenie przejścia na niskoemisyjną przyszłość, a elektryfikacja naszej floty korporacyjnej jest ważnym kolejnym krokiem na naszej drodze do zrównoważonego rozwoju – powiedziała Nancy Mahon, Senior Vice President, Global Corporate Citizenship and Sustainability, The Estée Lauder Companies. – Mamy nadzieję, że to zainspiruje innych w branży i poza nią do podobnych działań 

To kolejne działanie Estee Lauder Companies mające na celu ograniczenie jej wpływu na klimat. W 2020 roku firma osiągnęła cel pozyskiwania 100 proc. energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do swojej działalności bezpośredniej. Jak podkreśla w komunikacie, zmiana globalnej floty korporacyjnej z tradycyjnych pojazdów z silnikami spalinowymi na pojazdy hybrydowe i elektryczne typu plug-in pomoże jej uporać się z jednym z ważniejszych źródeł emisji spalin.

Firma rozpoczęła już wdrażanie planu działania, aby spełnić zobowiązanie do 2030 r. W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) firma zamówiła pojazdy elektryczne do testowania i wdrażania oraz będzie rozbudowywać niezbędną infrastrukturę do ładowania i obsługi swojej floty.

Estee Lauder Companies zapewnia, że kontynuuje również swoje wysiłki na rzecz zmniejszenia emisji z działań transportowych i dystrybucyjnych i stara się o przejście na pojazdy niskoemisyjne, we współpracy z zewnętrznymi partnerami i dostawcami. Na przykład rozpoczęła przestawianie lokalnych pojazdów transportowych z ciężarówek z silnikiem Diesla na pojazdy elektryczne w regionach takich jak Kanada i Szwajcaria.

Ponadto, mając na celu zaangażowanie pracowników we własne podróże transportem elektrycznym, firma inwestuje w istniejącą infrastrukturę elektryfikacyjną, instalując stacje ładowania pojazdów elektrycznych w wielu obiektach należących do ELC na całym świecie, w tym w Melville w stanie Nowy Jork; Blaine, Minnesota; Petersfield, Wielka Brytania; Markham, Ontario; oraz najnowocześniejsze centrum dystrybucji w Galgenen w Szwajcarii.

Estée Lauder Companies Inc. jest jednym z wiodących światowych producentów i sprzedawców produktów do pielęgnacji skóry i włosów, kosmetyków do makijażu oraz perfum i włosów. Produkty firmy są dostępne w około 150 krajach pod markami: Estée Lauder, Aramis, Clinique, Lab Series, Origins, M·A·C, La Mer, Bobbi Brown, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Darphin Paris, Tom Ford Beauty, Smashbox, Aerin Beauty, Le Labo, Editions de Parfums Frédéric Malle, Glamglow, Kilian Paris, Too Faced, Dr.Jart+ oraz rodzina marek DECIEM, w tym The Ordinary i Niod.

Czytaj także: Estee Lauder ma ochotę na markę Tom Ford  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 20:47