StoryEditor
Drogerie
11.08.2022 00:00

DP Drogerie Polskie z godłem Konsumencki Lider Jakości 2022

DP Drogerie Polskie – franczyzowa sieć drogeryjna skupiająca około 300 sklepów, zdobyła srebrne godło Konsumencki Lider Jakości w kategorii  „Drogerie sieciowe, polski kapitał”.

DP Drogerie Polskie – franczyzowa sieć drogeryjna skupiająca około 300 sklepów, zdobyła srebrne godło Konsumencki Lider Jakości w kategorii  „Drogerie sieciowe, polski kapitał”.

DP Drogerie Polskie – franczyzowa sieć założona przez spółkę Błysk z Jastrzębia Zdroju i skupiająca około 300 sklepów drogeryjnych zdobyła srebrne godło Konsumencki Lider Jakości  w kategorii  „Drogerie sieciowe (polski kapitał)”.

– W imieniu zarządu spółki DP Drogerie Polskie serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom sieci DP, którzy swoim zaangażowaniem aktywnie przyczynili się do tak wspaniałego wyniku – powiedział Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP.

Organizatorem programu Konsumencki Lider Jakości jest redakcja Strefy Gospodarki ogólnopolskiego dodatku dystrybuowanego wraz Dziennikiem Gazetą Prawną. W badaniu gromadzone są opinie aktywnych konsumentów. Nie tylko definiowani są liderzy, ale także zbierana jest wiedza na temat jakości wybranych marek, produktów i usług. Dodatkowo badanie przynosi wiedzę o tym, dlaczego dane produkty wybierane są jako najlepsze. Badanie pokazuje też, jakie skojarzenia budzą wśród konsumentów marki brane pod uwagę w badaniu. Ogólna próba badania w roku 2022 to blisko 15 tys. respondentów.

Sieć DP Drogerie Polskie powstała w czerwcu 2010 r. na bazie prywatnych drogerii, które były skupione wokół jednej z największych hurtowni kosmetyczno-chemicznych, firmy Błysk z Jastrzębia-Zdroju. Początkowo była grupą zakupową, z czasem przekształciła się w nowoczesny projekt franczyzowy ze spójną identyfikacją wizualną, określoną strategią sprzedażową i marketingową. Dziś skupia około 300 sklepów oferując franczyzobiorcom szereg rozwiązań ułatwiających założenie i prowadzenie drogerii. To zespół projektowy, który jest w stanie zaplanować sklep od a do z łącznie z zatowarowaniem. To także własne radio odtwarzające muzykę i spoty reklamowe na terenie sklepów, gazetka wydawana w nakładzie 750 tys. egzemplarzy, a także mobilna aplikacja zakupowa, którą DP wdrożyły jako pierwsza z drogeryjnych sieci franczyzowych. 

Czytaj więcej: DP Drogerie Polskie: pełna nowoczesność we franczyzie  

Kilkukrotnie Drogerie Polskie zdobywały tytuł Najlepszego projektu franczyzowego w rankingu Drogeria Roku organizowanym od kilkunastu lat przez naszą redakcję. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2025 12:04
Rossmann podbija Szwajcarię. To trudniejsze, niż sądziła niemiecka sieć
Otwarcie pierwszej drogerii Rossmann w Szwajcarii miało miejsce 5 grudnia 2024 roku w Emmen Center Rossmann

Ekspansja niemieckiego Rossmanna w Szwajcarii, rozpoczęta pod koniec 2024 roku, już wyhamowuje. Wiadomo już, że ambitnych planów rozwoju sieci drogerii nie uda się zrealizować na taką skalę, jak prognozowano. Co jest głównym problemem?

Rossmann jest handlowym gigantem nie tylko na rodzimym niemieckim rynku, ale też mocno zaznacza swoją obecność w Europie. Jak potwierdziła sieć w swoim ostatnim raporcie za rok 2024, udało jej się zwiększenie sprzedaży o 18,9 proc. (do 5,4 mld euro). Spośród 4960 drogerii, jakie Rossmann posiadał w Europie pod koniec 2024 roku, blisko połowa (2311) znajdowała się w Niemczech, a niewiele mniej (1922) - w Polsce. 

Zobacz więcej: Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze

Od końca 2024 roku drogeryjny gigant działa również w Szwajcarii, która jest dla Rossmanna dziewiątym krajem prowadzenia działalności (nie licząc Niemiec). Wówczas prezes firmy Raoul Rossmann zapowiadał, że sieć uruchomi w Szwajcarii “sto sklepów w ciągu pięciu, sześciu lat”. 

Więcej pisaliśmy o tym w artykule Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Jednak obecnie widać, że ekspansja będzie wolniejsza. Potwierdził to w rozmowie z gazetą „Lebensmittel Zeitung” prezes Raoul Rossmann, przyznając, że do końca bieżącego roku nie uda się zrealizować planowanych 15 placówek na terenie Szwajcarii.

Będzie to trudne. Wszystko wskazuje na to, że sklepów tych będzie od 5 do 10. Nie dlatego, że nie chcemy, ale dlatego, że jest to skomplikowane ze strony wynajmującego – stwierdził.

Sytuację utrudnia fakt, że Migros (największa w Szwajcarii firma detaliczna i sieć supermarketów) nie chce wynajmować Rossmannowi sklepów, mimo że obecnie ma dużo wolnych powierzchni. 

Umiarkowanie zrewidowaliśmy naszą prognozę, dotyczącą liczby otwartych oddziałów w Szwajcarii w tym roku. Powodów jest wiele. Nie chodzi jednak o wysoki czynsz, bo przecież znamy strukturę cen w Szwajcarii. Poszukiwane obszary muszą być optymalnie dostosowane do koncepcji sieci pod względem wielkości, lokalizacji i częstotliwości. Choć na rynku szwajcarskim można znaleźć odpowiednie produkty, wymagają one ostrożnej i czasami czasochłonnej selekcji – mówił Raoul Rossmann, zapytany przez szwajcarski portal Handelszeitung.ch.

Wynajmowanie powierzchni handlowej również zajmują dużo czasu i wiążą się z wydłużonymi procedurami w przypadku nawet niewielkich zmian, wprowadzanych w wynajmowanej przestrzeni. 

Mimo tych komplikacji Rossmann jest zdecydowany, aby zdobyć trwałą i solidną pozycję pozycję na rynku szwajcarskim. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
05.05.2025 14:40
Ponad 220 tysięcy złotych z lizaków zebrał Rossmann dla Szlachetnej Paczki
Klienci drogerii Rossmann kupowali lizaki dla siebie lub bliskich, a cały dochód z ich sprzedaży trafił do Szlachetnej Paczki.Agata Grysiak

Dzięki akcji „Kup lizak i podziel się miłością”, zorganizowanej przez sieć drogerii Rossmann, udało się przekazać ponad 220 000 zł na rzecz Szlachetnej Paczki. Kwota ta została zebrana dzięki zaangażowaniu klientów, którzy chętnie kupowali specjalne, kolorowe lizaki. Cały dochód ze sprzedaży został przeznaczony na wsparcie działań tej ogólnopolskiej organizacji charytatywnej.

Inicjatywa opierała się na prostym pomyśle: klienci kupowali lizaki z myślą o swoich bliskich, a przy okazji wspierali potrzebujących. Tegoroczne lizaki przyciągały uwagę nie tylko smakami i kolorami, ale także etykietami z hasłami, które miały nieść pozytywny przekaz. Wśród nich znalazły się m.in.: „Zmieniam świat na lepsze”, „Kocham ludzi”, „Dzielę się miłością” oraz „Jestem bohaterem”.

Akcja była częścią długofalowej współpracy Rossmanna ze Szlachetną Paczką, która trwa już dziewiąty rok. Środki zebrane podczas tegorocznej edycji zasilą fundusz wspierający działania organizacji przez cały rok. W 2024 roku Szlachetna Paczka dotarła z pomocą do ponad 17 000 rodzin w Polsce.

Całkowita wartość pomocy przekazanej w ramach Szlachetnej Paczki w ubiegłym roku wyniosła niemal 72,5 miliona złotych. Zebrane w ramach akcji fundusze mają realny wpływ na życie tysięcy osób w potrzebie, pokazując, że nawet niewielki gest – jak zakup lizaka – może mieć ogromne znaczenie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 07:14