StoryEditor
Drogerie
28.05.2019 00:00

Drogeria Roku 2019. Oto zwycięzcy konkursu!

Wybraliśmy zwycięzców 9 edycji konkursu Drogeria Roku. Statuetki dla sieci drogeryjnych oraz indywidualnych drogerii zostały wręczone podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Rynku FMCG. Po raz pierwszy wybraliśmy także Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków.

W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 60 drogerii w różnych formatach, od niespełna 50-metrowych do 600-metrowych gigantów. Niemal wszystkie placówki są związane z sieciami drogeryjnymi. Albo do nich należą, albo współpracują na zasadzie franczyzy lub stowarzyszenia.

Po raz pierwszy w historii konkursu swoje drogerie zdecydowały się zgłosić sieci handlu nowoczesnego takie, jak Hebe, Kontigo i Super-Pharm, które do tej pory rywalizowały o tytuł Drogerii Roku tylko jako sieć, nigdy nie startowały w rankingu indywidualnych sklepów.

Wszystkie drogerie, które zgłosiły się do konkursu odwiedzili na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” audytorzy firmy Modus. Podczas tych wizyt wypełniali ankiety, biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów. Na tej podstawie oraz kierując się własnym doświadczeniem redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zdecydowała się na wskazanie finałowej szesnastki.

Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Jurorzy wybrali także najlepsze sieci drogeryjne w 9 kategoriach. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.

Oto zwycięzcy konkursu Drogeria Roku 2019 w kategoriach placówek indywidualnych:

DROGERIA MAŁEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA:

Endorphine, Bytom, CH Agora  

FINALIŚCI:

Drogeria Poziomka, Gorzyczki, ul. Raciborska 17  

Kontigo, Poznań, CH Avenida  

Kosmeteria Ewa, Kluczbork, ul. Rynek 2  

Sekret Urody, Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 178   

DROGERIA ŚREDNIEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA: 

Kontigo, Warszawa, CH Wola Park  

FINALIŚCI:

Jasmin, Lipowa, Centrum Lipowa    

Jawa, Warszawa, ul. Chełmska 9 

Natura, Busko-Zdrój, Plac Zwycięstwa 11/12

Super-Pharm, Kraków, CH Serenada  

Vica, Wołów, ul. Przechodnia 4  

DROGERIA DUŻEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA:

Hebe, Wrocław, CH Wroclavia

FINALIŚCI:

Laboo, Siedlce, Galeria Siedlecka  

Natura, Biała Podlaska, CH Rywal

Sekret Urody, Lublin, ul. Onyksowa 6

Super-Pharm, Poznań, CH Posnania

Jury konkursu przyznało również tytuł Drogerii Roku SIECIOM DROGERYJNYM w 9. kategoriach. Oto zwycięzcy: 

Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny ROSSMANN

Za wizerunek, komunikację z klientami, skalę biznesu, osiągnięcia i pomysły. Za wybór własnej ścieżki rozwoju, wyznaczanie trendów w obszarze promocji oraz doskonałe połączenie działalności tradycyjnej z e-commerce.

ex aequo

Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny HEBE

Za otwartość na trendy rynkowe, elastyczność asortymentową i wdrażanie nowości. Za dynamikę ekspansji, nowoczesne narzędzia marketingowe oraz spójną i korzystną ofertę dla konsumentów. 

Najciekawszy koncept franczyzowy DP DROGERIE POLSKIE

Za wkład we wzmocnienie i integrację detalu. Za stabilny rozwój i bardzo dobre zarządzanie. Za spójny standard jakościowy placówek i pierwszą aplikację mobilną na rynku tradycyjnym. Za znalezienie własnych przewag konkurencyjnych.

Najlepsza drogeryjna sieć lokalna DROGERIE NOEL

Za wywiązywanie się ze zobowiązań wynikających z umów handlowych, przestrzeganie terminów płatności, implementację akcji promocyjnych oraz relację win-win we współpracy z dostawcami.

Najlepsza współpraca z dostawcami HEBE

Za kulturę biznesową, wywiązywanie się ze zobowiązań, wspólne poszukiwanie rozwiązań i relacje win-win.

Najlepsza komunikacja z konsumentami ROSSMANN

Za bycie w ciągłej relacji z konsumentami, wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi do komunikacji oraz za 6 mln użytkowników aplikacji mobilnej Rossmann PL.

Najszybsze podążanie za trendami HEBE

Za odwagę i szybkość w działaniu oraz podążanie za zmieniającym się światem, za odkrywanie trendów, nowych kategorii, marek i produktów. Za budowanie nowej wartości na rynku.

Najbardziej atrakcyjna wizualizacja HEBE

Za poczucie przyjemności z zakupów i ze spędzania wolnego czasu w sklepie.

Najlepsze połączenie zdrowia i urody SUPER-PHARM

Za idealne połączenie, a zarazem rozgraniczenie strefy kosmetycznej i aptecznej, odpowiedni dobór asortymentu i wykwalifikowany personel. Jedna recepta – na piękno i na zdrowie.

Najlepsza e-drogeria ROSSMANN

Za olbrzymi zasięg wspierany przez aplikację mobilną. Po prostu siła i dobrze wykorzystane środki.

Po raz pierwszy przyznaliśmy także nagrodę dla Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków. Tytuł ten przypadł w udziale firmie:

SONIA z Rzeszowa

W uzasadnieniu wyboru członkowie jury napisali: Od wielu lat lider dystrybucji kosmetycznej w Polsce. To firma o ogólnopolskim zasięgu działania, która otwiera się na nowe rynki - e-commerce i sieci nowoczesne - oraz świetnie radzi sobie z tradycyjną sprzedażą. To dystrybutor, który elastycznie podchodzi do aktywności promocyjnych, z dużą otwartością na producenta i rozumieniem wyzwań oraz poszukuje rozwiązań win-win. 

Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.

Gratulujemy laureatom!

Wszystkim właścicielom drogerii i firmom, które zgłosiły drogerie do tegorocznej edycji konkursu serdecznie dziękujemy. Gratulujemy świetnie prowadzonych biznesów i zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach Drogerii Roku!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 12:21