StoryEditor
Drogerie
28.05.2019 00:00

Drogeria Roku 2019. Oto zwycięzcy konkursu!

Wybraliśmy zwycięzców 9 edycji konkursu Drogeria Roku. Statuetki dla sieci drogeryjnych oraz indywidualnych drogerii zostały wręczone podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Rynku FMCG. Po raz pierwszy wybraliśmy także Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków.

W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 60 drogerii w różnych formatach, od niespełna 50-metrowych do 600-metrowych gigantów. Niemal wszystkie placówki są związane z sieciami drogeryjnymi. Albo do nich należą, albo współpracują na zasadzie franczyzy lub stowarzyszenia.

Po raz pierwszy w historii konkursu swoje drogerie zdecydowały się zgłosić sieci handlu nowoczesnego takie, jak Hebe, Kontigo i Super-Pharm, które do tej pory rywalizowały o tytuł Drogerii Roku tylko jako sieć, nigdy nie startowały w rankingu indywidualnych sklepów.

Wszystkie drogerie, które zgłosiły się do konkursu odwiedzili na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” audytorzy firmy Modus. Podczas tych wizyt wypełniali ankiety, biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów. Na tej podstawie oraz kierując się własnym doświadczeniem redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zdecydowała się na wskazanie finałowej szesnastki.

Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Jurorzy wybrali także najlepsze sieci drogeryjne w 9 kategoriach. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.

Oto zwycięzcy konkursu Drogeria Roku 2019 w kategoriach placówek indywidualnych:

DROGERIA MAŁEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA:

Endorphine, Bytom, CH Agora  

FINALIŚCI:

Drogeria Poziomka, Gorzyczki, ul. Raciborska 17  

Kontigo, Poznań, CH Avenida  

Kosmeteria Ewa, Kluczbork, ul. Rynek 2  

Sekret Urody, Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 178   

DROGERIA ŚREDNIEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA: 

Kontigo, Warszawa, CH Wola Park  

FINALIŚCI:

Jasmin, Lipowa, Centrum Lipowa    

Jawa, Warszawa, ul. Chełmska 9 

Natura, Busko-Zdrój, Plac Zwycięstwa 11/12

Super-Pharm, Kraków, CH Serenada  

Vica, Wołów, ul. Przechodnia 4  

DROGERIA DUŻEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA:

Hebe, Wrocław, CH Wroclavia

FINALIŚCI:

Laboo, Siedlce, Galeria Siedlecka  

Natura, Biała Podlaska, CH Rywal

Sekret Urody, Lublin, ul. Onyksowa 6

Super-Pharm, Poznań, CH Posnania

Jury konkursu przyznało również tytuł Drogerii Roku SIECIOM DROGERYJNYM w 9. kategoriach. Oto zwycięzcy: 

Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny ROSSMANN

Za wizerunek, komunikację z klientami, skalę biznesu, osiągnięcia i pomysły. Za wybór własnej ścieżki rozwoju, wyznaczanie trendów w obszarze promocji oraz doskonałe połączenie działalności tradycyjnej z e-commerce.

ex aequo

Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny HEBE

Za otwartość na trendy rynkowe, elastyczność asortymentową i wdrażanie nowości. Za dynamikę ekspansji, nowoczesne narzędzia marketingowe oraz spójną i korzystną ofertę dla konsumentów. 

Najciekawszy koncept franczyzowy DP DROGERIE POLSKIE

Za wkład we wzmocnienie i integrację detalu. Za stabilny rozwój i bardzo dobre zarządzanie. Za spójny standard jakościowy placówek i pierwszą aplikację mobilną na rynku tradycyjnym. Za znalezienie własnych przewag konkurencyjnych.

Najlepsza drogeryjna sieć lokalna DROGERIE NOEL

Za wywiązywanie się ze zobowiązań wynikających z umów handlowych, przestrzeganie terminów płatności, implementację akcji promocyjnych oraz relację win-win we współpracy z dostawcami.

Najlepsza współpraca z dostawcami HEBE

Za kulturę biznesową, wywiązywanie się ze zobowiązań, wspólne poszukiwanie rozwiązań i relacje win-win.

Najlepsza komunikacja z konsumentami ROSSMANN

Za bycie w ciągłej relacji z konsumentami, wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi do komunikacji oraz za 6 mln użytkowników aplikacji mobilnej Rossmann PL.

Najszybsze podążanie za trendami HEBE

Za odwagę i szybkość w działaniu oraz podążanie za zmieniającym się światem, za odkrywanie trendów, nowych kategorii, marek i produktów. Za budowanie nowej wartości na rynku.

Najbardziej atrakcyjna wizualizacja HEBE

Za poczucie przyjemności z zakupów i ze spędzania wolnego czasu w sklepie.

Najlepsze połączenie zdrowia i urody SUPER-PHARM

Za idealne połączenie, a zarazem rozgraniczenie strefy kosmetycznej i aptecznej, odpowiedni dobór asortymentu i wykwalifikowany personel. Jedna recepta – na piękno i na zdrowie.

Najlepsza e-drogeria ROSSMANN

Za olbrzymi zasięg wspierany przez aplikację mobilną. Po prostu siła i dobrze wykorzystane środki.

Po raz pierwszy przyznaliśmy także nagrodę dla Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków. Tytuł ten przypadł w udziale firmie:

SONIA z Rzeszowa

W uzasadnieniu wyboru członkowie jury napisali: Od wielu lat lider dystrybucji kosmetycznej w Polsce. To firma o ogólnopolskim zasięgu działania, która otwiera się na nowe rynki - e-commerce i sieci nowoczesne - oraz świetnie radzi sobie z tradycyjną sprzedażą. To dystrybutor, który elastycznie podchodzi do aktywności promocyjnych, z dużą otwartością na producenta i rozumieniem wyzwań oraz poszukuje rozwiązań win-win. 

Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.

Gratulujemy laureatom!

Wszystkim właścicielom drogerii i firmom, które zgłosiły drogerie do tegorocznej edycji konkursu serdecznie dziękujemy. Gratulujemy świetnie prowadzonych biznesów i zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach Drogerii Roku!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:55