StoryEditor
Rynek i trendy
02.05.2022 00:00

TOP 10 kwietnia. Otwarcie drogerii DM zdominowało kwietniowe publikacje na naszym portalu

Wiosna przyniosła branży kosmetycznej kolejnych graczy detalicznych. Na polskim rynku pojawiła się nowa sieć, mocni gracze inwestują w e-commerce. Dyskonty i markety rozbudowują kosmetyczną półkę. Pomimo wojny na Ukrainie, rosnącej inflacji wszyscy starają się funkcjonować normalnie i myśleć o przyszłości. Niektórzy nawet wykorzystali kryzys do zmiany zawodowej drogi. Poniżej przedstawiamy zestawienie najczęściej czytanych tekstów na naszym portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w kwietniu 2022 r. Ranking stworzyliśmy na podstawie Google Analytics.

1. Barbara Goździkowska: Potrzebowałam zmian po życiu w korporacyjnym kokonie

Numerem jeden kwietniowego zestawienia okazał się wywiad z Barbarą Goździkowską, byłą prezes Avon Polska oraz sieci Drogerie Natura, która zdecydowała się zmienić ścieżkę swojej zawodowej kariery. O swoich doświadczeniach opowiedziała Katarzynie Bochner.

2. Pierwsza drogeria DM w Polsce. Nowoczesna, przyjazna rodzicom i dzieciom [GALERIA ZDJĘĆ]

Wszyscy czekaliśmy na otwarcie pierwszej drogerii DM w Polsce z niecierpliwością. Wreszcie mogliśmy zobaczyć, jak wygląda pierwszy sklep tego niemieckiego giganta, który ruszył we Wrocławiu i sprawdzić co znajduje się na jego półkach.

3. Pepco także sprzedaje kosmetyki. Są już w 100 sklepach

Ta wiadomość zaciekawiła wszystkich w branży. Popularna sieć oferującą odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w niskich cenach postanowiła rozszerzyć ofertę o kosmetyki. Wprowadzenie tej kategorii jest istotne z punktu widzenia producentów budujących dystrybucję. 

4. Hebe uruchamia marketplace. Startuje projekt Hebe Partner

Hebe jeszcze mocnej wchodzi w e-commerce. Hebe Partner to najnowszy projekt sieci drogeryjnej, która prowadzi blisko 300 sklepów stacjonarnych w Polsce i internetową drogerię hebe.pl.

5. Monika Słapczyńska, Orientana: Jak działać na światowych platformach e-commerce i które wybrać? Poradnik dla branży

Zawsze interesują Państwa wywiady z osobami z branży i ich doświadczenie. Tym razem podzieliła się nim Monika Słapczyńska, global e-commerce specialist w firmie Orientana, która opowiedziała, z jakimi platformami warto współpracować, jakie czyhają pułapki, jak opanować listingi, rozliczenia i logistykę i gdzie szukać pomocy.

6. Pierwsza drogeria DM w Polsce otwarta! Zobacz film i zdjęcia!

Dzięki temu, że nasza redakcja uczestniczyła w otwarciu pierwszej drogerii DM w Polsce, mogliśmy zaprezentować unikalne zdjęcia i nagrania, które pozwoliły Państwu przyjrzeć się szczegółom ich oferty.

7. Nivea, Garnier i OnlyBio to najczęściej wybierane marki pielęgnacji włosów [RAPORT]

98 proc. ankietowanych w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar potwierdziło, że kupuje szampony i odżywki do włosów. Najwięcej z nich wskazało na markę Nivea (22 proc.). Główną grupę nabywców tej marki stanowią shopperowi domatorzy.

8. W drogeriach DM ma być zawsze tanio. Sieć zdradza szczegóły swojej polityki cenowej

To już kolejny tekst w kwietniowym zestawieniu dotyczący sieci DM. DM Drogerie Markt mają inną politykę cenową niż działające w Polsce sieci drogeryjne. Nie skupia się na promocjach. Cena ma być stała, zawsze na korzystnym poziomie w porównaniu do konkurentów.

9. Prezes DOZ.pl odwołany. Remigiusz Chrzanowski pożegnał się ze stanowiskiem

Jak poinformowała spółka, został Chrzanowski został odwołany ze stanowiska 26 kwietnia 2022 r. Pełnił funkcję prezesa od stycznia 2022 roku. Jego zadaniem był rozwój działalności spółki w nowych strategicznych obszarach.

10. Faberlic i Wildberries na polskiej liście sankcyjnej

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opublikowało polską listę sankcyjną, na którą trafiło 50 osób i podmiotów współpracujących z rosyjskim systemem. Na liście znalazły się m.in. działające w Polsce firmy Faberlic – największy rosyjski producentów artykułów higienicznych i kosmetycznych oraz Wildberries.

Jak się prowadzi biznes kosmetyczny, historie producentów, marek, porady, nowości… to wszystko, codziennie na naszym portalu. Newsletter z bieżącymi informacjami branżowymi jest wysyłany do Czytelników w każdy wtorek i czwartek. We wtorki robimy także przegląd nowości kosmetycznych, by zaprezentować odbiorcom w handlu, co ciekawego pojawiło się na rynku. Warto być prenumeratorem naszych newsletterów. Zapisz się TUTAJ.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.11.2025 10:37
Japońscy pracodawcy łagodzą przepisy: pracownicy mogą już farbować włosy i malować paznokcie
Najnowsze zmiany dotyczące koloru włosów, lakieru do paznokci i dodatków dotyczą głównie mniejszych firm, które borykają się z poważniejszymi niedoborami kadrowymiShutterstock

Coraz więcej japońskich firm łagodzi przepisy w obliczu kryzysu demograficznego na rynku pracy – opisuje Reuters. Sieć dyskontów spożywczo-przemysłowo-drogeryjnych Don Quijote już trzy lata temu złagodziła przepisy, dotyczące zakazu farbowania włosów i zdobienia paznokci przez pracowników. Efekt? Obecnie prawie jedna czwarta pracowników sieci ma już kolorowe włosy, a ponad połowa (55 proc.) ma włosy inne niż czarne.

Inny przykład to sieć drogerii Fuji Yakuhin, która zniosła wiele obostrzeń wobec  pracowników, nie będących farmaceutami. Teraz zezwala ona na dowolny kolor włosów, zdobienie paznokci, mocny makijaż, a także wszelkiego rodzaju pierścionki, podczas gdy wcześniej dozwolone były wyłącznie obrączki ślubne. Podobnie operator supermarketów Tokyu Store złagodził ograniczenia dotyczące kolorów włosów, fryzur, akcesoriów, lakierów do paznokci i piercingu.

Najnowsze zmiany dotyczące koloru włosów, lakieru do paznokci i dodatków dotyczą głównie mniejszych firm, które borykają się z poważniejszymi niedoborami kadrowymi niż większe przedsiębiorstwa i nie mają tak dużego pola manewru w oferowaniu konkurencyjnych wynagrodzeń.

Również niektóre duże firmy giełdowe złagodziły w tym roku zasady ubioru. W zeszłym tygodniu Japan Airlines dołączyły do ​​operatora metra Tokyo Metro i krajowych tanich linii lotniczych Skymark Airlines, zezwalając pracownikom na noszenie obuwia sportowego w pracy.

Z danych OECD wynika, że Japonia – kraj szybko starzejący się, z ograniczoną imigracją – odnotowała spadek liczby ludności w wieku produkcyjnym o 16 proc. od 1995 roku. To wywołało ostrą walkę o pracowników.

Dwie trzecie japońskich firm potwierdziło, że niedobór siły roboczej ma poważny wpływ na funkcjonowanie biznesu – było to głównym powodem bankructw w Japonii w okresie kwiecień-wrzesień, a liczba upadłości w pierwszym półroczu osiągnęła najwyższy poziom od 12 lat (wg danych Tokyo Shoko Research).

To z kolei daje młodym ludziom większą swobodę, szczególnie w odniesieniu do pracy w niepełnym wymiarze godzin. Dwie trzecie studentów uważa, że ​​powinni mieć możliwość decydowania o swoim wyglądzie przy pracy w niepełnym wymiarze godzin. Jedna trzecia natomiast stwierdziła, że ​​wycofała aplikacje o pracę z powodu dress code‘u, obowiązującego u potencjalnych pracodawców.

Mimo częściowego poluzowania dotychczasowych zasad, dotyczących dress code’u pracowników w Japonii, to niektóre aspekty wyglądu, które stały się powszechne na Zachodzie (np. liczne kolczyki, piercing twarzy) wciąż stanowią dla wielu firm zbyt trudny tematy. Pracownicy z tatuażami – sztuką tradycyjnie kojarzoną w Japonii z yakuzą – są zazwyczaj proszeni o ich zakrywanie, aby nie onieśmielać klientów.

Najnowsze zmiany nie dotarły też jeszcze do wielu tradycyjnych, dużych japońskich firm, takich jak banki – mimo że nie ma tam polityki dotyczącej farbowania włosów czy używania lakieru do paznokci, wśród pracowników panuje przekonanie, że ich wygląd nie powinien wzbudzać sensacji i przyciągać uwagi.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:33
Zakupy online najważniejszym powodem korzystania z internetu – wyniki badania „Internet marzeń”
W tym, jak obecnie funkcjonują e-zakupy, nie widzimy wielu wad. Tylko 11 proc. internautów dostrzega tu pole do poprawy. Tak pozytywna ocena zakupów online jest w dużym kontraście z powodem zajmującym drugie miejsce — czyli z dostępem do aktualnych wiadomości — twierdzi Karol Chilimoniuk z World.Karolina Grabowska Kaboompics

Ponad połowa Polaków korzysta z internetu głównie po to, aby robić zakupy online – wynika z badania „Internet marzeń” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie World w dniach 8–14 października 2025 r. Dla 53 proc. respondentów e-zakupy są najważniejszym powodem korzystania z sieci. Kolejne miejsca zajmują dostęp do aktualnych wiadomości (47 proc.) oraz narzędzia ułatwiające organizację codziennych obowiązków (43 proc.). Badanie objęło 1020 dorosłych Polaków i zostało zrealizowane metodą CAWI.

Wyniki wskazują, że internet postrzegany jest przede wszystkim jako narzędzie praktyczne, a nie społecznościowe. Tylko 10 proc. badanych deklaruje chęć wyrażania siebie w sieci, przy czym odsetek ten jest wyższy wśród kobiet (10,4 proc.) niż mężczyzn (8,6 proc.). Jeszcze rzadziej internauci wskazują na potrzebę wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami – jedynie 13 proc. respondentów postrzega internet jako przestrzeń relacyjnego kontaktu.

E-zakupy oceniane są przez Polaków wyjątkowo pozytywnie. Jedynie 11 proc. internautów widzi w tym obszarze elementy wymagające pilnej poprawy. Dla porównania, aż 38 proc. dorosłych Polaków wskazuje na konieczność poprawy jakości i wiarygodności informacji w sieci. Do sieci zaglądamy, by zrobić zakupy i nasze doświadczenie jest tu z gruntu pozytywne. Zaglądamy też, by poczytać newsy, ale te oceniamy jako niskiej jakości i niewiarygodne, jak podsumowuje wyniki Karol Chilimoniuk z World.

Pozytywne oceny e-commerce dominują wśród respondentów – 66 proc. deklaruje, że zakupy online działają dobrze lub bardzo dobrze. Lepiej postrzegają je kobiety (69 proc.) niż mężczyźni (61 proc.), a także osoby starsze (70 proc. w grupie 60+ wobec 58 proc. w wieku 18–29 lat). Zidentyfikowane obszary wymagające poprawy dotyczą m.in. przeciwdziałania fałszywym informacjom, które wskazało 18 proc. badanych.

Rosnące zagrożenia dla wiarygodności e-commerce wiążą się przede wszystkim z manipulacją opiniami. Obecnie 98 proc. konsumentów czyta recenzje produktów przed zakupem, a 88 proc. ufa im na poziomie osobistych rekomendacji. Jednocześnie około 40 proc. polskich internautów zetknęło się z fałszywymi recenzjami. Do wyzwań należą również działania zautomatyzowanych systemów wykupujących bilety lub limitowane kolekcje. Rozwiązaniem tych problemów może być wdrażanie technologii proof-of-human, która umożliwia wystawianie opinii i dokonywanie zakupów tylko prawdziwym użytkownikom, jak wskazuje Chilimoniuk.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 02:55