
1. Tomasz Marzec, założyciel Drogerii Pigment, nie żyje
2. Co dalej z Pigmentem po śmierci założyciela firmy?
Śmierć Tomasza Marca, współwłaściciela drogerii Pigment, znacząco wpływa na sytuację spółki, która już wcześniej zmagała się z problemami finansowymi i była na etapie przygotowań do ogłoszenia upadłości. Tragiczne wydarzenie wstrzymało dotychczasowe działania – pierwotnie wniosek upadłościowy miał zostać złożony do końca kwietnia br., a reprezentować firmę miała Jolanta Stelmach, współwłaścicielka. Jednak z chwilą śmierci Tomasza Marca wszystkie udzielone jej pełnomocnictwa wygasły. Oznacza to konieczność rozpoczęcia całej procedury od początku, po wcześniejszym uregulowaniu licznych kwestii formalnych, w tym spraw związanych z prawem spadkowym.
3. Drunk Elephant traci grunt pod nogami – sprzedaż spadła o 65 proc., a wszystko przez Sephora Kids
Jak wynika z najnowszego raportu finansowego japońskiego koncernu Shiseido, sprzedaż marki Drunk Elephant w pierwszym kwartale 2025 roku spadła aż o 65 procent w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tak duży spadek sprzedaży negatywnie wpłynął na ogólne wyniki koncernu – jego globalne przychody netto obniżyły się rok do roku o 8,5 procent.
4. Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość
Karmel, wanilia i migdały to klasyczne nuty typu gourmand, które tradycyjnie kojarzą się z jesienią i zimą – porami roku, w których szczególnie cenimy sobie ciepło i przytulność. Obecnie jednak ten typ zapachów ulega przemianom, coraz częściej pojawiając się w lżejszych, musujących wariacjach, doskonale pasujących również na cieplejsze dni.
5. Koniec efektu szminki? Ekonomiści: Stary mit przestaje się sprawdzać
Po okresie wieloletnich, dwucyfrowych wzrostów i relatywnej odporności na wahania gospodarcze, branża kosmetyczna zaczęła wyraźnie hamować. W ostatnim kwartale niemal wszystkie czołowe koncerny beauty odnotowały pogorszenie wyników. Coty poinformowało o 6-procentowym spadku sprzedaży, obniżyło swoje prognozy na cały rok i zapowiedziało redukcję zatrudnienia o około 700 osób – czyli 5 proc. całej kadry. LVMH nie zanotowało wzrostu w działach perfumeryjnym, kosmetycznym ani detalicznym, a L’Oréal zamknął pierwszy kwartał ze wzrostem na poziomie 3,5 proc., co stanowi wyraźne osłabienie względem wcześniejszych lat. Rozczarowujące wyniki przedstawiły również Estée Lauder i Shiseido.
6. UE zakazuje kolejnych substancji CMR w kosmetykach – nowe regulacje od września 2025
13 maja 2025 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazało się Rozporządzenie Komisji (UE) 2025/877, które aktualizuje listę substancji sklasyfikowanych jako rakotwórcze, mutagenne lub działające szkodliwie na rozrodczość (CMR) w odniesieniu do kosmetyków. Zgodnie z obowiązującym prawem UE, substancje te powinny zostać przeniesione do załącznika II, czyli wykazu substancji zakazanych, a jeśli wcześniej znajdowały się w załącznikach III–VI jako dopuszczone z ograniczeniami, muszą zostać z nich wykreślone.
7. Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Idziemy własną drogą, udało nam się stworzyć coś niezwykłego
Polski rynek beauty to wyzwanie, ale też źródło ekscytujących możliwości – ocenia Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland. Ponad rok temu sieć uruchomiła sklepy w nowym formacie Skin&Beauty by Super-Pharm, a w tym roku zaprezentowała kolejną innowację – strefę „Hot on Social”.
8. Raport Miraculum: Czy rynek kosmetyczny w Polsce ma się dobrze?
Rok 2024 przyniósł dalszy rozwój polskiego rynku kosmetycznego, który – mimo licznych wyzwań ekonomicznych – wykazał się dużą odpornością i dynamicznie się rozwijał. Do kluczowych czynników napędzających wzrost należały rosnąca rola e-commerce oraz zmieniające się preferencje konsumenckie, szczególnie wśród młodszych grup odbiorców.
9. Rynek suplementów bez kontroli? Doda i jej żelki na Hashimoto ujawniają poważne luki w systemie
Dorota Rabczewska, znana jako Doda, poinformowała w mediach społecznościowych, że udało jej się „zaleczyć” chorobę Hashimoto przy pomocy suplementów diety własnej marki, które – jak twierdzi – sama opracowała i przetestowała. Podkreśliła, że nie sięgała po żadne leki. Jej wypowiedź spotkała się z ostrą reakcją środowiska medycznego – lekarze i farmakolodzy zarzucają jej szerzenie dezinformacji i ostrzegają przed poważnymi zagrożeniami dla zdrowia publicznego.
10. Polki pokochały Tesori d’Oriente? Imponujące wyniki sprzedażowe marki za I. kwartał
Rezultaty, jakie marka Tesori d’Oriente odnotowała na polskim rynku w pierwszym kwartale 2025 roku, są imponujące. W wielu segmentach produktowych zanotowano wzrosty liczone w setkach procent. Jak informowaliśmy na początku roku, marka osiągnęła świetne wyniki sprzedaży na platformie Allegro – m.in. zajmując drugą pozycję w kategorii płynów do płukania tkanin, ustępując jedynie marce Lenor.