StoryEditor
Rynek i trendy
02.06.2025 13:00

TOP 10 Maja 2025: Problemy Pigmentu, Drunk Elephant w opałach, żelki Dody

Przeczytaj najczęściej czytane teksty maja 2025! / Wiadomości Kosmetyczne

W maju polska branża beauty żyła sytuacją drogerii Pigment i ich założyciela, Tomasza Marca. Ponadto uwagę przyciągnęły żelki na Hashimoto od Dody, kłopoty Drunk Elephant vis a vis Sephora kids, oraz zmiany na rynku urodowym.

1. Tomasz Marzec, założyciel Drogerii Pigment, nie żyje

2. Co dalej z Pigmentem po śmierci założyciela firmy?

Śmierć Tomasza Marca, współwłaściciela drogerii Pigment, znacząco wpływa na sytuację spółki, która już wcześniej zmagała się z problemami finansowymi i była na etapie przygotowań do ogłoszenia upadłości. Tragiczne wydarzenie wstrzymało dotychczasowe działania – pierwotnie wniosek upadłościowy miał zostać złożony do końca kwietnia br., a reprezentować firmę miała Jolanta Stelmach, współwłaścicielka. Jednak z chwilą śmierci Tomasza Marca wszystkie udzielone jej pełnomocnictwa wygasły. Oznacza to konieczność rozpoczęcia całej procedury od początku, po wcześniejszym uregulowaniu licznych kwestii formalnych, w tym spraw związanych z prawem spadkowym.

 

3. Drunk Elephant traci grunt pod nogami – sprzedaż spadła o 65 proc., a wszystko przez Sephora Kids

Jak wynika z najnowszego raportu finansowego japońskiego koncernu Shiseido, sprzedaż marki Drunk Elephant w pierwszym kwartale 2025 roku spadła aż o 65 procent w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tak duży spadek sprzedaży negatywnie wpłynął na ogólne wyniki koncernu – jego globalne przychody netto obniżyły się rok do roku o 8,5 procent.

 

4. Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

Karmel, wanilia i migdały to klasyczne nuty typu gourmand, które tradycyjnie kojarzą się z jesienią i zimą – porami roku, w których szczególnie cenimy sobie ciepło i przytulność. Obecnie jednak ten typ zapachów ulega przemianom, coraz częściej pojawiając się w lżejszych, musujących wariacjach, doskonale pasujących również na cieplejsze dni.

 

5. Koniec efektu szminki? Ekonomiści: Stary mit przestaje się sprawdzać

Po okresie wieloletnich, dwucyfrowych wzrostów i relatywnej odporności na wahania gospodarcze, branża kosmetyczna zaczęła wyraźnie hamować. W ostatnim kwartale niemal wszystkie czołowe koncerny beauty odnotowały pogorszenie wyników. Coty poinformowało o 6-procentowym spadku sprzedaży, obniżyło swoje prognozy na cały rok i zapowiedziało redukcję zatrudnienia o około 700 osób – czyli 5 proc. całej kadry. LVMH nie zanotowało wzrostu w działach perfumeryjnym, kosmetycznym ani detalicznym, a L’Oréal zamknął pierwszy kwartał ze wzrostem na poziomie 3,5 proc., co stanowi wyraźne osłabienie względem wcześniejszych lat. Rozczarowujące wyniki przedstawiły również Estée Lauder i Shiseido.

 

6. UE zakazuje kolejnych substancji CMR w kosmetykach – nowe regulacje od września 2025

13 maja 2025 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazało się Rozporządzenie Komisji (UE) 2025/877, które aktualizuje listę substancji sklasyfikowanych jako rakotwórcze, mutagenne lub działające szkodliwie na rozrodczość (CMR) w odniesieniu do kosmetyków. Zgodnie z obowiązującym prawem UE, substancje te powinny zostać przeniesione do załącznika II, czyli wykazu substancji zakazanych, a jeśli wcześniej znajdowały się w załącznikach III–VI jako dopuszczone z ograniczeniami, muszą zostać z nich wykreślone.

 

7. Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Idziemy własną drogą, udało nam się stworzyć coś niezwykłego
Polski rynek beauty to wyzwanie, ale też źródło ekscytujących możliwości – ocenia Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland. Ponad rok temu sieć uruchomiła sklepy w nowym formacie Skin&Beauty by Super-Pharm, a w tym roku zaprezentowała kolejną innowację – strefę „Hot on Social”.

 

8. Raport Miraculum: Czy rynek kosmetyczny w Polsce ma się dobrze?

Rok 2024 przyniósł dalszy rozwój polskiego rynku kosmetycznego, który – mimo licznych wyzwań ekonomicznych – wykazał się dużą odpornością i dynamicznie się rozwijał. Do kluczowych czynników napędzających wzrost należały rosnąca rola e-commerce oraz zmieniające się preferencje konsumenckie, szczególnie wśród młodszych grup odbiorców.
 

9. Rynek suplementów bez kontroli? Doda i jej żelki na Hashimoto ujawniają poważne luki w systemie

Dorota Rabczewska, znana jako Doda, poinformowała w mediach społecznościowych, że udało jej się „zaleczyć” chorobę Hashimoto przy pomocy suplementów diety własnej marki, które – jak twierdzi – sama opracowała i przetestowała. Podkreśliła, że nie sięgała po żadne leki. Jej wypowiedź spotkała się z ostrą reakcją środowiska medycznego – lekarze i farmakolodzy zarzucają jej szerzenie dezinformacji i ostrzegają przed poważnymi zagrożeniami dla zdrowia publicznego.

 

10. Polki pokochały Tesori d’Oriente? Imponujące wyniki sprzedażowe marki za I. kwartał

Rezultaty, jakie marka Tesori d’Oriente odnotowała na polskim rynku w pierwszym kwartale 2025 roku, są imponujące. W wielu segmentach produktowych zanotowano wzrosty liczone w setkach procent. Jak informowaliśmy na początku roku, marka osiągnęła świetne wyniki sprzedaży na platformie Allegro – m.in. zajmując drugą pozycję w kategorii płynów do płukania tkanin, ustępując jedynie marce Lenor.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2025 12:36