StoryEditor
Nasze projekty
01.10.2025 14:02

TOP 10 września 2025: Sinsay buduje marketplace, Perły Rynku 2025 rozdane, Rossmann kłania się młodym

We wrześniu 2025 interesowały Was kontrowersje związane z rynkiem beauty, odważny ruch LPP i zmiana Sinsay w marketplace, nowa strategia Rossmanna... i wiele więcej!

1. Sanepid umożliwił zgłoszenia online. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Obywatelom będzie łatwo podpie***lać się wzajemnie.

 

Państwowa Inspekcja Sanitarna uruchomiła nową usługę cyfrową – e-Sanepid, dzięki której obywatele mogą składać interwencje online. Narzędzie pozwala zgłaszać potencjalne zagrożenia zdrowotne bez konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie. System działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i jest dostępny zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Wprowadzenie tej usługi wywołało jednak duże emocje w branży, o czym świadczą liczne dyskusje w społeczności Beauty Razem.

 

2. Sinsay zmienia się w marketplace. LPP szykuje wstrząs na rynku e-commerce

 

Grupa LPP, do której należą marki Reserved, Cropp, Mohito i House, szykuje się do kluczowej zmiany w obszarze e-commerce. Firma planuje przekształcić Sinsay – obecnie największą monobrandową platformę sprzedażową w Polsce – w pełnoprawny marketplace. Trwa rekrutacja na stanowisko Marketplace Managera, który będzie odpowiadał za rozwój tego projektu. Docelowo platforma ma stać się miejscem sprzedaży dla tysięcy zewnętrznych partnerów, a nie wyłącznie kanałem dystrybucji oferty własnej LPP.

 

3. Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]

 

W najnowszej edycji konkursu Perły Rynku eksperckie jury wskazało kosmetyczne i FMCG-owe nowości z największym potencjałem sprzedażowym. W gronie decydentów znaleźli się menedżerowie odpowiedzialni za ofertę ponad 60 kluczowych sieci handlowych, e-sklepów i platform e-commerce w Polsce. Oto wyniki tego prestiżowego plebiscytu.

 

4. Rossmann z nową strategią: sieć skupia się na młodym pokoleniu

 

Rossmann realizuje szeroką strategię odświeżenia swojego wizerunku, której celem jest przyciągnięcie młodszych konsumentów oraz zatrudnianie młodych pracowników pełniących rolę ambasadorów marki. Drogerie wyraźnie koncentrują się na działaniach skierowanych do pokolenia Z – zarówno poprzez nowoczesne formy komunikacji marketingowej, jak i specjalne programy pracy dedykowane nastolatkom oraz studentom.

 

5. Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach

 

Przez ostatnie pięć lat Katarzyna Mauduit sprawowała funkcję dyrektor marketingu na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią w sieci Douglas, gdzie odpowiadała m.in. za rozwój marki własnej Douglas oraz wsparcie licznych marek selektywnych. Obecnie ogłosiła decyzję o zmianie kierunku swojej kariery zawodowej. Co skłoniło ją do tego kroku?

 

6. Melissa zmienia się w Melisę! Nowy model biznesowy z rebrandingiem w tle

 

Na początku września dotychczasowe serwisy apteka-melissa.pl i e-melissa.pl zostały połączone w jedną, kompleksową platformę zdrowia i zakupów – melisa.pl. Transformacja obejmuje nie tylko odświeżoną szatę graficzną i nową strategię komunikacji, ale stanowi także odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów oraz ewoluujące trendy rynkowe.

 

7. Natura sprzedaje Avon International w Europie, Afryce i Azji

 

Natura poinformowała o zawarciu wiążącej umowy dotyczącej sprzedaży działalności Avon International w Europie, Afryce i Azji na rzecz funduszu Regent. Transakcja jest elementem realizowanego od 2022 roku „cyklu uproszczenia korporacyjnego”, którego głównym celem jest skupienie działań firmy na rynku Ameryki Łacińskiej. To kolejny etap porządkowania portfela aktywów brazylijskiego koncernu.

 

8. Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau

 

Jak podaje „Der Spiegel”, naturalne kosmetyki marki Weleda, dziś szeroko dostępne w niemieckich drogeriach, mają niechlubny epizod w swojej historii związany z czasami nazizmu. Z badań historyczki Anne Sudrow, zrealizowanych na zlecenie Miejsca Pamięci Dachau, wynika, że firma utrzymywała bliskie relacje z SS, w tym z obozem koncentracyjnym Dachau pod Monachium. Według tygodnika Weleda dostarczała m.in. krem, który mógł być wykorzystywany w eksperymentach medycznych na więźniach obozu.

 

9. Diagnoza innowacyjności branży kosmetycznej. Co wynika z badania PZPK?

 

We wtorek, 9 września, w Warszawie odbyła się całodniowa konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pod hasłem „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje”. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 180 osób – liderów branży, ekspertów oraz przedstawicieli administracji krajowej i unijnej. Spotkanie stało się przestrzenią do szerokiej debaty o znaczeniu innowacji w kontekście zrównoważonego rozwoju, wykorzystaniu potencjału firm i całego sektora oraz o wyzwaniach, zarówno tych najbliższych, jak i odległych, przed którymi stoją producenci kosmetyków i surowców.

 

10. Światowa Organizacja Zdrowia uznaje krem z filtrem za lek podstawowy

 

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) dodała krem z filtrem przeciwsłonecznym do Modelowej Listy Leków Podstawowych, oficjalnie uznając go za kluczowy środek ochrony zdrowia. Tym samym zmienia się jego klasyfikacja – z kosmetyku staje się narzędziem profilaktycznym w zapobieganiu chorobom związanym z promieniowaniem UV. Lista WHO wskazuje państwom, które produkty mają największe znaczenie dla zdrowia publicznego i powinny być powszechnie dostępne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri / Materiał Partnera
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
/ Materiał Partnera
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
/ Materiał Partnera
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
/ Materiał Partnera
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
Tesori d’Oriente z potrójnym wyróżnieniem „Perły Rynku 2025” – wielki sukces marki i dystrybutora Corri
Gallery

W świecie, w którym konsument szuka nie tylko skuteczności, ale też emocji, marka Tesori d’Oriente po raz kolejny udowadnia, że potrafi połączyć jedno z drugim. W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu „Perły Rynku 2025” – jednego z najważniejszych branżowych plebiscytów w Polsce – produkty tej włoskiej marki otrzymały dwa srebrne wyróżnienia: w kategoriach FMCG oraz Kosmetyki. Dodatkową nagrodą- Perłą od redakcji zostały wyróżnione płyny do płukania. Te odznaczenia od lat stanowią ważny punkt odniesienia dla branży handlowej, bo przyznawane są przez niezależne jury złożone z przedstawicieli największych sieci sprzedaży i ekspertów rynku. Dla detalistów to jasny sygnał: te produkty warto mieć w swojej ofercie.

Potrójne wyróżnienie – potrójna siła marki

Linia płynów do płukania tkanin (Ayurveda, Wanilia i Imbir, 760 ml/38 prań) została nagrodzona Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 oraz Perłą Wybór  Redakcji Wiadomości Handlowych. Linia żeli pod prysznic i płynów do kąpieli w dwóch wariantach (Hammam i Ikigai, 500 ml i 250 ml) otrzymała Srebrną Perłę Rynku Kosmetycznego 2025. Wyróżnienia przyznane przez jury konkursu – złożone z przedstawicieli różnych kanałów sprzedaży – potwierdzają wyjątkową jakość, atrakcyjność konsumencką oraz potencjał rynkowy produktów Tesori d’Oriente.

Co wyróżnia nagrodzone produkty?

Płyny do płukania tkanin – Ayurveda, Wanilia i Imbir – to zapachowe rytuały, które otulają tkaniny i przestrzeń domową. Każdy wariant zawiera mikrokapsułki zapachowe, które stopniowo uwalniają aromat, zapewniając długotrwałą świeżość tkanin aż do kilku tygodni. Konsumenci doceniają je za orientalne kompozycje zapachowe, wysoką wydajność, estetyczne opakowania i efekt pielęgnacji tkanin. Żele pod prysznic i płyny do kąpieli – Hammam i Ikigai – to ukłon w stronę różnorodności, jakości i zmysłowości. Bogactwo składników pielęgnacyjnych, kremowa konsystencja i zmysłowe zapachy inspirowane kulturami świata sprawiają, że każdy produkt staje się zaproszeniem do rytuału dla ciała i zmysłów.

Bogactwo kolekcji, które buduje markę

Tesori d’Oriente oferuje znacznie więcej niż nagrodzone produkty. Jej portfolio obejmuje aż 19 rytuałów zapachowych, inspirowanych kulturami Orientu i tradycjami całego świata. W zależności od kolekcji znajdziemy zarówno kosmetyki do pielęgnacji ciała, jak i propozycje dla domu – od żeli pod prysznic, płynów do kąpieli, balsamów i perfum, po płyny do płukania tkanin, ekskluzywne perfumy do prania, dyfuzory czy świece zapachowe.

Włoski sukces Tesori d’Oriente to także dowód na siłę dystrybucji Corri

Nagroda dla marki to nie tylko potwierdzenie jakości produktu, ale także efekt skutecznych działań dystrybucyjnych i marketingowych realizowanych przez firmę Corri Sp. z o.o. Od lat Corri odpowiada za obecność marki na polskim rynku, prowadząc spójną strategię operacyjną, wspierając sprzedaż. W ramach działań wizerunkowych marka współpracuje m.in. z Dorotą Gardias, która pełni rolę ambasadorki Tesori d’Oriente w Polsce. Jej udział w kampaniach wzmacnia rozpoznawalność brandu, nadaje mu wymiar emocjonalny i wspiera pozycjonowanie w segmencie beauty & lifestyle.

Portfolio Corri – 12 renomowanych włoskich marek

Tesori d’Oriente to tylko jedna z marek w portfolio Corri. Dystrybutor zarządza starannie wyselekcjonowanymi brandami, pogrupowanymi w trzy główne obszary:

  • Kosmetyki i pielęgnacja – produkty do pielęgnacji skóry, włosów, higieny osobistej i makijażu: Deborah Milano, DermoLab, BioNike, Biopoint, Wash&Go, Vidal, Leocrema, Natural Honey, Lycia, CD, Tripple Dry
  • Rytuały zapachowe i pielęgnacja tkanin – Tesori d’Oriente: kosmetyki do ciała, perfumy, płyny do kąpieli, zapachy do wnętrz, płyny do płukania i perfumy do prania
  • Środki czystości do domu – Spic and Span: uniwersalne preparaty do sprzątania

Obok Tesori d’Oriente, wiodącymi markami dystrybutora są: Deborah Milano, DermoLab i Biopoint. Każda z nich reprezentuje inne oblicze włoskiej pielęgnacji: od makijażu, przez dermokosmetyki, po profesjonalną pielęgnację włosów. 

Świąteczna oferta Corri – włoski prezent z klasą

Zbliżający się sezon świąteczny to dla Corri kolejna okazja, by zaprezentować siłę swojego portfolio – przede wszystkim poprzez markę Tesori d’Oriente, która od lat cieszy się wyjątkowym uznaniem konsumentów. Marka co roku przygotowuje rozbudowaną ofertę zestawów prezentowych. Każdy zestaw to starannie skomponowany rytuał – elegancko zapakowany, gotowy do wręczenia, zaprojektowany z myślą o świątecznej estetyce i zmysłowym doświadczeniu. Zestawy będą dostępne w wybranych sieciach handlowych, a ich struktura odpowiada na różnorodne potrzeby konsumenckie: od miłośników orientalnych zapachów, przez osoby poszukujące relaksu i pielęgnacji, po klientów szukających prezentów o wysokiej wartości wizualnej i użytkowej. Corri zadbała o to, by świąteczny asortyment Tesori d’Oriente nie tylko dobrze wyglądał na półce, ale też budował emocje i wyróżniał się na tle konkurencji.

Włoska filozofia piękna, która buduje wartość

Marki z portfolio Corri – w szczególności Tesori d’Oriente – łączą estetykę, funkcjonalność i potwierdzoną wartość rynkową. Nagrody Perły Rynku 2025 to nie tylko prestiżowe wyróżnienie, ale także sygnał dla branży: te produkty realnie wspierają sprzedaż i budują lojalność konsumencką. 

Zapraszamy do odwiedzenia strony B2B www.corri.pl oraz do zapoznania się z ofertą dla partnerów handlowych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nasze projekty
16.10.2025 16:46
Maja Justyna, PAIH: Wchodząc na rynki azjatyckie, trzeba być cierpliwym [FBK2025]
Maja Justyna, usiness development manager w Polish Investment & Trade Agency Branch (PAIH) podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)wiadomoscikosmetyczne.pl

- Polskie firmy i marki kosmetyczne mają szanse wejść na rynki azjatyckie, ale muszą mieć świadomość, że ten proces będzie wymagał przede wszystkim czasu - stwierdziła Maja Justyna, business development manager w Polish Investment & Trade Agency Branch (PAIH) podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025.

- Azja jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków kosmetycznych na świecie. Azja kreuje trendy, oferuje produkty coraz bardziej zaawansowane technologiczne oraz inspiruje sektor kosmetyczny - podkreśliła Maja Justyna, business development manager w Polish Investment & Trade Agency Branch (PAIH).

Co lubią azjatyccy klienci?

Z jej obserwacji wynika, że Azjaci z jednej strony lubią znane międzynarodowe marki, obecne w social mediach i na czołowych platformach sprzedażowych. Z drugiej strony żyją nowościami, chętnie je testują, w związku z tym są  mniej lojalni w stosunku do marek. Co istotne, lubią kosmetyki europejskie, które są dla nich synonimem jakości, bezpieczeństwa i wysokich standardów. 

Azja kusi europejskich producentów

Jak podkreśliła Maja Justyna, Azja jest kuszącym kierunkiem ekspansji dla polskich firm kosmetycznych, ze względu m.in. na rosnącą populacją, przychodami i klasę średnią, rozwiniętym handlem elektronicznym, a także rosnącym rynkiem premium.

Dodała też, że kilkanaście polskich firm już na tamtejszych rynkach zaistniało. Oferują one kosmetyki do pielęgnacji skóry, do pielęgnacji włosów czy perfumy pozycjonowane w segmencie mass-marketowym.

Jak podbić Azję?

Ekspertka zastrzegła jednocześnie, że wejście do Azji wymaga czasu, inwestycji, obecności w social mediach. - Kluczem do sukcesu jest jednak sam produkt, który powinien być dopasowany do aktualnych potrzeb i trendów konsumenckich, powinien też być innowacyjny nie tylko pod względem składu, ale również opakowania - stwierdziła przedstawicielka PAIH.

Dodała również, że rynki azjatyckie są niezwykle relacyjne, co oznacza, że nie da się na nich robić interesów online. Myśląc o zaistnieniu na nich trzeba w jej opinii postawić na współpracę z lokalnym dystrybutorem.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. 

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 05:47